• Debe

Efterlysning av billiga festlokaler i stockholm/solna/sollentuna!

Jag letar lokal till vår bröllopsfest som vi ska ha i januari 2012. Det är ett tag kvar men vi vill gärna se lokalen i vintrigt tillstånd så vi hoppas hitta en innan våren kommer.
    Vi vill lägga våra pengar på en lång bröllopsresa till asien så därför vill vi spara in på lokalen. Vi vill ta med egen dryck men skulle kunna tänka oss ta maten genom arrangören om det skulle betyda att hyran uteblir, tex.
    Jag har läst mycket i forumet om bygdegårdar m.m. men det står inte mycket om dem på internet tyvärr.
    En lokal med hyra på ca 10.000 (eller mindre :)) där det ingår bord, stolar, tallrikar m.m vore perfekt. Och att man får ta med egen mat och dryck. Vi tänker oss från stockholmstraken ut till sollentuna. Solna eller innerstan vore perfekt!
    Vi har tittat på pålsundets matsal men tyckte inte om lokalen tyvärr. Vi tittade på alfredos festvåning i huddinge idag men tycker den ligger för dåligt till...
    Någon som känner till hästskostallet i solna? Viby herrgård?
    Jag är mycket tacksam för svar med "billiga" förslag!

Vi räknar på 60 gärster.

Mvh Åsa

• Svar på tråden Efterlysning av billiga festlokaler i stockholm/solna/sollentuna!
  • Debe
    FruMatilda skrev 2011-02-20 23:16:37 följande:

Vilken perfekt tråd! Jag letar efter samma sak fast till sommaren 2012.
    Kan bidra med Enebybergsgård www.enebybergsgard.se/index.html 
    Denna lokal tänkte jag kolla upp och nu har jag också fått upp ögonen för Viby och ludvigsbergs herrgård, Tack!
    Fortsätter jakten imorgon!

Har haft kontakt med Viby herrgård men tackade nej när jag fick höra att man inte får spela musik efter 23.30...
    Nu ska vi kika på en av scoutgårdarna i sollentuna imorgon. Jag är inställd på att de inte kommer vara de vackraste lokaler men med en hyra på 2500 kr så kan man ju gå med på furuväggar m.m. :)
    Frågan är bara om Norrviken känns lite för "off"...
  • Debe

Hmm... nu blev jag så fundersam.... Är en scoutlokal rätt lokal för en bröllopsfest?

• ClaraH
    GnuGS skrev 2011-02-21 09:01:52 följande:
    Vet inte riktigt vad det kostar, men ni skulle kunna kolla in Anna Whitlocks bygdegård på Eriksbergsgatan (mellan Karlavägen och Birger Jarlsgatan)!
    Den ska vi ha, man får hyra den mellan 17-02, vi hyr till extratid (från kl. 13) + en musikanläggning (700 . det blir totalt 12.000:-. Fördelen är att man kan ta med allt (mat, dekoration och alkohol). Vi tog den lokalen just för att vi inte hittade något i Sollentuna. Lokalen tar upp till 110 pers.
  • ClaraH
    ClaraH skrev 2011-02-21 18:27:46 följande:
    Den ska vi ha, man får hyra den mellan 17-02, vi hyr till extratid (från kl. 13) + en musikanläggning (700 . det blir totalt 12.000:-. Fördelen är att man kan ta med allt (mat, dekoration och alkohol). Vi tog den lokalen just för att vi inte hittade något i Sollentuna. Lokalen tar upp till 110 pers.
    Det skulle inte vara en glad gubbe precis, men blev så. Vill också tillägga att man kan hyra till timmar efter 02:00 också. Jag tror att det är 700 kr i timmen utanför tiden 17-02, man har hela tiden tillgång till en vaktmästare då, det är nog det som kostar.
  • FruMatilda
    Debe skrev 2011-02-21 17:46:46 följande:
    Har haft kontakt med Viby herrgård men tackade nej när jag fick höra att man inte får spela musik efter 23.30...
    Nu ska vi kika på en av scoutgårdarna i sollentuna imorgon. Jag är inställd på att de inte kommer vara de vackraste lokaler men med en hyra på 2500 kr så kan man ju gå med på furuväggar m.m. :)
    Frågan är bara om Norrviken känns lite för "off"...
    Ojdå, det lät inte så bra, vill ju kunna ha dans..
    Jag har bokat en visning av enebybergs gåd på fredag, man måste dock ta mat från dem (ca 400:-/pers) och personal som kostar 295:- i timmen och de räknar på en personal på 15 gästar som ska vara där två timmar innan. Lokal hyran är på 5000 men 75 kr per person för dukar och städning etc. Så i slut ändan kanske det blir mycket pemgar i alla fall...

Vi ska ha borglig vigel så miljön kring lokalen känns vilkig så blir inte norrviken här, inte heller socutstugorna...

Svår detta! 
  • Debe
    FruMatilda skrev 2011-02-21 21:54:27 följande:
    Ojdå, det lät inte så bra, vill ju kunna ha dans..
    Jag har bokat en visning av enebybergs gåd på fredag, man måste dock ta mat från dem (ca 400:-/pers) och personal som kostar 295:- i timmen och de räknar på en personal på 15 gästar som ska vara där två timmar innan. Lokal hyran är på 5000 men 75 kr per person för dukar och städning etc. Så i slut ändan kanske det blir mycket pemgar i alla fall...

