• FruMatilda

Hjälp med lokal för fest och vigsel Stockholm

Har letat lokal nu sedan förlovningen och tycker det är hur svårt som helst.
    Vi skulle vilja ha en lokal som ligger lite lantigt, där man kan ha vigseln, den ska gärna ligga i stockholm området helt på norr sidan men det spelar inte så stor roll. Om det bara är lokal eller lokal med mat spelar inte så stor roll. Sen är det är med priset också skulle helst vilja att det allt som allt (loka,mat och dryck) hamnar runt 50 000 (gärna mindre såklat). Vi tror att det blir runt 50-55 gäster.

Är detta en omöjlighet?

Tacksam för alla tips som går att få!

• Svar på tråden Hjälp med lokal för fest och vigsel Stockholm
  • FruMatilda
    Lillananna skrev 2011-02-06 14:46:09 följande:
    Har ingen aning om kostnad och så. men bergendals ligger väldigt fint. Har väldigt fina omgivningar där dom har haft bröllop förr. Ligger i Sollentuna så borde passar er.
    Tack så mycket för förslaget ska kollas upp mer noggrant. Kostade 980kr/pers för mat och dryck och lokal.
  • FruMatilda

Tack för tipsen!
    Hemma hos Kaj berkar som ett toppen ställe men det ligger lite för centralt (usch vad jag är kräsen!).
    Nygårds Värdshus verkar super mysigt! Ett allternativ att fundera på, blir dock inte så billigt när man räknar ihop alla kostader.. Hamnar runt 1000 kr/pes om jag räknat rätt...

Jakten fortsätter!

• FruMatilda

Tack för alla tips!
    Just nu är det Högberga gård, Wärdshuset Kräftan, Sånga-Säby, Kalaset Strand, Skälby gård och kanske några till som jag är inne på. Någon som har erfarenheter av dessa?

Fler tips mottages gärna! :)

• FruMatilda

Idag blir det en tripp runt brunnsviken för att blandannat kolla in värdshuset kräftan, ska bli spännande. Hoppas kunna kolla in fler lokaler i helgen men tyvärr är det inte alla lokaler som svarar på mailen...
    Cedergrenska tornet tycker jag också verkar vara en intresserad lokal, osäker på omgivningen bara...

Fler tips på lager?

• FruMatilda

Nu är värdshuset kräftan uteslutet, vacker lokal men omgivningen var inte riktigt vad jag hoppats på. Idag ska vi till högberga gård och eventuellt till Alvik och kolla in Kalas Strand. Även bokat en visning av Bergendal tills på måndag och har kontaktat Sånga-säby.
    En lokal som jag hittade när jag började leta lokal har kommit upp på listan igen, Cedergranska tonet, ska ta och ringa dem idag också.
    Siggesta gård verkar vara mycket trevligt och passa oss bra så det finns i tankarna, hamnar lite längre bak på listan pga platsen. Men ack så vacket.

Svar på tråden Hjälp med lokal för fest och vigsel Stockholm