Skulle ni vilja gå på ett bröllopsmusik forum?
Ett forum där musiker och människor som jobbar med bröllopsmusik finns och kan svara på frågor?
Lyssna på olika band, få bubbel och snittar och bara prata av sig angående musiken på bröllopet?
Ett forum där musiker och människor som jobbar med bröllopsmusik finns och kan svara på frågor?
Lyssna på olika band, få bubbel och snittar och bara prata av sig angående musiken på bröllopet?
Ja, det hade jag varit intresserad av. Vi fick nyss en inbjudan av vår kyrka som anordnar provlyssning av bröllopsmusik på deras orgel. Mycket bra idé tyckte vi, så vi ska dit och lyssna. :)
Nope, men hade gärna jobbat där ;)
Det får du absolut. Men det är en grej som kräver mycket tid, planering och pengar av den som ordnar. Lycka till! :)
Nja.
Jag kan tänka mig att det blir svårt att få till rent praktiskt och hur ska man få så många olika alternativ som möjligt att lyssna på? En stort hus med olika rum där olika band spelar inom ljudisolerade väggar? Eller en enda scen där banden turas om att spela på, vilket antingen kommer ge en jättelång konsert eller enbart korta snuttar.
Nu kommer jag väl dock förmodligen aldrig stå inför det att jag måste leta musik på detta sätt, men snarare som den andra parten, musikern, och jag skulle nog isf försöka nå ut till potentiella kunder på något annat sätt.
Jag skulle inte bara vilja gå på den mässan, utan vara där som deltagare/utställare! Tycker det är en utmärkt idé. De flesta som är tänkbara som utställare har väl dessutom material att dela ut, typ cd-skivor och sådant, upplysningar om just sin egen specialitet mm. Det finns ju lite olika saker att erbjuda