Inlägg från: Gopplan |Visa alla inlägg
  • Gopplan

Ängsblommor

Jag har länge haft en romantisk bild av att ha en egenblockad bukett med ängsblommor som brudbukett.Vi gifter oss den 9 juli och det är ju en tid då det finns många vilda blommor, men nu när jag funderar på saken så är jag inte så säker på att det blir lyckat. Kan man göra en egen brudbukett på vilda blommor eller är det bäst att gå till floristen ändå? Vad ska man tänka på när man gör en egen bukett? Tar tacksamt emot tips.

• Svar på tråden Ängsblommor
  • Gopplan

Tack så mycket! Ska kika där. Hur tänker du att din bukett ska se ut?

• Gopplan
    Rebecka och Jens skrev 2011-02-05 10:39:25 följande:

Jag har också alltid tänkt på en bukett med ängsblommor... har ingen som helst lust att lägga tusenlappar på blommor, när det finns så otroligt mycket vackert i naturen. Vi gifter oss också den 9 juli :)

Men sen har jag också börjat fundera... går det att få det riktigt snyggt? Jo... eller? Behöver inspiration!

Ja precis! Det borde ju vara enkelt men sedan blir man orolig att det kanske inte blir snyggt om jag gör det själv.
  • Gopplan

Det lutar nog åt att vi köper en buket i alla fall och kanske bara plockar blommor till dekoren. Nu har jag precis hittat min drömklänning och vill inte att en misslyckad bukett ska dra ned intrycket, om jag nu skulle misslyckas alltså. Det blir nog en liten och enkel bukett som ser handplockad ut, utan att vara det.

Svar på tråden Ängsblommor