• JustMeAndMyLove

AAH! Sambon vill byta ut alla låtar!

Vi hade bägge låtarna klar till vigseln och vist det är ju ingen panik än, vi gifter oss först i September.
    Men nu har sambon ändrat sig!

Texterna i låtarna vi tänkt ha är för sorgliga så ni vill hon ha några andra. Efter att ha lyssnat och letat låtar på nätet i två dagar står vi fortfarande helt blank :/

De "vanligaste", hits och klassiker känns inge bra, vi vill ha nått hyffsat orginelt. Alla låtar som skrivit till just bröllop (hittade många när jag sökte på "wedding song" på youtube) nämner man och kvinna så det går ju bort.

Funderar lite på Sister Hazel eller liknande artister.

Förslag?! Gärna som blir fin på gitarr!

• Svar på tråden AAH! Sambon vill byta ut alla låtar!
  • vinterbrud81

Vi ska ha Love you 'til the end av the Pogues...underbar låt.

">

• Chicita

Texten till Sareks "Om du tvekar" var ju jättefin också...
    Nu får jag ju beslutsångest istället... Kan man ha konsert i kyrkan istället *S* 

• JustMeAndMyLove

Genomm eld och vatten! Wow, jag hade glömt den låten. Vi spelade den om och om igen en midsommar när jag var 15, haha
    Måste lyssna på texten till den ;)

Tack för de andra tippsen! Ska lyssna genom alla :D 

• BlackWIngedAngel
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-13 19:38:32 följande:
    Det är borgerlig vigsel!
    Så föreslå gärna :D 
    "Origin of love- Hedwig and the angry inch".

Den kan nog verka sorgsen, beroende på hur man tolkar den. Jag fullkomligt älskar budskapet om att det bara finns en enda "andra hälft" för oss och det är först när vi möts som vi bler hela.
  • Chicita
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-13 20:14:18 följande:
    Genomm eld och vatten! Wow, jag hade glömt den låten. Vi spelade den om och om igen en midsommar när jag var 15, haha
    Måste lyssna på texten till den ;)

Tack för de andra tippsen! Ska lyssna genom alla :D 
    Ja det var ett guldkantat tips faktiskt...

Nu har jag tre... hade en "kanske" förut...

Nordman: En dåre som jag
    Sarek: Genom eld och vatten
    Sarek: Om du tvekar...

Åh den sista kommer vara underbar om Rebecka sjunger den med accompanjemang från Christoffer...
    Våra egna privata "stjärnor" Solig 
    Hur ska vi kunna välja nu då... Dagens I-landsproblem *S* 
  • Oniq
    Chicita skrev 2011-02-13 19:15:19 följande:
    Vi har lite samma problem.

Vi är lite inne på någon av Nordmans låtar. Bland annat (bara för att locka fram ett eller annat skratt) "En dåre som jag".

Vi vill ha någon som är lite rustik, som för alla oinvigda, låter lite "medeltida" och då passar ju Nordman rätt bra.

Men det är svårt det där, så fort man ska ha något romantiskt, bröllops-passande... Så är det snyft snyft som gäller verkar det som. Rynkar på näsan 
    Tycker det låter som ett kul förslag till utgångslåt :)

Vad ska ni ha när ni går in?

Medieval Babes (ja, jag vet, jättecornyu namn) - dom har trots namnet några okej låtar som inte är snyftiga ex. Star of the sea
    Cantus Gregorianus -om ni vill köra mer på latin-kyrka-stuket
    Corvus Corax, Poeta Magica, Arcana och Sorkar och strängar finns ju också..
    Schandmaul om ni vill kolla en galen tysk(?) Nordmanvariant :)

Eller så kollar ni filmmusik - LotR har ju en drös häftiga låtar, Willow, Narinafilmerna (to aslans camp!), The Name of the rose (I rosens namn - oooh..så najs..och rätt), Stardust (Coronation), Ronja rövardotter (gullegull ;) ..typ..
  • JustMeAndMyLove

Kom på att min släkt varit i långvarig fejd med Nordman så jag kan inte ha han på bröllopet :P

• Chicita
    Oniq skrev 2011-02-13 20:17:25 följande:
    Tycker det låter som ett kul förslag till utgångslåt :)

Vad ska ni ha när ni går in?

