• Oniq

Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??

Kan flika in med att det inte behöver bli negativa reaktioner alls bara för att man väljer barnfritt.

Vi har skickat ut inbjudningarna där det står att 'denna dag vill vi fira med våra vuxna vänner' -och jättemånga har hört av sig och kommenterat att det var ett jätteskönt val av oss!
    Oavsett om de är föräldrar själv eller ej bör kanske tilläggas ;)

Tycker att det är jättekonstigt hur man vill 'bjuda in' objudna gäster till någon annans fest.

• Oniq
    Emblas Mamma skrev 2011-02-10 12:46:29 följande:
    ....

Visst kan jag förstå att man vill ha en barnfri fest, det ska jag själv ha.
    Men kan kan inte förbjuda barn i kyrkan och man kan inte vänta sig att ett litet barn ska bete sig som en 30-åring.. barn är barn och har alltid varit.

....
    Personligen anser jag att barn, speciellt i den åldern då det inte riktigt går att förklara för dom vad det är som händer och 'stundens allvar', inte har något utbyte av att vara med i kyrkan.

Barn är barn -Ja. Men det är inget argument för att de ska vara med överallt. Att de får vara med tolkar en del tyvärr som att de ska.

Jag skulle aldrig orka hålla reda på min son vid ett kyrkobröllop då den trevliga lille krabaten är i trotsåldern. Tycker att det verkar minst lika omständigt att barnen ska få vara med en liten stund och sedan omplaceras när den lilla stund som de får vara med kanske inte är så rolig för dom (sitta still och vara tyst i en kyrka är väl inte ett barns topp tio på häftighetslistan?).
  • Oniq

Det jag menade var att vissa föräldrar faktiskt ser det som att de SKA ta med sig sina barn om det inte uttryckligen står att det är barnfritt.

Hur barnen sen beter sig är så otroligt olika och jag syftade bara till att MIN son är i trotsåldern och att HAN inte hade varit lugnt och stilla i kyrkan.

Barn är underbara, men inte jämnt :)

Svar på tråden Att acceptera vår önskan på vårat bröllop verkar vara svårt!!??