• frallan

    smakråd


    Sitter och håller på med posters som vi skall sätta upp på väggarna i festlokalen. Här är ett utkast men skulle vilja ha lite feedback då jag verkligen inte är någon mästare på det här med layout. Vi kommer ha lite gammeldags cirkus tema på festen så det är det jag försökt eftersträva... tips, idéer?
  • Svar på tråden smakråd
  • LisaEleonor

    Jag tycker den var skittuff. Ser ut som ett såndär plakat som visar vart man ska kolla efter dvärgarna eller skäggiga damen. Och de fanns ju på äldre cirkusar. Jättefint

  • snartfru

    Färgen på bakgrunden och layoten gav mig mer westernkänsla än cirkus. Inte heller så duktig på layout men känner när man tittar på den att lite väl mycket saker finns, något litet tomt utrymme hade nog gjort det enklare att läsa den.

    I övrigt så fantastiskt roligt tema!

  • frallan
    LisaEleonor skrev 2011-02-09 20:31:35 följande:
    Jag tycker den var skittuff. Ser ut som ett såndär plakat som visar vart man ska kolla efter dvärgarna eller skäggiga damen. Och de fanns ju på äldre cirkusar. Jättefint
    Tack så mycket! precis den där känslan jag vill åt, får fila lite till på den!
  • frallan
    snartfru skrev 2011-02-09 20:32:52 följande:
    Färgen på bakgrunden och layoten gav mig mer westernkänsla än cirkus. Inte heller så duktig på layout men känner när man tittar på den att lite väl mycket saker finns, något litet tomt utrymme hade nog gjort det enklare att läsa den.

    I övrigt så fantastiskt roligt tema!
    hm, ja du har nog rätt... färgen på bakgrunden var mest för att göra så den såg gammal ut, något förslag på vad som skulle bli bättre, har stirrat mig totalt blind på den vid det här laget:)

    Ja det ska bli kul att piffa till lokalen!
  • snartfru

    I ett bildprogram kan man få kanterna att se slitna ut, det ger en väldigt vacker gammaldags känsla. Kanske kan vara svårt att få till dock.

    Men  typsnitten till Josefin var klockrent!

  • snartfru

    Om man vill så får det köpa de bilderna från Istockphoto som fanns där på deras hemsida med en bra upplösning, sedan är det enda man behöver göra att skriva text. Så slipper man slå sönder datorn.

    Allt lycka till och ha en fantastisk dag!

  • frallan
    snartfru skrev 2011-02-09 20:59:01 följande:
    Om man vill så får det köpa de bilderna från Istockphoto som fanns där på deras hemsida med en bra upplösning, sedan är det enda man behöver göra att skriva text. Så slipper man slå sönder datorn.

    Allt lycka till och ha en fantastisk dag!
    Tack så mycket!
    Ja det skall jag fundera på!

    Ha en bra dag du med!
  • MrsT2011

    Helt grym affisch TS! =) Vill du ha tråkiga stavningstips så stavas det "mariage" på franska. Och med tanke på att övriga texten är på franska passar väl månaden "juin" in i temat?

Svar på tråden smakråd