• Debe

Efterlysning av billiga festlokaler i stockholm/solna/sollentuna!

Jag letar lokal till vår bröllopsfest som vi ska ha i januari 2012. Det är ett tag kvar men vi vill gärna se lokalen i vintrigt tillstånd så vi hoppas hitta en innan våren kommer.
    Vi vill lägga våra pengar på en lång bröllopsresa till asien så därför vill vi spara in på lokalen. Vi vill ta med egen dryck men skulle kunna tänka oss ta maten genom arrangören om det skulle betyda att hyran uteblir, tex.
    Jag har läst mycket i forumet om bygdegårdar m.m. men det står inte mycket om dem på internet tyvärr.
    En lokal med hyra på ca 10.000 (eller mindre :)) där det ingår bord, stolar, tallrikar m.m vore perfekt. Och att man får ta med egen mat och dryck. Vi tänker oss från stockholmstraken ut till sollentuna. Solna eller innerstan vore perfekt!
    Vi har tittat på pålsundets matsal men tyckte inte om lokalen tyvärr. Vi tittade på alfredos festvåning i huddinge idag men tycker den ligger för dåligt till...
    Någon som känner till hästskostallet i solna? Viby herrgård?
    Jag är mycket tacksam för svar med "billiga" förslag!

Vi räknar på 60 gärster.

Mvh Åsa

• Svar på tråden Efterlysning av billiga festlokaler i stockholm/solna/sollentuna!
  • Gopplan

Vi hyr kyrkans församlingshem så ni kan ju alltid kolla med dem. Vi betalar 2200 kronor för församlingsgården i Vallentuna och den rymmer 150 personer.

• hysch

Vi har tänkt oss Lusthuset på Långholmens folkhögskola. Har gjort en prel. bokning och ska försöka åka dit och titta snart. Den kostar 12 000, så lite mer än du tänkt dig, men kan vara värt att kolla iaf :) För oss var läget väldigt viktigt. http://www.langholmens.fhsk.se/Lusthuset.aspx 

• Debe
    hysch skrev 2011-02-20 20:17:04 följande:
    Vi har tänkt oss Lusthuset på Långholmens folkhögskola. Har gjort en prel. bokning och ska försöka åka dit och titta snart. Den kostar 12 000, så lite mer än du tänkt dig, men kan vara värt att kolla iaf :) För oss var läget väldigt viktigt. www.langholmens.fhsk.se/Lusthuset.aspx 
    Det ska jag kolla upp!
  • Skumboll

Edsbergs slott? Kanske något dyrare än din budget dock...

• FruMatilda

Vilken perfekt tråd! Jag letar efter samma sak fast till sommaren 2012.
    Kan bidra med Enebybergsgård http://www.enebybergsgard.se/index.html 
    Denna lokal tänkte jag kolla upp och nu har jag också fått upp ögonen för Viby och ludvigsbergs herrgård, Tack!
    Fortsätter jakten imorgon!

• GnuGS
    Debe skrev 2011-02-20 19:41:02 följande:

Vi vill ta med egen dryck men skulle kunna tänka oss ta maten genom arrangören om det skulle betyda att hyran uteblir, tex.  Jag har läst mycket i forumet om bygdegårdar m.m. men det står inte mycket om dem på internet tyvärr.
    En lokal med hyra på ca 10.000 (eller mindre :)) där det ingår bord, stolar, tallrikar m.m vore perfekt. Och att man får ta med egen mat och dryck. Vi tänker oss från stockholmstraken ut till sollentuna. Solna eller innerstan vore perfekt! 
    Vet inte riktigt vad det kostar, men ni skulle kunna kolla in Anna Whitlocks bygdegård på Eriksbergsgatan (mellan Karlavägen och Birger Jarlsgatan)!
  • GnuGS
    GnuGS skrev 2011-02-21 09:01:52 följande:
    Vet inte riktigt vad det kostar, men ni skulle kunna kolla in Anna Whitlocks bygdegård på Eriksbergsgatan (mellan Karlavägen och Birger Jarlsgatan)!
    Jag hade visst fått prislistan per mail! Om jag läser rätt i tabellen kostar det 9 500:- att hyra lokalen en lördagskväll, och då ingår bord, porslin etc.
Svar på tråden Efterlysning av billiga festlokaler i stockholm/solna/sollentuna!