• SimonIsobel

Billig bröllopsbuffé

Hej,

Vi gifter oss den 4 juni 2011 och är mitt uppe i planeringen. Vi har en tajt budget och gör vad vi kan för att hålla priserna nere men samtidigt få vårt drömbröllop. Nu är vi inne på maten och vi har beslutat oss för att vi och gästerna ska få äta en huvudrätt och sedan tårta. Vi har två kockar som kommer tillaga den mat vi vill och de kommer även baka vår tårta.

Nu till frågan.

Vad kan vi ha för mat att bjuda 50 pers på? Vi vill som sagt hålla priset nere, men vi vill ändå inte att gästerna ska få "dålig" och "tråkig" mat. Kan ni ge oss bra förslag på huvudrätt? Typ kött, sallad och liknande. 

• Svar på tråden Billig bröllopsbuffé
  • ClaraH

Kyckling eller fläskfilé är ju lite billigare kött. Helstekt fläskfilé eller grillade kycklingspett. Till kan ni ha postatisgratäng och sallad eller ungsrostade grönsaker.. Om ni kan tänka er kalla rätter skulle jag föreslå en marinerad fläskfilé med olika tillbehör, t.ex. potatisgratäng eller pastasallad, potatissallad, grönsallad. Ett hembakat bröd till kan ju också vara gott, och fyller också ut om ni har liten bugdet.

Har ni inga tankar om vad ni själva gillar?

• dreams come true

vad innebär billigt? Att man ska komma ner i så låg kostnad som möjligt? Vad kan ni tänka er för huvudingrediens?

Fisk?
    Kyckling?
    Kött?
    Vegetariskt?

• Debe

Italiensk buffé!
    Jag har massor av recept och tips om du vill ha för 50 pers :)

• du å ja bäjbä
    Debe skrev 2011-03-02 19:31:07 följande:
    Italiensk buffé!
    jag tar gärna emot dom tipsen och recepten  =)
  • Rickina
    Italiensk buffé!
    Jag också om det går bra? Italienskt är ju så gott :)
  • Melóra
    Kall, marinerad rostbiff eller fläskfile, grillade och marinerade kycklingspett, laxrullar med gravad lax, pepparrotsfärskost och dill, kall pasta- eller risoni sallad med soltorkade tomater, oliver och fetaost, färskpotatissallad med kokt, kall färskpotatis, ruccola, sockerärter, körsbärstomater och rödlök med italiensk vinägrätt på, ett stort fat med snyggt uppskuren färsk frukt; vindruvor, physalis, ananas, kiwi, melon, passionsfrukt, päron osv. brytbröd, foccacia, smör med havssalt på, färskost med örter, olika sorters kex och olika sorters dessertostar... Glad
  • Två ska bli tre
    Italiensk buffé!
    Vi är inne på samma linje och vill också ha Italiensk buffé.
    Skulle vara supergulligt om du ville dela med dig av din meny. :)
  • Darling Daisy
    Italiensk buffé!
    Även vi planerar för italienskinspirerad buffé för ca 50 pers, så vi skulle bli tacksamma om du kunde dela med dig av recept och tips även till oss!

• Darling Daisy

Till TS:
    Även jag håller med om kyckling som huvudrätt. Det är gott och passar bra med tex potatis eller ris och sallad. Ni kan ju välja någon lite annorlunda kryddning som känns festlig. Tex grönmögelost och valnötter är en härlig kombination till kyckling!  

• SimonIsobel

Debe: Det där receptet vill vi verkligen ha! :D

Jodå, vi har en hel del funderingar på mat, men är öppna för de flesta sorter. Vi har varit inne på samma spår som många skriver här i tråden, men vill ha flera förslag så får vi se vart vi hamnar. 

Svar på tråden Billig bröllopsbuffé