Medieval Babes (ja, jag vet, jättecornyu namn) - dom har trots namnet några okej låtar som inte är snyftiga ex. Star of the sea
    Cantus Gregorianus -om ni vill köra mer på latin-kyrka-stuket
    Corvus Corax, Poeta Magica, Arcana och Sorkar och strängar finns ju också..
    Schandmaul om ni vill kolla en galen tysk(?) Nordmanvariant :)

Eller så kollar ni filmmusik - LotR har ju en drös häftiga låtar, Willow, Narinafilmerna (to aslans camp!), The Name of the rose (I rosens namn - oooh..så najs..och rätt), Stardust (Coronation), Ronja rövardotter (gullegull ;) ..typ..
    Gaah... Förvånad
    Ojoj.. nu blev det svårt... 
    Varför ska du ha så många bra idéer för Oniq ;P

Ja givetvis måste vi ju ha nåt från LOTR... det har du ju rätt i... Dags att börja leta igen då *S*
    Poeta Magica är ju underbara...
    OM jag får Patrask att spela på middagen och festen så ska jag höra om inte dom kan spela något som ingångsmusik. Dom har ju faktiskt en hel del bra dom också Skrattande 
  • Oniq
    Chicita skrev 2011-02-13 20:26:49 följande:
    Gaah... Förvånad
    Ojoj.. nu blev det svårt... 
    Varför ska du ha så många bra idéer för Oniq ;P

Ja givetvis måste vi ju ha nåt från LOTR... det har du ju rätt i... Dags att börja leta igen då *S*
    Poeta Magica är ju underbara...
    OM jag får Patrask att spela på middagen och festen så ska jag höra om inte dom kan spela något som ingångsmusik. Dom har ju faktiskt en hel del bra dom också Skrattande 
    En gång nörd, alltid nörd. ;) Stämningsmusik är A och O i rollspel :)
  • JustMeAndMyLove

Men nu blev det fart här hemma!
    Jag vill tänka helt om, istället för piano och gitarr så vill jag ha dragspel och fiol!

Var nämligen på en 60 årsfest i Bollnäs en sommar, det var MAGISKT att stå i solskenet i deras trädgård medan deras vänner spelade fiol och dragspel. Otroligt vackert och man blev riktigt så där, danssugen/hoppit glad:D

Sambon är liiite mer tveksam :p Får se om det här blir det första vi är oense om när det kommer till den stora dagen ;)

• Chicita
    Oniq skrev 2011-02-13 20:30:36 följande:
    En gång nörd, alltid nörd. ;) Stämningsmusik är A och O i rollspel :)
    hehe... 
    Inte bara i rollspel... Vad vore Leksands Medeltidsmarknad eller Medeltidsveckan i Visby (paviljongsplan) vara utan musikerna Solig 
    Det är ju en så otroligt stor del av stämningen.
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-13 20:30:51 följande:
    Men nu blev det fart här hemma!
    Jag vill tänka helt om, istället för piano och gitarr så vill jag ha dragspel och fiol!

Var nämligen på en 60 årsfest i Bollnäs en sommar, det var MAGISKT att stå i solskenet i deras trädgård medan deras vänner spelade fiol och dragspel. Otroligt vackert och man blev riktigt så där, danssugen/hoppit glad:D

Sambon är liiite mer tveksam :p Får se om det här blir det första vi är oense om när det kommer till den stora dagen ;)

Ja jag funderar på att be sambons lillebror (det musikaliska underbarnet *S*) att lära sig spela fiol...
    Han får ärva min mammas fiol om han vill. Men det kanske inte är intressant för honom. Det kanske räcker med saxofon och gitarr... just ja, trummor också *S* 
    Han har ju absolut gehör, så han behöver inte noter (vilket ju underlättar en hel del för oss)..
    Fiol och dragspel är ju såååå stämningshöjande.
    Och det skulle säkert uppskattas av de lite äldre som kommer också

Hoppas ni kan hitta någon kompromiss... 
  • JustMeAndMyLove

">

Sister Hazel är ett band jag bara älskar!
    Men jag vet inte om jag kanske vill spela den här efter vigsel, under minglet innan man drar till middagen? 
  • Houdini

Har ni tittat på Bellman Taube, Wresswik, Åkerström?

vi hade "jag ger dig min morgon" på vårat bröllop

Svar på tråden AAH! Sambon vill byta ut alla låtar!