• Chicita

    Vad ska brudgummen ha på sig?

    Min M2B ska ha pösskjorta, pösiga linnebyxor och tabard.
    Bild i mitt album om nån är nyfiken Glad 

  • Chicita
    förlovadflicka skrev 2011-02-25 16:34:43 följande:
    Fy vad coola ni kommer vara :D 
    Tack :D
    Fick inte med hans svärd på bilden... *hehe* 
  • Chicita
    Mia4 skrev 2011-02-25 16:55:49 följande:
    Så kul med ett medeltidsbröllop. Vi var gäster på ett sommaren 2009. Det var en upplevelse att se alla gästers kläder. Alla hade verkligen ansträngt sig för att komma klädda tidsenligt. Mitt bekymmer var dock att mina kläder inte var anpassade för amning! För att kunna amma behövde jag klä av mig in till underkläderna. Som tur var fanns det ett hus med en sval källare som jag fick fri tillgång till... Flört
    Jag kommer ha en vän som troligtvis ammar på bröllopet och jag ska sy hennes kläder.
    Hon kommer få en underklänning som är väldigt lik min sambos pösskjorta men med dragsko i halsen så att hon alltså kan lossa den och dra ner ringningen. Överklänningen (tunikan) kommer jag fuska och sätta kardborrknäppning på axlarna så hon kan lossa där också så att det inte blir några problem med amningen för henne :) 
    förlovadflicka skrev 2011-02-25 16:56:59 följande:
    Åh, vad kul, ska gästerna också vara "utklädda"? Hade älskat att vara gäst på ett sånt bröllop :D 
    Dom får välja själva... dom har 4 dresscodes att välja mellan, valet påverkar bordsplaceringen.
    Dom kan komma som adel, borgare, bönder eller vanliga kläder.
    För vanliga kläder har vi önskat att dom inte väljer starka moderna färger eller stormönstrat (typ blommigt eller T-shirt med tryck). Men annars är det fritt val :) 
    Anna B skrev 2011-02-25 18:12:20 följande:
    Min ska ha handelsflottans skepparuniform :)
    Snyggt :)
     
  • Chicita
    förlovadflicka skrev 2011-02-25 22:05:32 följande:
    Coolt! Inga präster? Haha :P
    Bara prästen som viger oss *S*
    Men min bror ville vara munk, så jag håller på med en brun munkkåpa med hätta till honom.
    Har precis gjort klart ett radband som han kan ha hängande i repet som ska sitta runt midjan Flört 
  • Chicita
    Mia4 skrev 2011-02-25 23:38:19 följande:
    Vad snäll du är som fixar kläder till henne! Amningen var ett stort projekt varje gång det var matdags... Flört

    Hoppas att ni får ett fantastiskt bröllop! 
    Känns som om jag fixar kläder till halva bröllopsföljet *S*
    Till oss, till pappas tjej, till näbbarna, till fotografen och hans flickvän, till vår andra fotograf/ vän, till min bror, eventuellt till killarna som håller i eldshowen *pust*
    Just ja, till serveringspersonalen.... Åååh när ska jag ha tid att sova {#emotions_dlg.djavulsk} 

    Men det är viktigt för temat, har ingen möjlighet att sy åt ALLA annars skulle jag göra det för att garantera att alla kom i medeltidskläder *S*

    Men min vän är viktig för mig... Så självklart hjälper jag henne, annars skulle hon kanske inte ens kunna komma Obestämd 
    Tack för din omtanke.

    Hoppas ni får erat drömbröllop också Skrattande 
  • Chicita

    Känner att jag har kommit lite OT i denna tråd och det var inte meningen, det bara drog iväg...

    För att återknyta till TS så är det en stil jag gillar.
    Om vi inte hade valt vårt tema så hade vi defenitivt kört på något liknande Glad 

Svar på tråden Vad ska brudgummen ha på sig?