• Helena Mikael
    Äldre 16 Feb 09:25
    18756 visningar
    59 svar
    59
    18756

    Brosch Bukett :)

    Hej
    Såg i en annan tråd att det är fler än jag som funderar på bl. a Brosch Buketter.
    Skulle vara roligt att få tips och idéer om vart ni köpt dem, om ni gjord dem själva etc.

    Den enda sida jag hittat med dessa är www.etsy.com

    Tacksam för alla svar :)

  • Svar på tråden Brosch Bukett :)
  • IdaPie­rre
    Äldre 3 Mar 10:05
    #41

    Ja men den kostade 1950 lr nått sånt..men den är ju helt underbar...till och med ja skulle kunna köpa den..hihi..

  • loluna
    Äldre 3 Mar 10:05
    #42
    IdaPierre skrev 2011-03-02 21:02:06 följande:
    Hittade den här på etsy...Tycker den är helt underbar!!!



    Vem säljer dessa? Jag vill också ha!!! Samfrakt ? ;)
  • IdaPie­rre
    Äldre 3 Mar 12:28
    #43
    loluna skrev 2011-03-03 10:05:47 följande:
    Vem säljer dessa? Jag vill också ha!!! Samfrakt ? ;)
    www.etsy.com Hittade jag den på..gå in på wedding o sen bouquet...så får man kolla varje sida så dyker det upp massa smått o gott...dom har otroligt mycket fint!!
  • loluna
    Äldre 3 Mar 12:47
    #44

    tack! Vilken farlig sida ;)

  • fralla­n
    Äldre 9 Mar 23:39
    #45


    Min bukett har jag gjort själv, men det är väl ingen broschbukett egentligen... tänkte att den kanske kunde passa här ändå Hoppas ni gillar den! Jag är jätte nöjd! Lite kass mobil bild, men ni ser nog ändå...
  • Oonah
    Äldre 10 Mar 11:23
    #46
    frallan skrev 2011-03-09 23:39:43 följande:


    Min bukett har jag gjort själv, men det är väl ingen broschbukett egentligen... tänkte att den kanske kunde passa här ändå Hoppas ni gillar den! Jag är jätte nöjd! Lite kass mobil bild, men ni ser nog ändå...
    Vilken fantastiskt romantisk bukett! Jättefin!
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • IdaPie­rre
    Äldre 10 Mar 11:41
    #47
    frallan skrev 2011-03-09 23:39:43 följande:


    Min bukett har jag gjort själv, men det är väl ingen broschbukett egentligen... tänkte att den kanske kunde passa här ändå Hoppas ni gillar den! Jag är jätte nöjd! Lite kass mobil bild, men ni ser nog ändå...
    Åh vad häftigt att du gjort den själv!! Superfin!!! Romantisk!
  • fralla­n
    Äldre 10 Mar 21:51
    #48
    Oonah skrev 2011-03-10 11:23:44 följande:
    Vilken fantastiskt romantisk bukett! Jättefin!
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Tack så mycket! Jag tyckte den blev över förväntan, man har ju alltid en bild i huvudet innan om hur den skall bli och det blev faktiskt något åt det hållet:)
    IdaPierre skrev 2011-03-10 11:41:39 följande:
    Åh vad häftigt att du gjort den själv!! Superfin!!! Romantisk!
    Kul att du gillar den! Det är så kul att pyssla och speciellt när man blir riktigt nöjd:)
  • Höstbr­öllop 2011
    Äldre 23 Mar 00:15
    #49

    Vad kul med en sån här tråd! Jag har också börjat fundera över en "fusk-bukett", vill helst ha en med både sidenblommor och broscher isåf.

    Skulle vilja göra en själv men vet inte om jag kan det, kanske bättre at beställa. Är det nån av er som beställt från Etsy.com? Eller är det nån som vet om det finns nån i sverige som gör såna här buketter?

  • SposaR­oma
    Äldre 23 Mar 00:34
    #50
    Oonah skrev 2011-02-21 20:59:43 följande:
    Jag håller på att bygga min egen. Så här ser den ut hittills, provisoriskt ihopsatt, än så länge. Glad


    Har fäst najtråd i varje brosch och satt ihop som en vanligt bukett. Fyller ut med mindre broscher underifrån för att täppa till hål.

     Billig blir den ju inte, men.. =)
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    ÄLSKAR dina blommor!!!! 

