mojikanan skrev 2011-03-03 16:24:46 följande:
Jag har gjort min egen sushi ett par gånger, det finns såna där "kit" i vissa butiker!!
det är lättare en vad man tror!!
Tycker det var en kul ide med sushie
Jo de är käcka, har ett hemma. Men vi ska laga all annan mat så jag tror inte vi orkar rulla makis och krama nigiris til 75 pers oxå utöver buffén. Plus att de ska vara dagsfärskt så det hinns tyvärr inte samma dag, men annars är det en kul grej

. Ska bjuda lite färre folk på den nån gång tänkte jag. Men kör vi på sushi som mingeltilltugg får det blir catering på det.
Ett annat tips som är väldigt enkelt och väldigt gott det är tunnbrödsrullar med rostbiff o pepparrot. Man smörar bara tunnbröd lägger på rostbiff, brer på pepparrotsvisp och hackad gräslök. Rullar ihop o skär snittar. Som sagt enkelt, inte direkt nyskapande men mumsigt. Man kan ha rökt lax i istället om man vill oxå och man kan om man inte gillar pepperrot smaksätta philadelphiaost med valfria örter o bre ut.
Parmaskinka lindade om honungsmelonbitar på tandpetare är med mumma, o enkelt o fräscht :)
(man kan även köpa den svenska kallrökta skinkan i påläggsdisken som är lite billigare men smakar mycket likt Serrano o Parmaskinkan.)