Inlägg från: Vi2alltid |Visa alla inlägg
  • Vi2alltid

Är det B med ringar från guldfynd?

Ha! Alltså jag blev nästan förbannad över att läsa frågan, och dessutom finns det människor som verkligen tycker så!

Jag tycker det däremot är fruktansvärt B att haka upp sig mer på vad ringen kostar än om den faktiskt är snygg och passar bruden! En bekant visade sin ring och skröt om att den hade kostat 40 000. Jag höll på att tappa hakan, för jag skulle ALDRIG sätta en så ful ring på mitt finger, ännu mindre betala 40 000 för den. Jag skulle ärligt talat inte knappt våga använda den, och jag skulle gå runt ocvh tänka vad jag kunde göra för de pengarna istället...

Och att Guldfynd på något sätt skulle räknas som en lågprisaffär??? Det är ju inte Ö&B vi snackar om heller precis...

Nä seriöst, titta efter en ring dom just du vill ha och som passar just dig! Det är viktigast!

• Vi2alltid
    Kattpoet skrev 2011-02-20 19:45:48 följande:
    Vänta nu Rose Marie, så du skulle  kunna skippa att köpa en Valrhona  chokladkaka om den sålde på Netto men skulle gärna köpa en marabo chokladkaka om den såldes på NK?
    De borde verkligen införa en sån där "gilla"-knapp här  på BT
  • Vi2alltid

Alltså jag fattar inte, vad ÄR Guldfynds ringar egentligen, eftersom den här diskussionen ens uppstår! De märken som de säljer finns ju på andra ställen också. Kanske någon har förklarat detta redan, men jag har tyvärr inte läst igenom alla 20 sidor svar...

Jag var inne på Smycka och tittade på ringar i alla möjliga prisklasser, och fastnade för en Schalin. Men jag kände att jag ville göra några ändringar på den, så jag gick istället till en guldsmed och konsulterade med honom och han gjorde en egen ring istället. Som de låter på vissa personer så är en egendesignad ring mycket mer exklusiv. Men jag betalade faktiskt något mindre för den ringen än vad den från Schalins skulle kosta, förmodligen för att jag inte hade några stora stenar eller så i den. Därmed blev min vigselring billigare än min förlovningsring. För jag tittade först och främt på vilken ring jag kan tänka mig att dras med hela livet, inte på prislappen.

Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?