• c4trin
    Äldre 7 Feb 11:30
    20881 visningar
    25 svar
    25
    20881

    Tips på hur man gör eget tryck på ljus

    Hej alla!
    Har precis gjort detta och blev supernöjd!!!
    Superenkelt var det och jättefint blev de! Så slipper man dessutom betala en massa pengar, allt man behöver är ljus och silkespapper!

    Kolla in på min blogg för en förklaring på hur man gör: lillabrollopsbloggen.blogg.se/2011/february/hur-man-gor-eget-monster-pa-ljus.html

    Enjoy! =)



  • Svar på tråden Tips på hur man gör eget tryck på ljus
  • c4trin
    Äldre 7 Feb 18:14
    #11

    Sebastiána: Nej för om man värmer så länge att kanterna försvinner har även stearinet gått genom pappret, vilket innebär att det kommer att brinna ner i samma takt som resten av ljuset! :D

  • Lyckli­ga Tettan
    Äldre 7 Feb 19:13
    #12

    Underbara ljus :D..

  • Fossin­g77
    Äldre 7 Feb 19:49
    #13

    Men vad läckert!! Har du använt bläcke eller laserskrivare?

  • Fossin­g77
    Äldre 7 Feb 19:49
    #14

    bläck menar jag så klart.. inte bläcke... Flört

  • c4trin
    Äldre 7 Feb 19:51
    #15

    Jag har bläckskrivare... Vet inte om de gör någon dirrekt skillnad faktiskt!

  • Fossin­g77
    Äldre 7 Feb 19:53
    #16
    c4trin skrev 2011-02-07 19:51:15 följande:
    Jag har bläckskrivare... Vet inte om de gör någon dirrekt skillnad faktiskt!
    Tänkte mest med tanke på att man tejpar silkespappret och ska köra igenom det. Vissa skrivare kan nog bli lite sura över det kanske. Glad Men jag ska verkligen testa det här! Jättehärlig idé, inte bara för bröllop Glad
  • c4trin
    Äldre 7 Feb 19:55
    #17

    Ja, jag tejpa bara de på baksidan så gick de genom mycket smidigare än vad jag räknat med faktiskt! Hehe

  • Fossin­g77
    Äldre 7 Feb 20:04
    #18
    c4trin skrev 2011-02-07 19:55:41 följande:
    Ja, jag tejpa bara de på baksidan så gick de genom mycket smidigare än vad jag räknat med faktiskt! Hehe
    Superbra idé! Jag måste genast tillverka ljus! Glad Vad står er "logga" för? Misstänkte att det är era initialer inuti det stora C:t men vad står i så fall det stora för? Efternamnet? Blir väldigt fin inramning med erat C Glad
  • c4trin
    Äldre 7 Feb 20:15
    #19

    Jo de stora C:et e vårt framtida efternamn.. Nu väntar vi bara med spänning att det ska godkännas, annars får det stå för oss iallafall :)

  • Fossin­g77
    Äldre 7 Feb 20:17
    #20
    c4trin skrev 2011-02-07 20:15:53 följande:
    Jo de stora C:et e vårt framtida efternamn.. Nu väntar vi bara med spänning att det ska godkännas, annars får det stå för oss iallafall :)
    Kul! Vi får med andra ord dra till med ett W... det ramar inte alls in så snyggt som ditt C Flört
  • c4trin
    Äldre 7 Feb 20:25
    #21

    Hehe, nej men de kan man nog få till fint på nåt vis ;)
    Kul att hitta folk här att prata med! Om någon vill prata bröllop vidare eller bara prata så skriv till mig på bloggen, alltid kul med nya kontakter :D

  • Fossin­g77
    Äldre 7 Feb 20:30
    #22
    c4trin skrev 2011-02-07 20:25:34 följande:
    Hehe, nej men de kan man nog få till fint på nåt vis ;)
    Kul att hitta folk här att prata med! Om någon vill prata bröllop vidare eller bara prata så skriv till mig på bloggen, alltid kul med nya kontakter :D
    Jag var inne och snokade på övriga inlägg med när jag ändå var där och fick veta att jag numera inte är Våg längre. Vafan!? Skrattande Du har många roliga idéer så jag kommer hänga kvar och snoka på dig framöver. Glad
  • Chatar­ina
    Äldre 7 Feb 21:06
    #23

    Verkligen snyggt!!!

  • c4trin
    Äldre 7 Feb 21:09
    #24
    Fossing77 skrev 2011-02-07 20:30:05 följande:
    Jag var inne och snokade på övriga inlägg med när jag ändå var där och fick veta att jag numera inte är Våg längre. Vafan!? Skrattande Du har många roliga idéer så jag kommer hänga kvar och snoka på dig framöver. Glad
    (y)
  • Äldre 7 Sep 21:50
    #25

    Hej! Jag skulle vilja testa att trycka några ljus med ett eget tryck. Är det någon här som skulle kunna göra de för en hyfsad peng? Med vänlig hälsning, Frida

Svar på tråden Tips på hur man gör eget tryck på ljus