Vi ska ha borglig vigel så miljön kring lokalen känns vilkig så blir inte norrviken här, inte heller socutstugorna...

Svår detta! 
    Ojdå, låter som det blir en dyr fest för er... Vi vill ju gärna lägga pengarna på en resa så det blir nog scoutstugan med 2500 i hyra ändå... Så får vi göra det så mysigt vi kan!
  • GnuGS

TS, kolla in Skeppsholmens Krogkonst! De kan ta upp till 70 gäster. Läget är ju otroligt vackert på vintern, och ni kan hysa in gästerna på vandrarhem och hotell precis i närheten.
    (Jag hade 25-årskalas i den lokalen och det var lyckat – men det var många år sedan då stället drevs av helt andra personer.)

• FruMatilda

DeBe: Kanske skull koviken passa er, ligger dock ute vid drottningholm. Men kan vara värt att kolla på hemsidan. http://koviken.se/

• maggiz
    Debe skrev 2011-02-20 19:41:02 följande:
    Jag letar lokal till vår bröllopsfest som vi ska ha i januari 2012. Det är ett tag kvar men vi vill gärna se lokalen i vintrigt tillstånd så vi hoppas hitta en innan våren kommer.
    Vi vill lägga våra pengar på en lång bröllopsresa till asien så därför vill vi spara in på lokalen. Vi vill ta med egen dryck men skulle kunna tänka oss ta maten genom arrangören om det skulle betyda att hyran uteblir, tex.
    Jag har läst mycket i forumet om bygdegårdar m.m. men det står inte mycket om dem på internet tyvärr.
    En lokal med hyra på ca 10.000 (eller mindre :)) där det ingår bord, stolar, tallrikar m.m vore perfekt. Och att man får ta med egen mat och dryck. Vi tänker oss från stockholmstraken ut till sollentuna. Solna eller innerstan vore perfekt!
    Vi har tittat på pålsundets matsal men tyckte inte om lokalen tyvärr. Vi tittade på alfredos festvåning i huddinge idag men tycker den ligger för dåligt till...
    Någon som känner till hästskostallet i solna? Viby herrgård?
    Jag är mycket tacksam för svar med "billiga" förslag!

Vi räknar på 60 gärster.

Mvh Åsa
    Hej vi har vår bröllopsfest i pingst på Kairo fest och konferens. Vacker lokal med vattnet nedanför, plats för 70 gäster -hör till Upplands Väsby kommun. Boka i god tid, vi bokade ca. ett år tidigare. Är populär! Lokalen kostar ca. 8000:- och har "allt". Gå in på Väsby SS finns bilder på lokalen där!  Kramar Maggiz
  • Helena brud 20 aug

Tipselitipsar om ängby slott, tranebergsstugan (där ska vi både vigas och ha festen om ni vill veta mer) hmm vad mer, viby herrgård är bra bortsett från att man inte får festa så länge.. Var på bröllop där förra sommaren, men å andra sidan var man rätt mör vid tolv då man hällt igång sen två. Och så minglade vi nån timme till utan hög musik, sen åkte faktiskt de flesta hem, fulla och glada... Scoutstugan insollentuna är bra men sliten.. Sen finns ju även skälbygård gård, men den brukar vara mkt uppbokad så gäller att vara ute i god tid där.. Eggebygård har oxå en del lokaler i olika storlek och prisklass...

• Fröken 25

Edsbergs slott är ju fint. Kolla på Sollentunahems websida.

• Smileycat

Om inte Skånela är för långt bort (ligger typ mellan U-väsby och Rosersberg) så vet jag en väldigt billig lokal som man får ha typ hela helgen!

• FruMatilda
    Smileycat skrev 2011-03-02 00:01:59 följande:
    Om inte Skånela är för långt bort (ligger typ mellan U-väsby och Rosersberg) så vet jag en väldigt billig lokal som man får ha typ hela helgen!
    Berätta gärna :)
  • Helena brud 20 aug

Tranebergsstugan är 400 kr per gäst och då ingår personal, buffé, porslin kaffe, städning, välkomstdrink och ett glas öl el vin till maten.. Resten av drickat köps i deras bar... Men rätt ok pris ändå tycker jag...

• Smileycat
    FruMatilda skrev 2011-03-02 10:58:14 följande:
    Berätta gärna :)
    ursäkta vääääldigt sent svar, men haft bröllopet osv
    Skånelas gamla skola, kallas gula skolan hyrde vi.
    1000kr för hela helgen! 
  • Camste
    Smileycat skrev 2011-09-06 00:59:41 följande:
    ursäkta vääääldigt sent svar, men haft bröllopet osv
    Skånelas gamla skola, kallas gula skolan hyrde vi.
    1000kr för hela helgen!
    Vet du om det finns några bilder eller mer information angående lokalen? Hittar inget på deras hemsida.
  • GunnarEA

Hej,

Kan rekommendera www.lokaler.nu/festlokaler , använd tjänsten att dom söker åt dig och ger förslag.

använde deras tjänst när vi sökte ledig festlokal i solna och blev uppring samt fick hjälp hela vägen. 

Svar på tråden Efterlysning av billiga festlokaler i stockholm/solna/sollentuna!