• MnM

Sy egen brudväska-tips!

Hej.
    Är det någon som har mönster till att sy en egen väska till bröllopet. Jag har sökt på brudväska eller brudpåse på nätet men inte hittat någon.

• Svar på tråden Sy egen brudväska-tips!
  • MnM

tack så mycket!
    Fler som har bra förslag?? 

• jonsar02

www.pandurohobby.se har en broschyr för hur man syr en egen väska med metallbygel. I den finns instruktioner och mönster för 3 olika väskor. den kostar 22 kr. De har oxå metallbyglar av olika slag som man kan köpa.

• Chicita

Jag kommer helt enkelt att klippa ut en cirkel av ett fint tyg (eventuellt spillbitar från min klänning) och fodra med ett tyg i avstickande färg, alltså sy ihop cirklarna räta mot räta, vända genom en liten öppning som jag sen syr ihop för hand.
    Ett par cm in från yttre kanten så kommer jag att sy en kanal, och göra en öppning på varje sida med en liten sån där "sprättare". Hålen kantar jag för hand med langettsöm.
    Genom kanalen kan jag nu trä snoddar.
    Om jag trär ut snoddarna på varje sida, som öglor så har jag handtag att hålla i. Eller så kan jag välja att låta den bara hänga i bältet i ena öglan :) 

• mysan33

hej, jag sydde en brudpåse efter mönster på bröllopsguiden, den var jättelätt att sy. strök sen på strassstenar för att få den lite finare=)

Svar på tråden Sy egen brudväska-tips!