solitär ring
Ni som har ring med sten som "står ut från ringen" Hur mycket står den utoch är det någon som vet hur många mm som e lixom "vanligast"
Ni som har ring med sten som "står ut från ringen" Hur mycket står den utoch är det någon som vet hur många mm som e lixom "vanligast"
Har ingen ide om vad som är vanligast men jag har en solitärring som sticker ut, den når 8 mm över fingret.och diamanten är 6 mm i diameter. Känns som att den kanske är lite hög, tror standard brukar vara lite mindre på höjden men ringen är antik. Sedan beror det ju på vilken karat man vill ha, och vilken slipning man vill ha på diamanten osv..
Tack :) är det jobbigt astt bära solitär ring?? rivs ringen? är den i vägen??
Min vigselring kommer vara en solitärring och den står ut strax över en centimeter från fingret. Så länge man ser till att den inte har några vassa kanter på klorna eller för små och svaga klor skall det inte vara några bekymer, man lär sig att hantera sin ring rätt fort.
När jag köpte min förlovningsring (3,8 mm bred och 3 mm hög) tyckte jag att den var obekvämt stor de två första veckorna, men nu känner jag den inte alls. Känner mig bara naken och tom utan.
tack för era svar :)