• Agape

Ni som har en briljantslipad diamant, vilken diameter resp ct har ni? Visa gärna din ring med bild!!!

Har nog fastnat för briljantslipad diamanter men är så osäker på vilken storlek på diamanten man ska välja.

Har sett att det finns listor på ct vs diameter på brilanten men tycker ändå att det verkar skilja på storlek när man prövar ringar.

Vilken diameter har ni på er briljant och vilken ct är det då? Nämn gärna om ni har en infattning som ger extra bredd!

Och visa gärna bild!!! Skrattande

• Svar på tråden Ni som har en briljantslipad diamant, vilken diameter resp ct har ni? Visa gärna din ring med bild!!!
  • Agape

Ingen som har briljantslipade diamanter?!

• Agape

Puffar lite ihopp att någon svarar....

• Eileme

Jag har bild i mitt galleri, mittstenen är på 0.3ct och sidostenarna på 0.03ct.
    Vet inte diametern på den stora, men de små stenarna är på 2mm st.

Svårt att se kanske, men lite uppfattning kanske du kan få?

• missi80

Jag tycker också det är svårt att få en uppfattning om storleken. Har dock nästan bestämt mig för en briljant på 0,37 som då är 4,6mm i diameter...

• Agape

Jätte fin ring och tack! Det. Hjälper att se andras ringar på fingret då får man lite mer storleksuppfattning än när man sitter på nätet och tittar och bara ser ringen... Missi: ja visst är det svårt!

• mjlove

Min ring består av 0,76 ct och jag tror att den är 5,7 mm.
    Infattningen på ringen är formad som ett V och blir därmed lite bredare. Jag har dessvärre ingen bild.

• Agape

Mjlove: så synd, hade gärna sett en bild. Så det är 5,7mm +infattningens bredd?

• mjlove

Precis, själva diamanten är 5,7 mm. Jag ska se om jag har en bild på den på datorn, annars kan jag ta en bild och ladda upp alldeles strax.

• mjlove

Jag hittade bilder på sambons dator

• Agape

Mjlove: vad fin den var upplever du att du fastnar i saker osv? Är lite rädd att jag ska skada stenen eller Gud bevare tappa den om den är lite extra utsatt pga infattningens design.

Svar på tråden Ni som har en briljantslipad diamant, vilken diameter resp ct har ni? Visa gärna din ring med bild!!!