• frökenknopp

infattning på solitär ring

Hur ser era infattningar ut på era solitär ringar, snälla visa bild:)

• Svar på tråden infattning på solitär ring
  • Ankis88

Min ring har en diamant på 0,19 carat i en nedsänkt fattning. Eftersom jag inte ville att diamanten skulle komma ut alls, så är ringen kanska hög, jag tror 2,5 mm. Alltså lika hög som diamanten, och lika bred också, så att stenen inte ser för liten ut. 

• 2011

Min blivandes ring har en klo-infattning med 6 klor. Hon företrog det då fyra klor fick den brilljantslipade diamanten att se lite mer fyrkantig ut. Det finns bilder i mitt album.

• Invincible

Min lilla sten tog lång tid att bestämma sig med. Glad

Jag ville ha en låg fattning, för jag känner mig själv och visste att jag skulle fastna i precis ALLT annars. Samtidigt ville jag ha en superklassisk känsla över hela ringen. Kunde ju redan visualisera min brudklänning i 50-talsstil. Resultatet blev en mindre sten än jag tänkt mig egentligen, men en praktisk och i min smak vacker ring!

Skenan ser så BRED ut när man fotar i macroläge. Den är 3 mm bred i verkliga livet och ser väldigt nätt ut.

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • frökenknopp

vilka fina ringar ni har allihopa:) underbart!!

fler kanske?:)

• Mia4

Här är den infattning som jag ska ha, men med mycket smalare skena. Otroligt fin från sidan, då man ser hela stenen inne i fattningen. Tyvärr hittar jag ingen bild som är tagen från sidan. 
Svar på tråden infattning på solitär ring