• geleha­llon
    Äldre 24 Feb 09:41
    9263 visningar
    56 svar
    56
    9263

    Fler med grönt som färgtema???

    Ja precis som rubriken lyder, finns det fler med grönt som färgtema??

    Har ni också svårt att hitta vissa detaljer???

  • Svar på tråden Fler med grönt som färgtema???
  • Äldre 24 Feb 10:10
    #1

    Vad är det för detaljer du tänker på? :) vi kanske gjorde det enkelt för oss när vi valde rosa OCH grönt?


    And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • missca­t81
    Äldre 24 Feb 10:19
    #2

    Vi har också grönt, i kombination med korall och champagne/creme. Har inte börjat kolla så mycket än efter gröna detaljer, men har inte upplevt det som en speciellt svårt färg. All växtlighet är ju grön, tex! Tärnklänningarna däremot kommer nog specialbeställas, för jag har inte kunnat hitta några gröna klänningar på tex ellos eller dyl.
    Kommer nog köpa gröna gardinvepor på ikea och använda som bordslöpare. Sen var inbjudningskorten gröna med korallrosa detaljer, och festprogrammen kommer gå i samma tema.

  • AnnC81
    Äldre 24 Feb 10:38
    #3

    Vi har grönt och vitt/pärlvitt. Jag kan tycka det är svårt att hitta detaljer som är i "rätt" grön färg för oss. Men har hittat jättemycket på e-bay, där kan man hitta allt möjligt. Har bl.a köpt organzapåsar, sidenband och tärnklänningen där. Annars kommer t ex dukningen vara ganska enkel med murgröna som bordsdekoration, ljushållare Galej från Ikea med grön sand i och värmeljus. Lite vita rosor. Festhäftet är pärlvitt med ett grönt band om.


    21 maj 2011
  • Margri­s
    Äldre 24 Feb 12:49
    #4

    Vi har också grönt som tema tillsammans med vitt och brunt. Jag tycker att det är svårt att hitta rätt grön. Vill ha en ganska ljusgrön men mer åt det gråa hållet än det gula.

  • AnnC81
    Äldre 24 Feb 13:01
    #5
    Margris skrev 2011-02-24 12:49:39 följande:
    Vi har också grönt som tema tillsammans med vitt och brunt. Jag tycker att det är svårt att hitta rätt grön. Vill ha en ganska ljusgrön men mer åt det gråa hållet än det gula.
    Undrar om det är samma gröna färg som vi ska ha (svårt att beskriva olika nyanser av grönt! Tungan ute) Det här sidenbandet stämde iaf precis med vad vi ville ha! Gå in på länken och välj "Asparagus Green" i Färg rullisten.
    http://cgi.ebay.com/1-Roll-X-15y-6mm-1-4-Satin-Ribbon-Various-Colors-/110521239248?pt=Ribbons_Bows&var=&hash=item5f760e0520
    Annars finns det som sagt hur mycket som helst på e-bay om man bara är villig att leta lite Flört
    21 maj 2011
  • Maddeå­Mats
    Äldre 24 Feb 13:28
    #6

    Vi har också grönt som tema

    Våra inbjudningar, vigselprogram, festhäften, placeringskort och favour-askar är alla gjorda av samma gröna papper

  • annick­a
    Äldre 24 Feb 13:38
    #7

    Vårt färgtema är grönt och vitt med inslag av ljusrosa. Jag kan, precis som fler här, uppleva att det är svårt att hitta rätt nyans av grön. Hur ska jag beskriva den - nånstans mellan limegrön och vårgrön.

    Vi har bestämt oss för att strunta i löpare - som vi egentligen hade tänkt köpa gröna till löpare. Vi har även letat förgäves efter servetter i rätt grön färg, men har nu tänkt om då vi hittat fina smala band i rätt grön och rätt rosa nyans. Vi har därför bestämt oss för vita servetter som får dessa band som "servettringar". I övrigt kommer vi att dekorera borden med blommor och stearinljus i vackert grönt.

  • Emblas Mamma
    Äldre 24 Feb 13:42
    #8

    Vi har vitt och ljusgrönt :) Vackert!
    Lite olika gröna nyanser blir det ju med blommor och sånt, men det är helt okej! :)


  • geleha­llon
    Äldre 24 Feb 16:44
    #9
    misscat81 skrev 2011-02-24 10:19:12 följande:
    Vi har också grönt, i kombination med korall och champagne/creme. Har inte börjat kolla så mycket än efter gröna detaljer, men har inte upplevt det som en speciellt svårt färg. All växtlighet är ju grön, tex! Tärnklänningarna däremot kommer nog specialbeställas, för jag har inte kunnat hitta några gröna klänningar på tex ellos eller dyl.
    Kommer nog köpa gröna gardinvepor på ikea och använda som bordslöpare. Sen var inbjudningskorten gröna med korallrosa detaljer, och festprogrammen kommer gå i samma tema.
    Jag har haft supersvårt med tärnklänningarna! Köpte begagnade, men de var för små, så nu har jag lagt ut dem igen och ska beställa dyra andra... :(
  • Emblas Mamma
    Äldre 24 Feb 17:19
    #10
    misscat81 skrev 2011-02-24 10:19:12 följande:
    Vi har också grönt, i kombination med korall och champagne/creme. Har inte börjat kolla så mycket än efter gröna detaljer, men har inte upplevt det som en speciellt svårt färg. All växtlighet är ju grön, tex! Tärnklänningarna däremot kommer nog specialbeställas, för jag har inte kunnat hitta några gröna klänningar på tex ellos eller dyl.
    Kommer nog köpa gröna gardinvepor på ikea och använda som bordslöpare. Sen var inbjudningskorten gröna med korallrosa detaljer, och festprogrammen kommer gå i samma tema.
    jag köpte grönt sidentyg 2,5 meter för 600 kr,
    detta räcker till två stycken klänningar,
    jag betalar 500kr / klänning för att sy upp dom hos en duktig tjej som gick hantverk&mode på gymnasiet.

    Ett ips är att köpa/beställa tyg och sen låta någon duktig elev på gymnasiet eller liknande sy klänningarna! :)
    Eller beställ från kina!

    Tyckte det var supersvårt att hitta klänningar i ljusgrönt! Hittade inte en enda och sökte som helskotta i månader!
    Inte en enda - om man inte ville ha mörkgrön och betala typ över 3000kr för den, dessutom fanns det bara långa.
Svar på tråden Fler med grönt som färgtema???