Inlägg från: MrsT2011 |Visa alla inlägg
  • MrsT2011

    Tema som (inte) speglar brudparet?

    Det är ju ofta kontrasterna som är det roliga! Att stadsbor med minimalistisk lägenhet väljer ett romantiskt bröllop på landet, eller att de som bor djupt inne i granskogen väljer att gifta sig på en klippa i skärgården!

    Ös på bara, vad det än är ni har tänkt! Berätta gärna mer, alltid kul att höra folks idéer. Och skulle era nära och kära påpeka att det inte känns som "er grej" tycker jag du ska ta upp detta med kontraster och att överraskningen är halva grejen.

  • MrsT2011
    Aniara4 skrev 2011-03-21 14:14:07 följande:
    För mig skulle det kännas fel att ha ett tema som inte på något sätt var ett uttryck för vilka vi är, men å andra sidan känns det fel med ett tema öht för mig. Temat är att det är ett bröllop, liksom. Vid ett annat tillfälle kanske det skulle vara roligt att ha en rockabillyfest, en 80-talsfest, en bondfest, en glamourfest, eller vad som helst, men inte på vårt bröllop. Det skulle säkert vara skillnad om vi hade ett väldigt starkt intresser som präglade våra liv i övrigt, då skulle det säkert kännas relevant att det fick komma till uttryck i bröllopet också. Men att ha något utstuderat tema bara för att det verkar kul - det känns som maskerad för mig. Och vi vill inte gifta oss som några andra än de vi är.
    Åh jag håller med! Jag har under årens lopp spånat fram allt från james bond till vikingar, "think pink", spanien, star wars m.m. Jag älskar maskerader helt enkelt.

    Men vårt bröllop är en mycket traditionell och vacker historia, skulle snarare säga att temat är "gnistrande romantik" eller liknande. Temafest kan man ju ordna när som helst, men bröllop är så oerhört speciellt att vi känner att vår kärlek hyllas bäst genom romantik.

    Därmed inget ont mot er som väljer lite mer crazy bröllop, ös på bara! Det fina är ju att man får välja helt efter eget huvud hur man vill ha det!
Svar på tråden Tema som (inte) speglar brudparet?