• JustMeAndMyLove

AAH! Sambon vill byta ut alla låtar!

Vi hade bägge låtarna klar till vigseln och vist det är ju ingen panik än, vi gifter oss först i September.
    Men nu har sambon ändrat sig!

Texterna i låtarna vi tänkt ha är för sorgliga så ni vill hon ha några andra. Efter att ha lyssnat och letat låtar på nätet i två dagar står vi fortfarande helt blank :/

De "vanligaste", hits och klassiker känns inge bra, vi vill ha nått hyffsat orginelt. Alla låtar som skrivit till just bröllop (hittade många när jag sökte på "wedding song" på youtube) nämner man och kvinna så det går ju bort.

Funderar lite på Sister Hazel eller liknande artister.

Förslag?! Gärna som blir fin på gitarr!

• Svar på tråden AAH! Sambon vill byta ut alla låtar!
  • Chicita

Vi har lite samma problem.

Vi är lite inne på någon av Nordmans låtar. Bland annat (bara för att locka fram ett eller annat skratt) "En dåre som jag".

Vi vill ha någon som är lite rustik, som för alla oinvigda, låter lite "medeltida" och då passar ju Nordman rätt bra.

Men det är svårt det där, så fort man ska ha något romantiskt, bröllops-passande... Så är det snyft snyft som gäller verkar det som. Rynkar på näsan 

• BlackWIngedAngel

Ska ni ha kyrkovigsel eller borgerlig vigsel? Jag vet nämligen en fantastiskt vacker låt som dock inte riktigt passar i kyrkan eftersom den nämner andra religioner.

• JustMeAndMyLove
    BlackWIngedAngel skrev 2011-02-13 19:31:14 följande:
    Ska ni ha kyrkovigsel eller borgerlig vigsel? Jag vet nämligen en fantastiskt vacker låt som dock inte riktigt passar i kyrkan eftersom den nämner andra religioner.
    Det är borgerlig vigsel!
    Så föreslå gärna :D 
  • Jolin

Mia Sandberg - Svart eller vitt: http://www.mp3rocket.com/mp3/-1_00/Mia-Sandberg-Svart-eller-vitt.htm 

Jag älskar den sången :)

Om ni inte hört den förr så lyssna gärna på texten. Kanske känns för hård? (Maria Sandberg sjunger lite väl hårt tycker jag...)

Min mamma sjöng och spelade den för oss när vi var små så jag kanske tycker att den är bra bara därför :P 

• JustMeAndMyLove
    Chicita skrev 2011-02-13 19:15:19 följande:

Vi är lite inne på någon av Nordmans låtar. Bland annat (bara för att locka fram ett eller annat skratt) "En dåre som jag".

Vi vill ha någon som är lite rustik, som för alla oinvigda, låter lite "medeltida" och då passar ju Nordman rätt bra.

Men det är svårt det där, så fort man ska ha något romantiskt, bröllops-passande... Så är det snyft snyft som gäller verkar det som. Rynkar på näsan 
    Aha, men det var faktiskt smart/kul ;)
  • Chicita
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-13 19:39:16 följande:
    Aha, men det var faktiskt smart/kul ;)
    Jag blev så sugen så jag passade på att leta fram den på youtube med text...
    Kände att jag var tvungen att lyssna igenom den igen. Och den är ju faktiskt riktigt romantisk Skrattande 
    MEN... annorlunda...

">

• Jolin

Nordman är så underskattad! Bra tips även till oss :) tack!
  • Lindahl

Läste lite här i inlägget, att det ska låta lite medeltida som du skrev... kom bara att tänka på gruppen "Sarek" som för en massa herrans år sen var med i melodifestivalen. Tror låten hette "genom eld och vatten"
    Kan kanske vara något som passar???
    Kolla upp gruppen på youtube, finns en del bra låtar till dom gjort....
  • Oniq

Vi kommer att köra på filmmusik, har inte riktigt bestämt vilken, men där finns det mycket stämningsfullt att gojsa med.

..Transformers - 'arrival to earth' ligger rätt bra till just nu ;) Behöver bara rätt feta högtalare...  :)

• Chicita
    Lindahl skrev 2011-02-13 19:56:15 följande:
    Läste lite här i inlägget, att det ska låta lite medeltida som du skrev... kom bara att tänka på gruppen "Sarek" som för en massa herrans år sen var med i melodifestivalen. Tror låten hette "genom eld och vatten"
    Kan kanske vara något som passar???
    Kolla upp gruppen på youtube, finns en del bra låtar till dom gjort....
    Just ja... dom hade jag glömt... Tack Skrattande
Svar på tråden AAH! Sambon vill byta ut alla låtar!