• Minuz

    Vad ska blivande maken ha för kläder?


                     Nr 1                                         Nr 2                                     Nr 3


                       Nr 4                                           Nr 5                                        Nr 6

    Vad ska din M2B vara klädd i?
    Vad hade ni valt till ett bröllop på slottet?

    Jag är inne på nr 5 eller på nr 6.

    Vad tycker ni??????

     


     


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 13:32
    Ursäkta förvirringen!

    Självklart vill jag att ni röstar på vad era män ska bära på erat bröllop.
    Vill ni kan ni skriva en komentar vad ni hade valt till ett bröllop på slottet.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska blivande maken ha för kläder?
  • BlackWIngedAngel
    förlovadflicka skrev 2011-01-31 13:02:38 följande:
    Alltså, menar ni på allvar att era m2b engagerar sig så lite i bröllopet att de inte ens bestämmer själva vad de ska ha på sig?!
    Nej varför skulle vi mena det? Alltså, det är möjligt att det är så för någon, men vi svarar ju bara på vad våra blivande ska ha för kläder. Jag skulle t.ex. kunna svara på det, därför att min sambo har bestämt vad han vill ha på sig. Att jag vet vad han ska ha på sig är ju inte detsamma som att jag har bestämt det, eller hur?
  • Emblas Mamma
    förlovadflicka skrev 2011-01-31 13:02:38 följande:
    Alltså, menar ni på allvar att era m2b engagerar sig så lite i bröllopet att de inte ens bestämmer själva vad de ska ha på sig?!
    vad menar du!?
    Min sambo fick bestämma precis vad han ville ha på sig!
    vad får dig att tro att våra m2b inte skulle få bestämma själva!?!??

    Min sambo provade allt som fanns och bestämde sig för frockcoat eller frack.
    Jag sa i min ärliga mening att han passade bättre i frockcoat och då ville han ha det.
    Han fick bestämma helt själv!

    Anledningen till att JAG tycker frågan är lite underlig är för att jag inte är riktigt haj på det där hur kläder ser ut och vad som är vad. Därför blir jag förvirrad av bilder och hade hellre sett text.
    Vad har det att göra med om våra sambos bestämmer vad dom ska ha på sig?
    Blir förvirrad nu!
  • förlovadflicka

    Det jag syftade på är i första hand ts, och jag menade absolut inget illa, jag undrade bara :) 

  • Emblas Mamma
    förlovadflicka skrev 2011-01-31 13:13:47 följande:
    Det jag syftade på är i första hand ts, och jag menade absolut inget illa, jag undrade bara :) 
    jaha, jag fattade ingenting när du citerade mig!

    men som sagtså tror jag det är intressant att veta vad andras män ska ha på sig,
    men jag tror inte någon har bestämt åt sin man ^^
    När man svarar så har man nog redan som man bestämt sig vad man ska ha :P
  • förlovadflicka
    Emblas Mamma skrev 2011-01-31 13:14:43 följande:
    jaha, jag fattade ingenting när du citerade mig!

    men som sagtså tror jag det är intressant att veta vad andras män ska ha på sig,
    men jag tror inte någon har bestämt åt sin man ^^
    När man svarar så har man nog redan som man bestämt sig vad man ska ha :P
    Haha, citerade dig nog av misstag :P Reagerade på att ts skrev "jag är inne på..."
    Men jag bara kollar, tycker det är intressant, verkar inte som det är så många män som är särskilt engagerade tyvärr :S 
  • BlackWIngedAngel
    förlovadflicka skrev 2011-01-31 13:13:47 följande:
    Det jag syftade på är i första hand ts, och jag menade absolut inget illa, jag undrade bara :) 
    *hm* Jag slarvläste TS och insåg först nu att trådstarten dessutom innehöll två olika frågor. Ännu mer förvirrande! Då vet man ju inte ens om röstar för vad ens egen make ska ha eller om man röstar för vad man tycker passar på ett slottsbröllop.

