Ingångsmarsch.....
Jag gillar inte den traditionella ingångsmarschen och jag har hittat massa fina låtar men är osäker på om de funkar som ingångsmarscher.... Har någon tips????
Jag gillar inte den traditionella ingångsmarschen och jag har hittat massa fina låtar men är osäker på om de funkar som ingångsmarscher.... Har någon tips????
DS: Joooo, men söker du på youtube tex.... så heter många låtar tex Gotländsk brudmarsch.... :) Den traditionella jag tänkte på är: Mendelssohns bröllopsmarsch ur "En midsommarnattsdröm".
DS: Joooo, men söker du på youtube tex.... så heter många låtar tex Gotländsk brudmarsch.... :) Den traditionella jag tänkte på är: Mendelssohns bröllopsmarsch ur "En midsommarnattsdröm".
Annars finns det ju en del att lyssna på, på www.kyrkomusik.se/index2.php .
Såg förresten att "Here comes the bride" heter "Brudkör ur Lohengrin" på den sidan. Lite OT, kanske, men det var något jag inte visste innan.
Tack för tipsen.... Jag får söka runt lite.... :)
vi har valt Kenny G, the wedding song. Tycker den är så fin.
Utgångslåten är inte bestämd ännu.
Kenny G har en hel del fina klassiska bitar. Sök på you tube.
Vi kommer gå in till en nationalsång och ut till Mendelssohns :) Tycker den är jättefin att gå ut till. För mig passar den inte at gå in till! Och den ger verkligen känsla av bröllop!
lyssna gärna på "finska blomman"!!! den blir vår ingångsmarch! vi har violinist oxå:)
Vi går in till Ronja rövardotter "rid i natt"
Delsbo brudmarch är otroligt fin!
vi ska gå in till Ronja Rövardotter - Rider i skogen
Vi ska gå in till "From this moment" med Shania Twain.