• himeko81

Så gott om tid... eller?

Vi har tänkt gifta oss i ett naturområde. Enklaste sättet att ta sig dit är genom att åka buss från storstan. Bussen går en gång i kvarten meeeen då jag vet att folk kommer långväga ifrån är jag rädd att folk kanske ska missa en buss och komma sent.

Ska man i inbjudan skriva när vigseln börjar eller ska man skriva i en tid då det är rekommenderat att vara på plats? Eftersom vi ska vara utomhus och jag hoppas på värmebölja hade vi tänkt ha något slags drinkbord innan vigseln så att folk hinner svalka sig lite och få i sig lite vätska innan de sätter sig ner och ser mig glida förbi i min underbara klän..  ja, just det tillbaka till topic... . Solig

Jag vet ju att många idag planerar så att de åker med senast möjliga förbindelse och skulle någon komma insmygandes till vigseln skulle jag bli ganska ledsen så vilken tid skriver man?

• Svar på tråden Så gott om tid... eller?
  • snartfru

Det ska aldrig kännas nervöst inför vigseln så skicka med tydliga direktioner på vilka bussar de ska ta och vilka tider de går/ är framme. Samt skriv att ni önskar att de anländer exemepelvis 45 minuter före för mingel och kanske en drink. Gäster är oftast i väldigt god tid för bröllop. Och i värsta fall har alltid brudparet rätt att skjuta på det några minuter om gäster saknas.

Svar på tråden Så gott om tid... eller?