Jag kommer, av naturliga orsaker, ge inbjudningslistan till min toastmadame, vilket också är min bästa vän, så hon kommer att veta precis vilka som kan bjudas till en eventuell möhippa.
Vad jag har gjort, lite fult, jag vet, men det är att prata med min syrra.
Jag sa helt enkelt: "OM det är så att ni skulle arrangera en möhippa för mig så vill jag bara säga att jag absolut inte vill skämma ut mig på stan, jag vill inte behöva känna mig ful och bete mig promiskiöst. Jag kommer inte att tycka det är kul och kommer bara bli ledsen. Dessutom vill jag inte hoppa bungyjump eller göra något på hög höjd. Jag kommer inte at göra det, även om ni försöker pusha mig. Det är bara slöseri med pengar."
Det roliga är att min syster har Asperberger, så hon förstår klarspråk bäst, har svårt att uppfatta subtila signaler och tycker heller inte att det är konstigt att jag lägger fram det sådär rakt på. Hon sa: "nej jag vet att du inte vill göra saker på hög höjd och jag kommer inte låta någon få dig att känna dig ful." (Vissa av mina vänner som jag tror kommer att involveras i en ev möhippa tycker nämligen att sånt är "tok-roligt"). "Jag ska säga det till dom när vi planerar." Sa hon sen på aspberger-vis. Och då rättade jag henne. "Nej, du får inte säga att ni ska ordna en möhippa, du måste försöka lura mig och säga att vid en EVENTUELL möhippa ska jag ta det i beaktande. Och till dom andra får du inte säga att jag har sagt detta, du måste lägga fram det som fakta och inte något jag har sagt till dig att säga."
"Okej. Jag ska låtsas som att det är mitt eget förslag."
"Bra."
Så lätt kan det vara i en familj med Aspberger....
Så, mitt tips är alltså. Ge inbjudningslistan till din syrra, säg att det är bra om har den, ifall någon har några frågor innan bröllopet och lita på att hon fixar biffen. Om inte annat kan hon googla på möhippor eller fråga kompisar.