• AoH

Ni som ska sminka er själv - vad tror ni om ELF?

Fick ett tips om att beställa smink från elf.co.uk. Sminket är verkligen jättebilligt men hur är kvaliten? Någon som har erfarenhet och beställt därifrån någon gång?

• Svar på tråden Ni som ska sminka er själv - vad tror ni om ELF?
  • förlovadflicka

Kan inte öppna sidan säger min dator :S 
    För övrigt har jag en tråd som heter "vi som sminkar oss själva" där du är välkommen om du vill. (om du inte redan kollat och kanske skrivit, har inte koll :P) 

• imdelicate

Jag har provat många olika från ELF och är jättenöjd :) Kan bl.a. rekomendera deras eye primer, som gör att ögonskuggan sitter hela dagen. Deras ögonskuggor är ofta bra pigmenterade, särskilt mineralskuggorna.

• förlovadflicka

Nu kom jag in på någon sida med datorgrejer när jag tog bort punkten i slutet av länken... Det kan väl inte vara rätt? :P

• förlovadflicka
    imdelicate skrev 2011-02-09 17:56:49 följande:
    Prova att skriva: www.eyeslipsface.co.uk istället så borde du komma in på rätt sida :) Sjukt billigt smink :D
    Just det, såg tips om den! Den finns på svenska också (skriv .se) :) 
  • summer2011

Hejsan! Jag är make-up artist och kommer också att sminka mig själv till bröllopet! Så jag förstår er ni som vill göra det. Men det är ju viktigt att man lägger en make-up som sitter hela dagen och kvällen(...?) och därför kan jag erbjuda en "bas", alltså att jag lägger basen: Rengör och lägger grunderna för en hållbar make. Ni kan sedan själva lägga på ögonskugga, eyeliner och allt ni brukar ha på det. Jag använder mig endast av FACE egna produkter. Hör av er om ni är intresserade!

Lycka till allihoppa med bröllopsplanerna!

• EJMO

Det är ju sjukt billigt! Någon som vet om märket säljs i butik med så man kan testa färger? Jag vågar inte köpa foundation till exempel utan att testa färgen först. 

• AoH

eyeslipsface.com är nog den rätta addressen ja. Ja visst, det är sjukt billigt! funderar på att köpa primer, mascara med mera och testa och se om de är ok. Skulle de vara kass blir man ju inte ruinerad direkt. Men vågar mig nog inte på foundation för då vill jag kunna se rätt ton. Men ska nog som sagt testa några produkter i alla fall Glad

• Kattpoet

Deras  mineral fondation är  verkligen värd pengarna, jag måste dock köpta två och blanda, eftersom  jag är så ljus.
    Jag brukar endå alltid får blanda två fondations för att få mitt ansikte att inte se sminkat ut. 

• Gottblåbär

Har också provat deras smink, är jätte nöjd :)

• Silverglitter

Jag har mycket smink från ELF hemma, och tycker att det har ganska varierande kvalitet. En del är bra och en del är dåligt, men på det stora hela är jag nöjd med grejerna. Det är ju sjukt billigt, så man vågar chansa lite :). Personligen kommer jag inte använda ELF på mitt bröllop, men jag har iofs tänkt kosta på mig en sminkning på Face eller MUS.

Läppstiften från mineralserien gillar jag väldigt mycket.
    För alla ögonskuggor gäller att dom sitter väldigt mycket bättre med en primer under. Det är ganska ojämn kvalitet på pigmenteringen tycker jag. En del är jättebra, och andra känns som man inte får någon färg alls av.

Deras foundations kan jag inte uttala mig om, för jag har inte hittat någon nyans som passar mig tyvärr.

Jag brukar beställa från den engelska sidan, eyeslipsface.co.uk
    Dom har en sida på facebook också, där det ganska ofta finns rabattkoder.

• MaybeBride09

jag har köpt från ELF. Jag har köpt deras face-primer och deras eyelip-primer och de är värda mkt mer än jag betalade  

De ögonskuggorna jag har kommer från en "get the look" låda och de behöver i alla fall primer. Försöker man lägga dem utan primer så blir det knappt en annan nyans. MEN med primer så sitter de lika bra som alla andra skuggor.

Mascaran jag fick med i samma box suger så det skulle jag nog inte köpa därifrån.

Som jag har fattat det så är det såhär:
    * Du får bättre än vad du betalar för men
    * kvalitén skiftar. Det kan till och med bara så att två läppstift med olika färger är olika bra. Så kolla upp det noga.
    * studioprdukterna som är lite dyrare (men fortfarande otroligt billigt) ska vara bättre.  

1 oktober 2011 säger jag JA
  • MaybeBride09

Dessutom, beställ från det brittiska sidan (eyeslipsface.co.uk) då finns ingen risk för tull. Gå med i facebookgruppen, där har de olika rabatter för varje 2000:e medlem (ganska ofta). 

1 oktober 2011 säger jag JA
  • Sörön10

Hej!

jag shoppar från www.eyeslipsface.se och har massor med produkter hemma!

Mineralsminket gillar jag massor! Det är ju så billigt att man kan testa sig fram i nyanser tycker jag!

Creme eyeliner är kanon!

.com-sidan är den amerikanska, den har inte riktigt samma saker om den brittiska och de skippar inte hit.

Mineralskuggorna är fina. Gillar också deras vanliga borstar, behöver inte vara studioborstarna.

Beställ lite och testa vetja!

• shakynose

Är deras primers bra? Vilken isf?

• wiii

Kikade lite nu, och vilka priser! ni som har provat ögonskuggorna, dom ser väldigt glittriga ut på bilderna, hur är dom i verkligheten?

Svar på tråden Ni som ska sminka er själv - vad tror ni om ELF?