• CM2011

Tips på "rolig överraskning" på festen...

Jag skulle vilja överraska min blivande man på ett roligt sätt, på bröllopsfesten. Ingen allvarsam romantisk grej, vi är liksom inte sådana som personer. Jag är känd för att vara lite "knasig", så varken han eller någon annan skulle bli förvånade...  Men jag kan inte komma på något, förutom att sjunga en sång, typ "du är min man", men jag vet inte...?

Nån som har några idéer?

• Svar på tråden Tips på "rolig överraskning" på festen...
  • förlovadflicka

Kanske läsa en dikt? Hålla ett knasigt tal? Öhm... Nej, där tog det stopp :P

• Studio104Malin

Nu läste jag rubriken lite snabbt, men tänkte ändå skriva, på tal om överraskningar.
    men detta är mer i form av överraskning till gästerna.
    Vi hade ett bröllopspar som hade hyrt in en danskoordinator som körde line-dance med alla gästerna på festen. De hade dessutom lite cowboy-tema på middagen och gästerna hade fått byta om till cowboy-kläder inna.
    Riktigt rolig grej att göra, då får verkligen alla vara med och vara delaktiga i dansen, kan vara ett smart sätt att få igång alla till att dansa även efteråt.

• Tofta76

Jag tänker samma sak också. Inget för allvarsamt eftersom jag lipar som en bebis så fort det är något.
    Min tanke är att hålla ett tal där det nästan blir lite skämtsamt att vi ALLTID kommer vara tillsammans, typ att han inte kommer få gå på toa ifred, att vi kommer ha maginfluensa ihop, att vi blir som Björn och Benny där ingen till slut vet vem som är vem och att vi kommer sluta med att vi delar stomipåse och löständer typ... förhoppningsvis tycker andra att det är kul också.

Det får bli att ta talet lite senare när alla hunnit få i sig några glas vin.. :)

• JustMeAndMyLove

Själv ska jag släpa ut ett 200-300 kg piano ut i skogen. Inte ens säkert att det går att spela på det under vår vigsel för det är stor risk att det blir för ostämt :P

Men hon vill ha ett piano till vigseln så då kör jag på det, hehe

Annars kan ju nån knäpp presentvara kul! Försöker kmma på nått svenson. Ett par tofflor till en blivande toffel? :P Ett par stringkallsonger!?
    Nä jag har ingen aning, haha 

• förlovadflicka

Haha, jaaa, ställa sig upp, be om uppmärksamhet och säga " Ja, jag skulle vilja ge min morgongåva i förskott. Som alla vet finns det ju vissa förväntningar på äkta män, men jag tror gåvan talar för sig själv" Och så tar man fram ett par tofflor XD XD XD Ok, min m2b hade inte blivit glad men det är skitkul XD

• JustMeAndMyLove
    förlovadflicka skrev 2011-02-18 15:57:01 följande:
    Haha, jaaa, ställa sig upp, be om uppmärksamhet och säga " Ja, jag skulle vilja ge min morgongåva i förskott. Som alla vet finns det ju vissa förväntningar på äkta män, men jag tror gåvan talar för sig själv" Och så tar man fram ett par tofflor XD XD XD Ok, min m2b hade inte blivit glad men det är skitkul XD
    Hihi, ja det vore nått det :P
  • Sockersaken

Ställ dig upp och säg högt "Jag är gravid!" Och sen bara "Skojade". 

• Darling Daisy
    Sockersaken skrev 2011-02-22 00:28:21 följande:
    Underbara förslag!! Sitter här o skrattar mitt i natten!
  • TheD
    Hahahaha! Varför inte? ;)
  • förlovadflicka
    Hahahahahaha XD
  • Chicita

Om ni ska öppna presenter under kvällen så kan du gömma en gåva där "adresslappen" har ramlat bort... Man ser typ bara " Från " och så är resten bortrivet... eller så sitter bara snöret och en liten papperslapp kvar.
    Det gäller att om ni har någon som bär fram paketen till er, att dom är införstådda med detta och gör en liten affär av att leta efter resten av adresslappen då, men inte kan hitta den...

