• Anatheme

Nykter svensexa?

Det här är nog det största dilemmat angående vårt bröllop. 
    Min blivande make dricker inte alkohol - alls. Med all säkerhet kommer det dock finnas en del människor som kommer vägra acceptera att det måste bli en nykter svensexa. Min blivande makes plan är att hålla sig konstant upptagen fram tills bröllopet, så de aldrig får någon chans att kidnappa honom, men jag tycker det låter så sorgligt om han inte får någon svensexa...
    Hur fan ska man tackla ett sånt här problem, och vad skulle de kunna hitta på för aktiviteter som inte inkluderar alkohol?

• Svar på tråden Nykter svensexa?
  • loluna

Min sambo hade nyligen en sådan. De gick iväg och spelade badminton och sedan åt middag. That´s it. Men han var jättenöjd :)

• TheD

Vi kommer vara upptagna då vi inte förstår grejen med svensexa/möhippa! Sen har jag inga att ha det mer. Det är min syster isf men jag vill verkligen inte ha en!

• prinsessanogrodan

TS: din blivande make får kanske tyvärr ställa in sig på att det kommer tjatas men han måste vara beredd och stålsätta sig och tvärvägra helt enkelt. Om han är beredd på tjat så kanske han kan stålsätta sig och hota med att åka hem om dom inte slutar tjata? Trist att behöva hota med att åka hem (och vara beredd att verkligen åka) på sin egen svensexa  men OM han måste åka hem för att dom inte ger sig så är det dom som ordnar svensexan som ska skämmas och vara ledsna. Jag är lite nervig inför min hippa men jag har bestämt att OM det skulle tjatas om något jag inte vill göra så kommer jag bli förbannad (och jag skulle antagligen börja gråta också) och åka hem (eller ringa m2b och be honom hämta mig). Din m2b måste jobba upp en tuff attityd och vara beredd på tjat och ni ska sinsemellan ordna så att du kan hämta honom eller ordna så att han blir hämtad så kanske det känns bättre?

• Anatheme
    TheD skrev 2011-03-03 20:03:36 följande:
    Vi kommer vara upptagna då vi inte förstår grejen med svensexa/möhippa! Sen har jag inga att ha det mer. Det är min syster isf men jag vill verkligen inte ha en!
    Förstår inte varför det måste bli en jävla spritfest utav det. Jag ser fram emot min möhippa med alla mina systrar och svägerskor, jag tror det blir en jättemysig dag med god mat och lite "snälla" bus.
  • jennifaer

Min svåger dricker inte alkohol och till hans svensexa hade de lite roliga grejer de gjorde med honom, typ klädde ut honom och gav honom uppdrag, och sedan drog de iväg och körde go cart och bjöd honom på middag. Tycker inte killen om att bli "utskämd" kan man ju köra lasergame, paintball eller om det är något annat han tycker är kul att göra. Hos oss dricker man aldrig alkohol på svensexorna och det är inte alls som på hollywoodfilmer. De har bara några roliga aktiviteter och umgås bara killarnaGlad

• Anatheme
    prinsessanogrodan skrev 2011-03-03 20:19:45 följande:
    TS: din blivande make får kanske tyvärr ställa in sig på att det kommer tjatas men han måste vara beredd och stålsätta sig och tvärvägra helt enkelt. Om han är beredd på tjat så kanske han kan stålsätta sig och hota med att åka hem om dom inte slutar tjata? Trist att behöva hota med att åka hem (och vara beredd att verkligen åka) på sin egen svensexa  men OM han måste åka hem för att dom inte ger sig så är det dom som ordnar svensexan som ska skämmas och vara ledsna. Jag är lite nervig inför min hippa men jag har bestämt att OM det skulle tjatas om något jag inte vill göra så kommer jag bli förbannad (och jag skulle antagligen börja gråta också) och åka hem (eller ringa m2b och be honom hämta mig). Din m2b måste jobba upp en tuff attityd och vara beredd på tjat och ni ska sinsemellan ordna så att du kan hämta honom eller ordna så att han blir hämtad så kanske det känns bättre?
    Ja, egentligen blir det nog så det kommer/måste bli. De lär inte acceptera att det blir alkoholfritt i första taget, han måste vara jättebestämd... Vilket gör det hela väldigt jobbigt för mig för då måste jag lita på att han verkligen inte ger med sig... Jag är sämst på att lita på folk, förhoppningsvis lär jag mig någon gång att iaf lita på min egen man.
  • wiii
    Anatheme skrev 2011-03-03 20:28:10 följande:
    Ja, egentligen blir det nog så det kommer/måste bli. De lär inte acceptera att det blir alkoholfritt i första taget, han måste vara jättebestämd... Vilket gör det hela väldigt jobbigt för mig för då måste jag lita på att han verkligen inte ger med sig... Jag är sämst på att lita på folk, förhoppningsvis lär jag mig någon gång att iaf lita på min egen man.
    Ursäkta om jag är lite trög nu, men är din oro att din BM ska dricka eller att hans kompisar ska göra det?

Finns väl säkerligen massor att göra som inte inkluderar alkohol, och hans vänner borde ju vara högst medvetna om att han inte dricker och anpassa sig efter det? 
  • Å och D

De kan väl göra massor av kul grejer utan alkohol?

Paintball, gocart, glidflygning, racing, SPA, och en middag på kvällen? Han brukar väl umgås på nåt sätt med sina vänner? Hur skiljer sig detta?

• Lysdioda

Det är ju inte svårare att anordna en nykter svensexa eftersom man gör nyktra möhippor? Jag menar, jag har varit på möhippa där bruden varit gravid och hon fick god dryck och vi andra tog några glas vin. Det ena behöver inte utesluta det andra.

Plus att många aktiviteter är sjukt mycket roligare och trivsammare om man gör dom nykter.

Han själv och hans närmaste vänner/släkt måste väl ha koll på att han inte vill dricka?

Svar på tråden Nykter svensexa?