• Violator

Präst i Åhus-/Krisitianstadområdet

Vi ska gifta oss 2 juli i Åhus och vill ha en kyrklig vigsel fast på stranden. Jag har pratat med Åhus församling men eftersom vi inte är medlemmar i Åhus församling vill de inte viga oss om vi inte vigs i kyrkan.
    Finns det någon som känner någon präst som skulle vilja viga oss? Gärna i Kristianstadtrakten.

Hoppas någon har nån bra idé! =) 

• Svar på tråden Präst i Åhus-/Krisitianstadområdet
  • AnnaJacob

Jag kommer från Åhus, och tycker att du har gjort ett perfekt val av plats..=) Bara av nyfikenhet undrar jag var du ska hålla din fest?

Där finns en präst som heter Kaj Vestberg. Han är hur bra som helst. Han var präst i Åhus i många år, men sist jag hörde något så jobbade han som sjukhuspräst.
    Han är en lite mordernare präst, så kanske han skulle ställa upp!?

Det kan ju vara värt att kolla upp!

• Jejkej

Yes Kaj är bra, jag har med hört att han jobbar inne på CSK.

Annars finns en präst som heter Fredrik, dock i Åhus församling, han är verkligen kanon, men det blir väl kanske ett problem eftersom de inte vill viga!

• Violator

Tack för era svar. Vi ska ha festen i strandvillan och vill ha vigseln på samma plats. Hade vi varit medlemmar i församlingen så hade det gått bra men eftersom vi är från Malmö så gör de det inte. Tråkigt tycker jag. Sambon har i stort sett hela sin släkt från den trakten. Finns det nåt nummer till Kaj eller ska man bara ringa sjukhuset? Han verkar ju super.

• Jejkej
    Violator skrev 2011-02-01 11:09:58 följande:
    Tack för era svar. Vi ska ha festen i strandvillan och vill ha vigseln på samma plats. Hade vi varit medlemmar i församlingen så hade det gått bra men eftersom vi är från Malmö så gör de det inte. Tråkigt tycker jag. Sambon har i stort sett hela sin släkt från den trakten. Finns det nåt nummer till Kaj eller ska man bara ringa sjukhuset? Han verkar ju super.
    Jag vet faktiskt inte hur man skulle kunna få tag på honom. Men som du säger, test till sjukhuset i krstd, eller ring igen till åhus församling, han jobbade där för väldigt många år sen, så de kanske har koll.

Men jag ska höra med en vän som jobbar i församlingen, så kan jag höra av mig igen och se vad hon säger! :D
  • Violator

Åh, jättegärna. Tack snälla. Jag kollar på nätet om jag hittar honom sålänge.

• Jejkej

Så, nu har jag hört runt lite. Fick veta att kai jobbar i Everöd.
    Skickar med lite uppgifter som jag hittade på hemsidan.

Hoppas det löser sig.

Kyrkoherde Kai Wessberg 044 – 23 80 37, mobil 0703 – 76 91 84
    kai.wessberg@svenskakyrkan.se

• Violator

Jejkej; tack så otroligt mycket. Jag ska maila honom. Tack tack tack!

• AnnaJacob

Jag hoppas verkligen att han kan hjälpa er, för om vi skulle gifta oss i Åhus så skulle det helt klart vara han som skulle viga oss!!!
    Lycka till!!

• Violator

Nu har jag mailat honom och väntar spänt på svar. Tack så hemskt mycket för hjälpen tjejer! Verkligen!

AnnaJacob; var ska ni gifta er? 

Svar på tråden Präst i Åhus-/Krisitianstadområdet