• frallan

smakråd

Sitter och håller på med posters som vi skall sätta upp på väggarna i festlokalen. Här är ett utkast men skulle vilja ha lite feedback då jag verkligen inte är någon mästare på det här med layout. Vi kommer ha lite gammeldags cirkus tema på festen så det är det jag försökt eftersträva... tips, idéer?
  • Svar på tråden smakråd
  • frallan
    MrsT2011 skrev 2011-02-09 21:26:59 följande:
    Helt grym affisch TS! =) Vill du ha tråkiga stavningstips så stavas det "mariage" på franska. Och med tanke på att övriga texten är på franska passar väl månaden "juin" in i temat?
    Hehe, ja stavning är helt klart inte min starka sida;) ska lägga upp en till som jag knåpat ihop strax... och ändra stavningen i den första:)
  • Sebastiána

Supersnyggt! Cirkus var det första jag tänkte på

• frallan

Här kommer ett förslag till!
  • snartfru

Fantastiskt snyggt! Äkta circuskänsla.

• frallan

Sista förslaget innan läggdags.....
  • Zelmah

vilket program jobbar du med affischerna i?

• Zelmah

gillar den första men hade bytt texten på Jonas till samma som Josefin, samt skrivit 4 juin 2011 i samma stil som mariage för att få mer balans men om nu vill ha cirkustema kanske det ska inte ska va för "balanserat" hehe..

gillar starkt typsnittet du valt ! :) blir sugen på att göra liknande posters fast mer vintageinfluerad än cirkus till vårt bröllop.

Kul grej, har sett det med posters på flera amerikanska sidor och gillar idén men har inte råd att låta att köpa in tjänsten, dessutom gillar jag formgivning och layout själv (har pluggat massa bildkurser) så jag skulle kunna fixa själv men har inga datorprogram till det...

• frallan
    Zelmah skrev 2011-02-09 23:50:31 följande:
    vilket program jobbar du med affischerna i?
    Gimp. Har inte råd med CS-Suiten med photoshop och illustrator och dom så gimp får duga det är ju gratis att ladda ner och liknar photoshop ganska mycket.
  • frallan
    Zelmah skrev 2011-02-09 23:56:50 följande:
    gillar den första men hade bytt texten på Jonas till samma som Josefin, samt skrivit 4 juin 2011 i samma stil som mariage för att få mer balans men om nu vill ha cirkustema kanske det ska inte ska va för "balanserat" hehe..

gillar starkt typsnittet du valt ! :) blir sugen på att göra liknande posters fast mer vintageinfluerad än cirkus till vårt bröllop.

Kul grej, har sett det med posters på flera amerikanska sidor och gillar idén men har inte råd att låta att köpa in tjänsten, dessutom gillar jag formgivning och layout själv (har pluggat massa bildkurser) så jag skulle kunna fixa själv men har inga datorprogram till det...
    Jag är absolut ingen expert på det här,men det är roligt så jag sitter gärna och pysslar med det:) Håller med, den första behöver jobbas om en del... Ladda ner Gimp så kan du säkert slänga ihop något kul! finns ju så många snygga fonter att ladda ner!
    Om du gör någon, vore det jätte kul att få se dom!
  • frallan

Sådär, nu har jag arbetat om den första affishen lite grann, blev den bättre nu... eller har jag suttit för länge framför datorn nu, hehe.
  • GnuGS

Jättesnygg och rolig, vore superkul att få en sådan inbjudan – så lyllos era gäster!

Men, tänk på att du = de le, d v s du skriver som om du kallades ”Le Josefin” (maskulin form). Det bör vara ”le mariage de Josefin et Jonas”.

• frallan
    GnuGS skrev 2011-02-10 04:50:51 följande:
    Jättesnygg och rolig, vore superkul att få en sådan inbjudan – så lyllos era gäster!

Men, tänk på att du = de le, d v s du skriver som om du kallades ”Le Josefin” (maskulin form). Det bör vara ”le mariage de Josefin et Jonas”.
    hehehe, återigen jag och stavning och grammatik:) Tur att det finns folk som är bättre på det än jag! Och tur att det är lätt att ändra:)
    Tack! Ska bli lite olika planscher som skall sitta på väggarna i festlokalen för att få lite cirkus känsla, fast inbjudningarna blir ju också något åt det hållet:)
  • Sebastiána
    frallan skrev 2011-02-09 22:58:47 följande:

Här kommer ett förslag till!
    Jag tycker att denna var finast till ert tema!
  • frallan
    Sebastiána skrev 2011-02-10 10:11:29 följande:
    Jag tycker att denna var finast till ert tema!
    Ja, den tycker jag också blev bäst tror jag... men fästmannen gillar en annan mest... får väl trycka några olika kanske...
Svar på tråden smakråd