När köpte ni vigselringen?
Hur långt innan bröllopet köpte ni vigselringen?
Hur långt innan bröllopet köpte ni vigselringen?
Köpte den i samband med förlovningsringen, fick extrapris på det sättet. Men vigselringen är trots allt det som man alltid ska bära så det gäller att vara riktigt säker.
Bestämde oss fyra månader innan, beställde tre månader innan, ska prova och känna att storleken är rätt nu två månader innan, därefter gravera den och hämta ut den ca en månad innan.
Hade vi bara kunnat bestämma oss så hade vi nog köpt tidigare än så dock.
Har redan varit och beställt min. Gifter mig 20/8. Det var inte mitt beslut. Jag skulle bara fråga de i butiken ang kostnad och när jag skulle komma och beställa den. Hon tyckte jag skulle göra det på en gång så det blev så.
Vigsel 6/8 och har letat sen i höstas efter en ring...Hittar ingen :)
Får min den 4 mars, vi gifter oss 9 juli.
Jag hade kunnat vänta ett tag till, men rätt skönt att ha den biten klart.
Ju mer man har klart dest lugnare när dagen närmar sig :)
Vi gifter oss i mitten på augusti och vi har redan beställt ringarna, de är klara om 1,5 månad.
Gifter oss i maj. Kommer beställa i början på mars. Så kort tid som möjligt före så jag hinner vara riktigt säker o inte ändra mig. Har dock kollat i snart ett år :)
Köpte min för ett par veckor sen och gifter mig 1/10 :) Det gäller att passa på när det är rea ;)
Jag beställde min ring förra helgen. Gifter mig 13/8. Vi hade massa rabatter, presentkort och tillgodokvitton som vi inte ville skulle gå till spillo. Så vi fick en ring värde 11.000kr för 2106 kr :)
Helt om om ni frågar mig. hihi.....
Köpte min igår, gifter mej 6 augusti!
Vi köpte våra vigselringar i slutet på januari. Gifter oss 6 augusti.
Vi köpte ringen till mig i december och vi gifter oss 3 september i år. Den är helt fantastisk och det fanns bara en så det var bara att slå till :)
Jag kan gott tänka mig att köpa den tidigt, jag ska bara ha en slät guldring så det är inga märkvärdigheter, bara att den ska vara lika hög som förlovningsringen och lite bredare. Men samtidigt verkar det praktiskt att lämna in fästmannens ring för att gravera vigseldatumet på samma gång (han ska bara ha en ring), och den vill man ju ha så nära bröllopet som möjligt. Det blir lite konstigt om han går omkring med graverad vigselring flera månader i förväg ju! Å andra sidan är det ju semester och grejer på sommaren, och jag vet inte hur lång tid det tar.
Antar att det bästa är att fråga guldsmeden när det är bäst. Eller strunta i det praktiska och köpa min ring först.
Min blivande friade 17 juli förra året och vi gick under veckan efter och beställde förlovningsringar och beställd samtidigt vigselringen.