• Luc

    Min tärna har noll koll!

    Har ett litet dilemma..

    Min tärna har noll koll och hon är dessutom ganska ego har det visat sig.
    När vi träffas pratar hon bara om hur hon ska se ut, hur hon ska hitta en klänning, gå ner i vikt, fixa håret, hur hon ska fixa sminket... känns ibland som om det är jag som är tärnan och hon bruden..

    Hon har aldrig varit på ett svenskt bröllop och tycker sig inte veta hur det går till. Jag har föreslagit att hon kan låna min bröllopsbok jag har hemma och läsa men det har hon sagt att hon inte orkar med. Jag har berättat om att det finns massor av info på nätet (typ bröllopstorget) men det har hon också sagt att det orkar hon inte med.
    Jag har berättat så mycket som möjligt men jag saknar intresset från hennes sida.

    Hon frågade hur det går till med möhippa och jag berättade om de möhippor jag varit på. Hon sa att det vore bättre om jag bara berättar hur jag ville ha min möhippa än att hon ska behöva planera. Men grejjen är ju att man ska bli överraskad?! hallå!

    Hon har i efterhand också sagt att hon först blev besviken när jag frågade henne om hon ville vara min tärna, eftersom hon inte tror på äktenskap som företeelse, men att hon nu tycker att det ska bli kul eftersom hon ser det som ett tillfälle att gå ner i vikt, bli stylad och bli lite mer feminin (hon är lite "lost" när det gäller girlie stuff)..

    Nu har jag skrivit ner en guide till henne vad hennes roll är och vad det innebär att vara tärna, eftersom hon så ogärna vill ta reda på det själv.

    SKa det vara så här? Ångrar valet av tärna. Hur ska jag göra?

    Tack för att du orkade läsa!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-16 10:43

    Hej!

    Tack för alla kommentarer och inlägg. Det märks att människor är olika för det finns många olika åsikter.

    Jag har nu pratat med min tärna och hon vill fortfarande gärna vara tärna och ser det som en ära. Guiden visade sig var en bra grej att ordna, kan rekommenderas, så vet man var man har varandra.
    Jag har tack vare era kommentarer också insett att det inte bara behöver vara hon som hjälper mig med allt, det finns också andra vänner och familj som intresserar sig för bröllopet och som mer än gärna ställer upp. De kan även vara bättre lämpade i vissa fall.

    TACK!

Svar på tråden Min tärna har noll koll!