• JustMeAndMyLove

Jäkla otur jämt! Ringar

Vi planerade redan i höst att vi skulle åka ner till Göteborg nu till våren och kolla på ringarna vi funderar på för att veta säkert. 
    Nu blev det så att vi åker ner i helgen! Har sett fram emot det hrä länge! Vi kommer också träffa vänner där och besikta bilen så det blir en massa flugor i en smäll tänkte vi.

Men så får jag mail från guldsmeden :( Har haft kontakt med han under hösten och skrev för ett tag sen att vi ska komma nu, så ringarna finns inne.
    Tror ni inte de har blivit rånade?! Alla vigselringar är förstås borta. Detta 1 vecka innan vi kommer.

Det lät tack och lov som att det gått bra för alla inblandade, måste vara en vidrig upplevelse.. 

• Svar på tråden Jäkla otur jämt! Ringar
  • frallan

Nä vad trist!
    Finns dom ingen annanstans eller är det specialare? Hoppas det löser sig för er (och för guldsmeden).

• CarinRosalie

Kolla upp Gyllene Ting i Nordstan, vi var där häromdagen o köpte min ring. Om det är Nordstans Guld du menar som blivit rånat, så har Gyllene Ting samma sortiment i princip. 
    Hoppas det löser sig!  

• JustMeAndMyLove

Oh, jag som letat och letat och inte hittat nån med samma sortiment!
    Ska kolla gyllenen ting då, vill ju gärna se ringarna i verkligheten in nan jag beställer  :/
    Ska lämna in ringar med...
    Får se på lördag, äri Göteborg då. Vi bor just nu i Norge så det är liksom inte bara att åka ner hipp som happ :P

• Semlorna

Har du kollat wranges? Dom har stort sortiment. Vi var inte nöjda med servicen men ska ni dit och prova så har dom bra med lugna sittplatser, folk som hjälper till och mycket ringar.

• JustMeAndMyLove
    Semlorna skrev 2011-03-02 21:21:02 följande:

Har du kollat wranges? Dom har stort sortiment. Vi var inte nöjda med servicen men ska ni dit och prova så har dom bra med lugna sittplatser, folk som hjälper till och mycket ringar.

kollade hemsidan deras har jag för mig, ingen än som har samma sortiment.
    Gyllene ting hade en del serier men inte "min" ring :(

Får helt enkelt går runt och höra mig för på lördag. De måste sälja den någon mer stans! 
  • Lena Carlsson

Hej, är det ringarna i din bild du söker? Så finns dom på fler ställen, Mvh Lena Carlsson

• 11juni2011

Jag kan varmt rekommendera Hedens Guld i GBG. Bäst på service! De har en hemsida hedensguld.se dock har dom större sortiment än vad som finns på den hemsidan och dessutom möjlighet att skräddarsy en ring. Dessutom har dom mycket bättre priser än övriga butiker. Dom köper även guld till kanonpriser, och du får ännu bättre betalt om du använder gammalt guld som inbyte.
    Jag själv har beställt mina ringar och en del andra smycken därifrån och kan verkligen lämna mina bästa rekommendationer.

Du har ingen bild på den ringen du hade tänkt att kolla på?

Lycka till!

• Semlorna
    JustMeAndMyLove skrev 2011-03-02 23:30:08 följande:
    kollade hemsidan deras har jag för mig, ingen än som har samma sortiment.
    Gyllene ting hade en del serier men inte "min" ring :(

Får helt enkelt går runt och höra mig för på lördag. De måste sälja den någon mer stans! 
    Ring runt och kolla istället?
  • JustMeAndMyLove
    Lena Carlsson skrev 2011-03-02 23:46:11 följande:
    Hej, är det ringarna i din bild du söker? Så finns dom på fler ställen, Mvh Lena Carlsson
    Nä det är andra ringar med :)
    Vi hittade den jag har på bilden och min sambos ring. Min är tydligen ovanlig så INGEN hade den.
    Kändes rätt trist, vi var i ca 10 guldsmedsaffärer i Göteborg..
    Nordstans guld hade stängt dessutom.

Blir en resa till helt enklet. M fick ju se sin ring och den var skitful :( Också den jag har på bilden, riktig besvikelse, inte alls som den ser ut på bilderna.
    Är i vart fall glad att vi inte ska beställa på nätet utan att se den i verkligheten först, är ju faktiskt en stor skillnad...

Föresten måste det vara världshistoriens mest puckade rånare då de stal ATRAPPERNA av ringarna...  Förbannat onödigt
Svar på tråden Jäkla otur jämt! Ringar