    Här har ni en till broschbrud Skrattande
    Jag har dock inte så många traditionella blmomor i min, mest olika stilar med en bas av vitt, inslag i blått och symboler av olika slag (påfågel, sköldpadda, grön skarabé, fjäril, slända) som ska in.
    Har inte börjat än, har precis avslutat broschinsamlingen.. Gud vad roligt att det finns flera!!!!
  • Agape
    Äldre 23 Mar 00:41
    #51

    Jag har också funderat på att skapa min egen bukett, finns så många fina alternativ och på etsy kan man kära ned sig i det mesta

    Här har jag samlat några alternativa buketter

    http://blivandefru.wordpress.com/category/dekoration/

  • Höstbr­öllop 2011
    Äldre 23 Mar 00:54
    #52

    Förresten, ni som gjort själva - har ni några tips på hur man gör dem bäst? Hur många broscher använde ni och hur stora och tunga blev buketterna? Tack för hjälpen :)

  • SposaR­oma
    Äldre 23 Mar 01:02
    #53
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-03-23 00:54:05 följande:
    Förresten, ni som gjort själva - har ni några tips på hur man gör dem bäst? Hur många broscher använde ni och hur stora och tunga blev buketterna? Tack för hjälpen :)
    Jag använder fejkblommor som bas, hortensia funkar bäst (2-3 knippen, beroende på storlek). Beror på storlek på bukett hur många broscher du har, men från 40 upp till 70. Tungt blir det helt klart - men du har en vattentät ursäkt att slippa kasta buketten! Flört
  • Agape
    Äldre 23 Mar 01:06
    #54
    SposaRoma skrev 2011-03-23 01:02:08 följande:
    Jag använder fejkblommor som bas, hortensia funkar bäst (2-3 knippen, beroende på storlek). Beror på storlek på bukett hur många broscher du har, men från 40 upp till 70. Tungt blir det helt klart - men du har en vattentät ursäkt att slippa kasta buketten! Flört
    Vart hittar du fejkblommor, har kollat runt lite men hittar inte riktigt något jag är nöjd med....
  • SposaR­oma
    Äldre 23 Mar 01:48
    #55
    Agape skrev 2011-03-23 01:06:51 följande:
    Vart hittar du fejkblommor, har kollat runt lite men hittar inte riktigt något jag är nöjd med....
    Jag köper dem i en vanlig garden center här i Rom. Sån där stor butik som har allt mellan himmel och jord för trädgård och blommor i allmänhet. Det spelar ju inte SÅ stor roll annar, eftersom de är mest där för att stödja och fylla i glappen mellan broscherna, fast vill du att de ska synas så är det ju givetvis viktigare. Själv är jag helnöjd med mina. Jag vet att t ex American Classics i Stockholm har jättefina vax / sidenblommor. (Gallerian)
  • SposaR­oma
    Äldre 23 Mar 02:23
    #56
    IdaPierre skrev 2011-03-03 10:05:34 följande:
    Ja men den kostade 1950 lr nått sånt..men den är ju helt underbar...till och med ja skulle kunna köpa den..hihi..
    Nu vill jag inte vara en partypooper men..den buketten du visar här har en handpenning på $300 dollar, ca 1900 SEK. Samma summa igen ska betalas vid komplett bukett sedan. $300 är alltså vad hon (som gör dem) köper broscher och material för, sedan ska hon ha betalt för arbetet. Finns en annan Etsysäljare som gör helt vansinnigt vackra buketter - men du får köpa broscherna själv och skicka till henne, så tar hon "bara" betalt för jobbet...

    Dyrt, men se det såhär - till skillnad från din "vanliga" bukett, kommer din broschbukett hålla för alltid Glad 
  • IdaPie­rre
    Äldre 23 Mar 10:33
    #57
    SposaRoma skrev 2011-03-23 02:23:39 följande:
    Nu vill jag inte vara en partypooper men..den buketten du visar här har en handpenning på $300 dollar, ca 1900 SEK. Samma summa igen ska betalas vid komplett bukett sedan. $300 är alltså vad hon (som gör dem) köper broscher och material för, sedan ska hon ha betalt för arbetet. Finns en annan Etsysäljare som gör helt vansinnigt vackra buketter - men du får köpa broscherna själv och skicka till henne, så tar hon "bara" betalt för jobbet...

    Dyrt, men se det såhär - till skillnad från din "vanliga" bukett, kommer din broschbukett hålla för alltid Glad 
    Oj va de så det va...usch vad dyrt..fast ja kommer inte beställa någon brosch bukett.Tyckte bara att den va väldigt fin :)
  • emmi
    Äldre 26 Jul 22:44
    #58

    Hej!

    Jag har också bestämt mig för att ha en broschbukett på bröllopet. Kommer att göra min själv. Hur har det gått för er?

  • Äldre 18 Aug 19:34
    #60
    isakssonn skrev 2013-08-18 19:31:45 följande:
    Det är inte ok att göra reklam i forumet. Om du vill sälja något så får du använda Köp & Sälj-funktionen eller betala för en reklamplats.
Svar på tråden Brosch Bukett :)