• Biscuit

Oanade utgifter?

Sambon och jag sitter och tittar på budgeten och inser att den marginal vi hade från början bara krymper. Nu har vi verkligen försökt tänka till igen vad som kan komma som oanade utgifter. Ni som har kommit väldigt långt i planeringen eller redan gifta, kom det några oanade utgifter som ni inte hade med i budgeten?

• Svar på tråden Oanade utgifter?
  • In Wonderland

Era drinkar i baren (om ni har sådan) under kvällen och om ni har band eller fotograf kanske ni ger dem mat och dryck under kvällen. Vi ska ha band och de är ganska många så vi tänkte ge dem någon billigare barmeny och obegränsat med dricka (inte alkohol då, eller kanske någon öl).

• In Wonderland

Kom på en sak till. Kemtvätt till brudklänningen

• förlovadflicka

Skönhetsprodukter, parfym och så vidare. Jag ska tex köpa en duschcreme som matchar min parfym. Och så kanske man behöver nytt puder att ta med sig och så vidare. :) Och om man ska ha strumpbyxor eller liknande är det nog bäst att ta med ett reservpar ifall det blir maskor :) 

• himeko81

Blommor och dekoration. Det finns inget gräns för hur mycket pengar som kan gå åt där om man inte passar sig :O

• kokajo

Att vigselförrättaren vill ha betalt, 1500 kr har den vi bokat sagt att han vill ha. 

• queenelin

Hej alla planerare där ute!

Jag måste bara få poängtera en sak, borgerliga vigselförättare FÅR INTE ta betalt för sina tjänster! Inte lite grann, inte över huvudet taget!
    Reseersättning är allt. Allt utöver det är INTE LAGLIGT för dem att be om! De får betalt från kommunen.

Gå inte på något annat!

Kram och lycka till!

• Piiiip

Glas som går sönder under festen som måste ersättas.
    Bättre toapapper (det som finns i festlokalen är grått, tunt och obehagligt).
    En blomkruka på trappen till festlokalen så det ser finare och mer välkomnande ut.
    Vitt paraply för i fall om att det skulle regna...
    En present till tärnan... och en till bestman
    En grillfest för att tacka alla de som hjälper till... och några middagar för de som inte kan komma till grillfesten
    Marchaller att tända när det blir mörkt
    Manchettknappar till bestman
    Örhängen

• Värmland2011
    kokajo skrev 2011-03-06 20:01:21 följande:
    Att vigselförrättaren vill ha betalt, 1500 kr har den vi bokat sagt att han vill ha. 
    Vår vigselförättare som är från kommunen ska inte ha någon ersättning, det som det kan bli tal om är eventuell reseersättning om man är på en plats utanför stan.
  • kandersson174

Kaffe! (och mjölk och socker, te till dem som inte dricker kaffe....)  Ingår ofta varken i trerättersmenyer eller bröllopstårtor.

• sunsey
    Champagne, glas/plastglas och snacks till brudskålen Inbjudningskorten + FRIMÄRKEN Dekoration till vigseln och festen Gästbok Eventuella presenter till gästerna Festprogrammen

Kommer inte på mera.. men det finns säkert mer Skrattande

• förlovadflicka
    kandersson174 skrev 2011-03-06 21:21:15 följande:
    Kaffe! (och mjölk och socker, te till dem som inte dricker kaffe....)  Ingår ofta varken i trerättersmenyer eller bröllopstårtor.
    Oj, det har jag inte tänkt på! Men det kan ju inte vara så jättedyrt iaf :) 
  • In Wonderland

Kanske vill ni ha en champagneflaska och lite jordgubbar och liknande på ert rum när ni kommer tillbaka från festen.

• Piiiip

T o m den bästa kan klippa fel när man gör inbjudningskort, festprogram och tackkort... =) Och då går det åt mer papper än tänkt ( = dyrare). Dubbelhäftande tjep på dosa är jättepraktiskt, spar tid om inte annat, men dyrare än lim. Det går att klippa inbjudningskort, men en skärmaskin är bättre... och den lite mindre på claes ohlssons är mycket sämre än den för en hundralapp mer osv...

• Biscuit

Tack så jättemycket för alla tips, kan gladligen säga att det är inget som dykt upp som jag känner oh shit det har vi glömt. Men jätte tacksam för fler tips.

• MuBu
    queenelin skrev 2011-03-06 20:12:39 följande:
    Hej alla planerare där ute!

Jag måste bara få poängtera en sak, borgerliga vigselförättare FÅR INTE ta betalt för sina tjänster! Inte lite grann, inte över huvudet taget!
    Reseersättning är allt. Allt utöver det är INTE LAGLIGT för dem att be om! De får betalt från kommunen.

Gå inte på något annat!

Kram och lycka till!
Svar på tråden Oanade utgifter?