• LOMARE

Vilken låt får dig att sprattla igång på dansgolvet??

Påbörjar nu arbetet med en gedigen spellista inför festen, önskar få tips om vilka låtar just DU går igång på. Sådana där som man bara MÅSTE dansa till...
    Söker självklart i alla schanger, alla ska vilja dansa någon gång under kvällen, från tonåringar till mormor 75....

• Svar på tråden Vilken låt får dig att sprattla igång på dansgolvet??
  • ClaraH
    LOMARE skrev 2011-02-09 09:46:26 följande:
    Puffar lite igen då... Saknar låtar  för styrdans och lite hederligt 80-tals disco m.m... Men allt är välkommet!!!
    Vi kör lite blandat med "äldre" musik i början. T.ex. Frank Sinatra, Percy ledge, Rod Stewart (American songs). Sedan t.ex. schlagertema med Lena Philipsson, Thomas Ledin etc. Sedan lite rockigare t.ex. Sweet med Ballroom Blitz, Queen, Bon Jovi. 80-talsdisco med Donna Summer m.fl.. Sedan har vi Gyllene tider, Ebba Grön, Santana, Black Eyed peas.

Vi kommer låte tempo gå lite upp och ner och avsluta med rockigare låtar senare på kvällen.
  • Margris

Yazoo - Don´t go
    Robyn - Time Machine
    Donna Lewis - I love you always forever
    Erasure - Love to hate you 

• tezz840

jag vill vara din margareta =)

• LOMARE

Härligt med så många förslag.... Mera!!!!!!!!!!!!!!!!

• Lysdioda

Jag gillar E-type, September, Lady Gaga, Britney Spears, nån gammal Bobbysocks och Kikki Danielsson och sen blandat med nyaste låtarna från typ digilistan som ingen människa lär sig titlarna på, varvat med Queen's Don´t stop me now, nån ACDC-hit och Winnerbäck.

Det ska vara medryckande, roligt och gärna texter man nästan kan :)

• Margris

September är bra, jag gillar speciellt hennes "gamla" hits. 
    Melody club är aldrig fel. 

• Lysdioda

Ja, Septembers gamla hits och i hennes egen version är guld.

• andreasochkarin

Håkan Hellström - Kom igen Lena!

och 'Ramlar' med Håkan också!

• Aniara4

Jag sitter också och pular med Spotify-listor fast det är lång tid kvar, sen tänkte vi fråga gästerna om önskelåtar som förstås ska petas in också.

Vi tänkte inleda med vals och sen lite "styrdans" av äldre typ. När sedan den mer moderna sektionen drar igång (eventuellt med tårtpaus emellan) tänkte jag öppna med "Get this party started" med Pink, det känns logiskt! Sen blir det blandat, 70-talsdisco (I will survive kommer tidigt), 80-tal, såväl som nyare saker som fastnat.

Exempel från listan som kommer att få åtminstone mig att studsa upp:
    Family affair - Mary J Blige
    Survivor - Destiny's child
    Respect - Aretha Franklin (det blir säkert fler Aretha)
    Rehab - Amy Winehouse
    Girls just wanna have fun - Cyndi Lauper
    Hit 'em up style - Blu Cantrall
    Love in the first degree - Bananarama
    I hate myself for loving you - Joan Jett

Jag har en fantastisk 80-talslista att plocka ifrån, över ett dygns oavbruten nostalgi om man skulle spela hela i ett sträck, och eftersom de flesta gäster är i samma ålder kommer det nog att bli en del därifrån. Sen kommer väl brudgummen och hans kompisar dragande med en massa hårdrock som måste in... Den äldre generationens önskelåtar kommer säkert delvis att placeras i styrdanssektionen, men man vet aldrig!

• svanba

"Sweet dreams" med Eurythmics alla gånger!

Svar på tråden Vilken låt får dig att sprattla igång på dansgolvet??