• emmelelle

Kärlekslåtar

Hejsan,
    tänkte ta lie hjälp av detta forum.
    Jag själv ska inte gifta mig inom snar framtid men...

Mina föräldrar firar sin 25-åriga bröllopsdag nu i april och detta ska firas.
    Festlokal, mat och inbjudningar är redan fixat. Men här kommer mitt problem. Jag och min syster vill framföra en vacker kärlekslåt till dom som en liten hyllning men jag har jättesvårt för att hitta bra kärlekslåtar. Gärna på svenska men engelska går bra. Mina föräldrar gillar all typ av musik, de är bara i 40-års åldern.

Snälla hjälp oss med lite musiktips!

Tack :D

• Svar på tråden Kärlekslåtar
  • förlovadflicka

Unchained Melody tycker jag är jättefin. Och kolla in lite Andrew Lloyd Webberlåtar, finns många underbara :)

• AnnaPanna

Himlen runt hörnet - Lisa Nilsson
    Mitt hjärta är ditt - dikten av Nils Ferlin finns vackert tonsatt

• MaalinJohansson

Ted Gärdestad - För kärlekens skull

Den ska vi ha på vårt bröllop under vigslen :)

• salsa775

From this moment on med Shania Twain tycker jag om!

• förlovadflicka
    Malin H 84 skrev 2011-02-02 10:27:51 följande:

">

" target="_blank">

Tycker att den hade kunnat vara bättre harmoniserad (alltså annorlunda ackord) Men men...
  • emmelelle

Tack för alla underbara tips.
    Ni är välkommna att komma med fler! Har lite att gå igenom!
    Tack ännu en gång!

• Malin H 84
    förlovadflicka skrev 2011-02-02 10:32:39 följande:
    Tycker att den hade kunnat vara bättre harmoniserad (alltså annorlunda ackord) Men men
    förlovadflicka skrev 2011-02-02 10:32:39 följande:
    Tycker att den hade kunnat vara bättre harmoniserad (alltså annorlunda ackord) Men men...
    Den finns ju i fler versioner. Men väldigt vacker text tycker jag :)
  • förlovadflicka
    Malin H 84 skrev 2011-02-02 22:26:48 följande:
    Den finns ju i fler versioner. Men väldigt vacker text tycker jag :)
    Ja, verkligen! :)
  • MrsT2011

Eva Cassidys låtar, mina favoriter är Songbird och Fields of Gold (som ju även Sting har spelat in)

• skruttisOmuffis
    MrsT2011 skrev 2011-02-03 11:21:38 följande:
    Eva Cassidys låtar, mina favoriter är Songbird och Fields of Gold (som ju även Sting har spelat in)
    Hm...blir alltid lika surputt när någon refererar "songbird" som eva cassidys egna låt...
    "Fleetwood Mac" har gjort originalet, Eva har gjort en cover... Dock är hennes version väldigt bra och hon kan få credit för ett vackert framförande, men hon ska inte ha credit för den vackra låten då den ej är hennes.

Men jag håller med. "Songbird" är otroligt fin och jag älskar texten! Finns i fler versioner t.ex. en söt med "All angels"
  • hjärtaGlenn

Här kommer några förslag:
    Etta James - I Rayher go blind, Molly - Halleluja, Sarah Sawn Finer - Kärleksvisan, Shania Twain, Christer Halvarsson - I hennes drömmars värld, Michael Bolton - I said I love you but I lie, Rod Stewart - When I need you, Ray La Montagne - You are the best thing, Scorpions - You and I,  Westlife - Written in the stars, The Pogues - Love you ´til  the end, Shania Twain - The woman in me(need the man in you), Amy Adams & James Marsden - True loves kiss

• hjärtaGlenn

Här hittade jag lite fler:
    N'SYNC - God must have spent a little more time one you, Rednex - Hold Me For A While, Bryan Adams - Please Forgive Me, Me and You - Kenny Chesney.
    Jag är en sucker för country när det gäller kärlekslåtar, så självklart rekommenderar jag alla låtar med John Michael Montgomery. =D

• MrsT2011

Written in the stars är verkligen en fantastisk sång! Undrar om westlife gjort originalet, skulle gärna vilja höra den i en mindre "pojkbands-nischad" version.

• Lebendig
    skruttisOmuffis skrev 2011-02-03 11:35:00 följande:
    Hm...blir alltid lika surputt när någon refererar "songbird" som eva cassidys egna låt...
    "Fleetwood Mac" har gjort originalet, Eva har gjort en cover... Dock är hennes version väldigt bra och hon kan få credit för ett vackert framförande, men hon ska inte ha credit för den vackra låten då den ej är hennes.

Men jag håller med. "Songbird" är otroligt fin och jag älskar texten! Finns i fler versioner t.ex. en söt med "All angels"
    Håller med! Det är helt off topic men Eva Cassidy gjorde inga egna låtar, men otroliga covers!

Jag är ett stort fan av kärlekslåtar, men när det kommer till mitt bröllop vill jag ha en sång som inte handlar om smärta i samband med olycklig kärlek på något vis, utan lyckan om att få ha varandra. Ska man ta Bryan Adams tycker jag definitivt att Everything I do, I do it for you är det självklara valet.
  • Lebendig

Jag avgudar Bon jovi. och därför så vill jag tipsa om Thank you for loving me

Svar på tråden Kärlekslåtar