Ocean eyes skrev 2011-02-27 12:58:44 följande:
Hej!
Jag hade lite funderingar kring toastmaster/toastmadames uppgifter. Hur tänker ni kring detta?
Hur många toastmasters kommer ni ha? Hur tänker ni om ni har flera, delas "jobbet" upp då? Är det någon som har tärna och marskalk som toastmadam och toastmaster? Hur gör man med tal? Har ni med deras mobilnummer i inbjudan så gästerna kan anmäla tal? Eller får de anmäla tal till dem på bröllopsfesten? Är det toastmastern som bestämmer vem som ska säga sitt tal eller kan gästen ställa sig upp närsom helst o ge sitt tal? Hur ser det ut för er, vad har ni gett toastmastern för uppgifter?
Känner mig lite förvirrad, hoppas någon kan hjälpa mig att reda ut dess frågor

1. Vi har två toastmasters.
2. Dom får själva dela upp jobbet mellan sig och bestämma vem som ska göra vad, vi lägger oss inte i det.
3. Vi har varken tärna eller marsalk utan kommer ha brudnäbbar.
4, 5. Vi har en bröllopshemsida vars adress finns med på inbjudningarna. Där står info om hur gästerna kan komma i kontakt med oss, toastmasters och vad som händer under bröllopsdagarna. Vet inte hur toastmasters har tänkt göra, dom får själva styra om dom vill planera innan eller ta emot anmälningar på bröllopsfesten. Det är upp till dom. Dock har jag bett dom att minimera långa tal och låta kvällen vara rätt flexibel tidsmässigt.
6. Dom fungerar som allt i allo gällande planering, tal och annat planerande för bröllopsdagen. Dom ska fixa lekar, planering av tal, tidsupplägg och lite skriven information till gästerna. Vi vet att dom gillar att pyssla och hitta på dumheter så vi lämnar helt enkelt över det till dom. Får se vad vi ska engagera oss i sen. Just nu gör dom en förplanering så ska vi sätta oss ner och bestämma mer i detalj sen vad vi respektive dom ska göra.