Festlokal och hotell/vandrarhem/bygdegård i östergötland?
Hej!
Jag är på jakt efter en fin festlokal och hotell/vandrarhem/bygdegård någonstans i östergötland. Alla tips är välkomna! :)
Hej!
Jag är på jakt efter en fin festlokal och hotell/vandrarhem/bygdegård någonstans i östergötland. Alla tips är välkomna! :)
Västra Östergötland:
Ta en titt på Borghsamns vandrarhem! Perfekt vid vätterns strand. Stort vandrahem. Mycket bra festlokal.
http://www.borghamn.com/
Östra Ötergötland:
Husby Säteri. Ett slott ligganades vid havet. Vandrarhem med spa!
http://www.husbysateri.com/
Det finns mer...
hur går det för dig i lokal letandet? Jag är på jakt efter en festlokal där man får ta med egen alkohol o den ska ligga i Norrköpings trakten - hur svårt som helst verklar det vara... :/
Jag har samma problem! Är också på jakt efter en lokal i norrköpingstrakten där man får ta med egen dricka. Helst ska det finnas glas och porslin också, men det verkar svårt.
Tack för tipset, ska kolla upp det! :D
mariiaa81: vad är det för lokal ni hittat? Är själv på jakt och gärna runt linköping...
Fredgagården i Getå: www.fredgagarden.se/
Vi hade vår bröllopsmiddag där och vi och några gäster sov över där. Kvällen avslutades i bubbelpoolen, vi drack bubbel, badade i havet och bastade med våra vänner. Väldigt uppskattat av oss och våra vänner
Jag och mannen sov över hela helgen. Vi vaknade upp med underbar utsikt, frukost i lugn och ro, frisören kom dit och fixade mitt hår, fotografen kom ut och fotade oss nere vid vattnet, enda gången vi åkte iväg från Fredgagården var för vigsel i Kolmårdskyrkan sen åkte vi tillbaka och höll bröllopsmiddagen där.
Det finns lokal i bottenplanet där ev frisör och ev makeupartist kan fixa hår och smink på bruden och ev tärnor.
I rummet finns en stor spegel, eluttag, stol för frisören att sitta på, litet bord och stolar om man vill skåla i bubbel, bord att ha spray och hårfixar-grejer och smink på.
Och kolla på Finspångs/ Risinge församling så finner du att Gamla prästgården ute vid St Maria går att hyra.
Brud vår 2012: Har varit i kontakt med de som håller i Markan, men kan inte få komma och titta på lokalen än då de hade semester. Är väl inte så jättekräsen kanske, men kan du beskriva lite mer hur du menade? Är det rent av sunkigt? *nyfiken* :D
Kan denna sida vara till hjälp? http://www.hyra-festlokal.se/lokaler-ostergotland/
Detta är enda bilden jag lyckas ladda upp :( Men du ser ju att det är bra arbetsyta i köket i alla fall... Kortet jag har på bordet/dukningen lyckas jag inte ladda upp ....
Ha, ha glömde skriva att det var 80-tals fest , så att du inte ser min 'fina' klänning o tänker: - Äh, vi absolut inte samma smak =)
Brud vår 2012: Tack! Ska försöka få tag på hon som vi bokade lokalen hos så vi kan få komma och titta på den. *fniss* Jag hade nog inte lagt märke till klänningen om du inte sa nåt haha. :D
När jag bokade, fanns det ingen 'hon'. Men stämmer telenr (011-313131) så är det ju säkert samma lokal vi pratar om =)
Nä, det va ett annat nummer jag ringde. Men lokalen heter ju Markan så det lär nog va samma. Det va inte helfräscht, men vi spikade den nu iaf så får det bli som det blir :) Tusen tack för tipset!