• BrudiMaj2012

"O-festlig" Fest?

Hej hej!
    Hoppas att någon här har samma tankar, liknande erfarenhet eller kanske bara lite idéer som kan hjälpa oss.. :)

Jag och min blivande man har de senaste åren
    slutat umgås med merparten av våra gamla vänner då dessa relationer
    varken var hälsosamma eller givande..
    Vi är nu nästan klara med vår gästlista, det blir familjen, närmsta släkten och ca 6 vänner,
    sammalagt runt 60 personer.
    Vi kan redan nu konstatera att det inte kommer att bli någon livad bröllopsfest,
    utan tänker kanske mer ha en sittande trerätters med "vinpaket" och avec till kaffet..
    Men känns det inte lite tråkigt, tar inte "festen" slut väldigt snabbt?
    (Kan tillägga att jag och min blivande inte dricker mer än ett par glas champagne/vin då vi har lite dåliga erfarenheter av alkohol i ryggsäcken..)

Tips på hur man får ut det mesta av en sådan dag/kväll/natt vore toppen! :)

Tack på förhand! :)

• Svar på tråden "O-festlig" Fest?
  • Etheleglin

Vi kommer också ha middag och inte fest. Vi har vigseln lite senare på dagen, därefter mingel, trerätters middag (räknar en timma per rätt), lite lekar som vi vet att gästerna kommer utsätta oss för, sedan dansar vi vår dans plus någon till efteråt sedan tårta. Därefter misstänker vi att vi kommer känna oss ganska färdiga för avfärd mot hotellet.

Så som vi tänkt oss ser schemat ut såhär:
    15:30 vigsel
    16:00 skål och mingel
    17:00 första rätten serveras
    21:00 första dansen
    22:00 tårta
    23:30 avfärd mot hotellet

Dock så blir det säkert lite förseningar, det brukar det alltid bli. 

• BrudiMaj2012

Men å så bra, tusen tack!
    Så som ni har lagt upp det ser perfekt ut för våran del också,
    att vi inte tänkt på d.. ;)
    Vi har iofs ganska nyss börjat planera så smått, men jättetack för hjälpen,
    nu känns det helt klart mycket bättre!

• Etheleglin

Vi har ju middag och vigsel på samma plats, behöver ni åka mellan olika platser så får ni kanske lägga in mer tid i schemat.

Ibland räknar man två timmar på huvudrätten, det beror lite på om man vet att det kommer bli mycket tal. Vi som kan rucka på schemat kände inte att vi behövde lägga in den extra tiden men det får man tänka på i så fall.

Lekarna kommer säkert också dra ut på tiden, men även om det inte skulle bli så så känns det ändå som att man har fått en helkväll. Speciellt vi som börjar gäspa redan kring åttasnåret. Tungan ute 

• BrudiMaj2012

:)
    Vi kommer att ha en liten bit att resa mellan kyrkan och festen,
    har en liten plan på att ordna med någon gammal buss mellan kyrkan och festplatsen, men i vilket fall som helst så blir det som sagt lite extra tid där.. :)
    Jag tycker verkligen att ni har fått till det riktigt bra, vi kommer ju såklart att anpassa det hela lite,
    men att ha en sen vigsel gör ju allting så¨himla mycket lättare :)
    dessutom så får man en riktigt lyxig och kanske lite mindre stressig förmiddag och dag fram till kyrkan..
    Toppen!

• förlovadflicka

Vi kommer inte ha direkt fest heller, snarare långdragen bröllopsmiddag. Passar oss så mycket bättre :) 

• BrudiMaj2012

Kul att höra att det är fler som känner mer för en middag än fest..
    Kändes lite som att vi var helt tråkiga som ville ha det så.. :P

• JustMeAndMyLove

Vi kommer ha lite likadant. Blir nog inte direkt en massa dans/party så.
    Men vi funderar på att ha någon underhållning! Man kan ju tex ha livemusik eller nått sånt trots att alla inte skasupa och dansa :)
    Eller lekar om det passar för de gäster man har.
    Sen är det ju som oftast så att man även om man "bara" har middag sitter väldigt länge och umgås och pratar :) 

• TheD

Vi kommer inte ha en fest på ett fyllesätt så att säga haha. Fest kan lika gärna vara middag och trevligt sällskap med dans anser jag :)

• Etheleglin
    BrudiMaj2012 skrev 2011-02-08 16:36:41 följande:
    Jag tycker verkligen att ni har fått till det riktigt bra, vi kommer ju såklart att anpassa det hela lite,
    men att ha en sen vigsel gör ju allting så¨himla mycket lättare :)
    dessutom så får man en riktigt lyxig och kanske lite mindre stressig förmiddag och dag fram till kyrkan..
    Toppen!
    Ja, för man kan ju bli lätt stressad annars om man både ska ta kort under en-två timmar och innan dess spendera tre-fyra timmar hos frisören innan vigseln. Känns skönare att hinna med det ordentligt.
Svar på tråden "O-festlig" Fest?