    Kanske dags för ett förtydligande, TS?
  • Minuz

    ............... ja jag skrev att jag var inne på nr 5 eller nr 6. För min m2b har en egen vilja men jag vet att han tar det som jag tycker är finast och passar bäst ihop med resten av bröllopet. Och tyvärr är det så att han engagerar sig väldigt lite............... först får jag "bestämma" och planera men sen kommer han med sitt så att det blir våran dag...
    Han vet att jag tycker det är kul att planera och därför låter han mig göra det, han säger till om det är något och jag ber om råd under tiden .Om ni fattar vad jag menar.

    BlackWlngedAngel och Emblas mamma - Jag är dålig på vad kläderna heter och därav skrev jag inget för att det inte skulle bli fel.......................

    Men jag själv tycker att man ser väl på bilden vad han har på sig även om det är två kostymer, men olika sorters slips, så då är det ju olika alternativ.................

  • Fossing77

    Min sambo är helt förvirrad så jag misstänker att han bestämmer sig typ en vecka innan eller så. Lite hans stil att lösa sånt i sista sekunden. ;) Men det får vara hans problem, jag planerar och fixar med mitt och barnen, så löser han sitt när han känner för det. Sån är han! ;)

  • BlackWIngedAngel
    Minuz skrev 2011-01-31 13:29:25 följande:
    Men jag själv tycker att man ser väl på bilden vad han har på sig även om det är två kostymer, men olika sorters slips, så då är det ju olika alternativ.................
    Visst är det olika alternativ, men det som gör att det är luddigt är att man inte vet vilken detalj du är ute efter; Det finns ju massa små variationer på de olika kläderna.

    Ex: Nr 1 & 6 är två olika sorters frockcoat, i olika färger, den ena har väst och den andra inte och dessutom så är den ena figursydd. Röstningsresultat blir ju väldigt olika när man har så många alternativ. Om man ska ha en ljus frockcoat så kan man ju rösta på nr 1, men ska man ha väst så kanske man röstar på nr 6 och om man ska ha båda, hur vet man då på vilken man ska rösta? Är du med varför det blir kompicerat? Blir man förvirrad av alternativ så röstar man kanske inte alls.

    Ett ex till: Kostymerna (nr 2 & 3) är i och för sig mörka båda två, men med olika typer av västar, den ena har kravatt och den andra slips. Är det slips eller kravatt som är frågan eller röstar man på vilken typ av väst man ska ha?

    När det gäller både nr 2 & nr 4 så är de ju mer ovanliga alternativ. Slips är ju vanligt förstås (som nr 2 har), men att ha väst i kostymtyget är ju ganska ovanligt ändå eftersom det anses vara vardagsklädsel.
    Nr 4, Jaquetten, är ju egentligen en förmiddagsklädsel och eftersom de flesta vigslar i Sverige sker på eftermiddagen så har jaquetten aldrig riktigt slagit igenom här. 
  • kåbe

    Jag valde nr 2. Han ska ha svart, figursydd kostym, ev väst (men vet ej om svart) och slips i en glad färg - absolut inte vit begravningsslips som jag tycker att bildexemplet ser ut som. Tror jag. Han har inte riktigt bestämt sig än.

  • MaybeBride09

    Jag röstade på tvåan men det blev nog fel Sambon ska ha kostym med väst och kravatt. Det har vi kommit överens om. Jag är hans smakråd när det gäller hans klädsel så är han mitt när det gäller min klädsel. 


    1 oktober 2011 säger jag JA
  • Smuppra

    Tror min MB ska ha liknande nr 2.

    På ett slottsbröllop hade jag nog sett att han helst hade nr 5, för det skulle han vara riktigt stilig i. Dock too much på vårt bröllop

  • Oonah

    MIn m2b tänker inte ha något av ovanstående. Han ska ha smoking. Skrattande

    Skiiitsnyggt! 

    Solig 

    Tycker annars att nr. 6 var snyggt också. Eller, egentligen är alla snygga, men det beror ju så mycket på vem som bär dem, vad man känner sig bekväm och passar i.

     


    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
Svar på tråden Vad ska blivande maken ha för kläder?