• sandis1977

    Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?

    Själv kommer vi inte lyxa till det i Karibien på tu man hand.

    Det blir all inclusive i Turkiet. Side, någon form av spa resort har jag bokat. Tillsammans med våra tre barn och faktiskt skulle jag inte vilja ha det på annat vis.

    Någon som varit i Side? Bra dåligt?
    Och var ska ni åka?

  • Svar på tråden Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?
  • MrsGranath

    Blir 5 veckor till Bali 3 dagar efter bröllopet.... Längtar! =)

  • Skumboll

    Nix, bli ringen resa. Men jag är bra avundsjuk på alla andra som kan/ska åka iväg....

  • T san

    Vi ska till Rom tre dagar efter bröllopet, blir borta i fyra nätter. Sen sparar vi till en längre resa i vinter. Glad

  • Emblas Mamma

    Vi åker först till Turkiet - 1,5 månad efter bröllopet - ej bröllopsresa eftersom sambon får det av mig när han fyller 30. Vi åker utan vår dotter då 3 r , kommer dö av saknad! :(

    Vi åker till Thailand, Phuket i två veckor i Januari och det blir vår riktiga bröllopsresa :) Då får självklart dottern följa med eftersom jag nog hellre dör än att vara borta så länge utan henne..
    Riktig hönsmamma! Men hon uppskattar resor lika mycket som vi gör, vet vi sen tidigare, så det ska bara bli skoj!

    :)


  • Cammee

    Vi ska till Grekland i två veckor. ska bli såååå skööönt!
    Tänkte först åka till Mexico, men fick höra att vädert inte är så bra där i augusti, så det fick bli Grekland istället.

    Jag har aldrig varit i Turkiet, men har hört från både min sambo, vänner och släktingar som varit där att det är fruktansvärt och att man knappt kan gå ut för alla turkar drar i en, pillar i håret, tvingar in en i deras butiker och liknande. Min sambo och hans kompis blev intvingade i en butik och sen tvingade dom hans kompis att köpa något. när han inte ville tog dom alla hans pengar i plånboken och så gav dom honom en tröja, som t.o.m. var en storlek för liten. Alla är ju inte som dessa idioter, men just med att dom tjatar, drar i en och tvingar in en i butiker och restauranger, det kommer ni aldrig ifrån.
    Sen är det många som älskar Turkiet, så det beror ju på hur mycket tålamod man har :P Och det beror ju också på hur mycket man är ute och rör sig , ska ni ha all inklucive så är det ju mysigt. Hotellen där är ju ren lyx och resorna är relativt billiga, så på så vis är det en super semester. Stränderna ska också vara helt fantastiska!!

  • Aniara4

    Vi vet inte riktigt hur det kommer att se ut med tid och pengar, det är stor risk/chans att jag precis har börjat ett nytt jobb då och inte kan ta semester direkt. Så förmodligen blir det en långhelg då (jag röstar på Barcelona, men det är en förhandlingsfråga) och en längre resa senare. Antingen i november samma år om det går, annars året därpå. Jag brukar få höstdepressioner i november, så jag vill gärna åka till solen just den månaden. Gjorde det i höstas och klarade mig från depression, så det gör jag gärna om!

    Drömmen är Seychellerna, men det beror lite på hur det går med jobb och pengar och sånt. Blivande maken har visserligen ett sparkapital, men det lägger vi hellre på en lägenhet än bränner på en resa!

  • SoonToBeMrsA

    Gifter oss på en lördag och 2 dagar senare åker vi till Maldiverna och stannar 2veckor! Längtar så mycket!

  • LSJS

    Vi ska åka till Lissabon, portugal två dagar efter bröllopet och stanna borta i 4 nätter. ska bli så härligt att komma iväg på tu man hand i några dagar utan barnen. Vi funderar sedan på en längre resa i vinter då med barnen! Jag har varit i Side men 2001...men det var supercharmigt och romantiskt!


    20110528
Svar på tråden Ska ni åka iväg efter bröllopet? Var då?