• Pegasus74

Ingångsmarsch.....

Jag gillar inte den traditionella ingångsmarschen och jag har hittat massa fina låtar men är osäker på om de funkar som ingångsmarscher.... Har någon tips????   

• Svar på tråden Ingångsmarsch.....
  • BlackWIngedAngel
    Pegasus74 skrev 2011-01-31 13:55:06 följande:
    Jag gillar inte den traditionella ingångsmarschen och jag har hittat massa fina låtar men är osäker på om de funkar som ingångsmarscher.... Har någon tips????   
    Kan du specificera vilken "den" traditionella ingångsmarschen är? Det finns ett flertal vanliga ingångsmarscher. (Och ingen av dem är "Here comes the bride" ;) )
  • BlackWIngedAngel
    BlackWIngedAngel skrev 2011-01-31 14:07:29 följande:
    Kan du specificera vilken "den" traditionella ingångsmarschen är? Det finns ett flertal vanliga ingångsmarscher. (Och ingen av dem är "Here comes the bride" ;) )
    Och som ett PS så kallas de inledningsmusik. Det är inte tänkt att man ska marschera.
  • Pegasus74

DS: Joooo, men söker du på youtube tex.... så heter många låtar tex Gotländsk brudmarsch....    :)  Den traditionella jag tänkte på är: Mendelssohns bröllopsmarsch ur "En midsommarnattsdröm".

• BlackWIngedAngel
    Pegasus74 skrev 2011-01-31 14:20:02 följande:

DS: Joooo, men söker du på youtube tex.... så heter många låtar tex Gotländsk brudmarsch....    :)  Den traditionella jag tänkte på är: Mendelssohns bröllopsmarsch ur "En midsommarnattsdröm".

Då är jag med hur du menar. Har du kollat igenom de förslag som BT har? Det är ju en bra början i alla fall.

(www.brollopstorget.se/Festplanering/1.1028210-in-och-utgangsmarscher
  • BlackWIngedAngel

Såg förresten att "Here comes the bride" heter "Brudkör ur Lohengrin" på den sidan. Lite OT, kanske, men det var något jag inte visste innan.

• Pegasus74

Tack för tipsen.... Jag får söka runt lite....     :)

• AnnaHjärtaChristian

vi har valt Kenny G, the wedding song. Tycker den är så fin.
    Utgångslåten är inte bestämd ännu.
    Kenny G har en hel del fina klassiska bitar. Sök på you tube.

• TheD

Vi kommer gå in till en nationalsång och ut till Mendelssohns :) Tycker den är jättefin att gå ut till. För mig passar den inte at gå in till! Och den ger verkligen känsla av bröllop!

• EmmaochTommy

lyssna gärna på "finska blomman"!!! den blir vår ingångsmarch! vi har violinist oxå:)

• lemfi

Vi går in till Ronja rövardotter "rid i natt"

• Mini Wedding

Delsbo brudmarch är otroligt fin!

• nsdtr

vi ska gå in till Ronja Rövardotter - Rider i skogen

• salsa775

Vi ska gå in till "From this moment" med Shania Twain.

Svar på tråden Ingångsmarsch.....