Låt honom öppna det paketet och lägg något roligt i...
    Kanske en tavla som är målad med fingerfärg och helt vedervärdig, men ser ut som en "äkta C.Carlzon" eller nåt (skriv en signatur på tavlan) så han tror att han måste tycka om den... Du kan ju till exempel då utbrista "Åh en SÅN har jag ALLTID önskat mig... tänka sig, en äkta Carlzon...Jösses..."  (kanske gå på om att den här vedervärdiga tavlan ska få hedersplatsen i vardagsrummet eller nåt)...

efter en stund så kan dom "hitta adresslappen" med en förklaring om att det bara var ett skämt,så slappna av nu... Flört 

• JustMeAndMyLove

JAG VET!
    I Hudik fixade en tejj jag känner en ksitkul grej till sin man när han fyllde 40!
    Hon ställde sig upp på festen på scen och bad alla om hennes uppmärksamhet och sa typ:
    Eftersom jag verkligen ville g min man något han VILL ha, något som är till just honom och som han kan vara riktigt riktigt nöjd med går jag emot all min egen moral.

Hon vänder sig till honom:

Grattis gubben, det här är till dig! Inte mindre än 5 strippor! 

ala jublar och karln ser förståss helt chockad ut!
    In kommer 5 kvinnliga pensionärer som dansar exotiskt iklädda "nakendräkter" och tajta kläder över som de långsamt tar av sig XD

Det var SKITKUL! Inte en fest man glömmer i först ataget. Tanterna var stencoola, hahaha 

Karln höll dock på att dö när en tant som kunnat vara han egen mormor gav honom en lapdans, hahaha. Klockrent. 

• Smuppra

Haha. Min MB kallas ibland för toffel av sina kompisar. Tex brukar han alltid fråga mig om han kan göra något med dem en viss tid. Detta är egentligen mest för att han har dåligt minne och om han dubbelbokar sig blir jag lite grinig... :-P Bäst att kolla med mig då först om vi redan har något inplanerat... Men toffel kallas han ändock. Tror faktiskt han skulle ta det bra
  • förlovadflicka
    Smuppra skrev 2011-02-23 00:06:18 följande:
    förlovadflicka skrev 2011-02-18 15:57:01 följande:Haha. Min MB kallas ibland för toffel av sina kompisar. Tex brukar han alltid fråga mig om han kan göra något med dem en viss tid. Detta är egentligen mest för att han har dåligt minne och om han dubbelbokar sig blir jag lite grinig... :-P Bäst att kolla med mig då först om vi redan har något inplanerat... Men toffel kallas han ändock. Tror faktiskt han skulle ta det bra
    Hihi :) Tycker hans kompisar är lite löjliga då, jag menar, bara för att man frågar om man kan är inte samma som att be om lov... :/
  • Smuppra
    förlovadflicka skrev 2011-02-23 08:17:13 följande:
    Hihi :) Tycker hans kompisar är lite löjliga då, jag menar, bara för att man frågar om man kan är inte samma som att be om lov... :/
    Nej exakt. Hade ju varit annorlunda om det inte berodde på minnet utan bara på att han inte "vågade" boka något utan att fråga mig. Men för MB gör det inget, han tar inte åt sig eller illa upp. Om de nu tycker det så får de väl göra det då
  • marinao
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-22 23:56:43 följande:
    JAG VET!
    I Hudik fixade en tejj jag känner en ksitkul grej till sin man när han fyllde 40!
    Hon ställde sig upp på festen på scen och bad alla om hennes uppmärksamhet och sa typ:
    Eftersom jag verkligen ville g min man något han VILL ha, något som är till just honom och som han kan vara riktigt riktigt nöjd med går jag emot all min egen moral.

Hon vänder sig till honom:

Grattis gubben, det här är till dig! Inte mindre än 5 strippor! 

ala jublar och karln ser förståss helt chockad ut!
    In kommer 5 kvinnliga pensionärer som dansar exotiskt iklädda "nakendräkter" och tajta kläder över som de långsamt tar av sig XD

Det var SKITKUL! Inte en fest man glömmer i först ataget. Tanterna var stencoola, hahaha 

Karln höll dock på att dö när en tant som kunnat vara han egen mormor gav honom en lapdans, hahaha. Klockrent. 
    Whahahahhahaha... jag tror att jag kommer sno den här idén. Skit kul ju
  • helena86

Jag var nyligen på ett bröllop där bruden hade sjungt in en låt på sin möhippa till sin man det var jätte kul och väldigt uppskattat då hennes man blev väldigt rörd. Låten var inspelad så att det lät som om man sjung med i original låten så vem som hellst skulle kunna göra det oavsätt om man kan sjunga eller inte.
    Ta "er" låt och låt den verkligen bli er för resten av era liv :)

Svar på tråden Tips på "rolig överraskning" på festen...