• Willowfield

Fira 50 års-dag samma dag som bröllop?

Som rubriken lyder. Vi gifter oss den 30/7 jag har min 50 års dag den 7/7, min blivande tycker att dessa två skall firas var för sig, inte för att han anser min dag skulle inkräkta på vår dag, utan snarare för att han anser min dag skall firas speciellt bara för mig och inte glömmas bort under vår bröllopsdag.
    Själv anser jag att det inte har ngn större betydelse känner att de som vill kan ju gratulera mig även den 30/7.
    Känner även att med tanke på avstånd till alla släktingar och många goa vänner, blir det ju dubbla resor för dem under en o samma månad om de skall komma båda gångerna.

Någon som har ideér ang detta? Någon som kanske firat både bröllop och födelsedag samma dag?
    ge era tips och förslag Skrattande 

• Svar på tråden Fira 50 års-dag samma dag som bröllop?
  • Lysdioda

Hur brukar ni fira födelsedagar?

Är det bara 6 personer som ska komma på kaffe och tårta är det väl att ha som vanligt. Men, många har ju brakfest när de fyller jämt, men bröllopsfest slår ju det mesta :)

Jag valde bort 30årsfesten för att jag var höggravid odh det är inget jag ångrar, jag blev liksom firad i omgångar i stället så mitt råd är att göra som du känner och känner att du orkar med. För dina vänner och familj så är det ju två helger mitt i semestern och det kan man ju ta hänsyn till så gott det går.

Så, inte blev du klokare av det kanske...

• Willowfield

Lysdioda, beror på vem du frågar, mitt svar skulle vara inte alls. medans min blivande skulle svara, "hon skall firas" osv.

Jag tycker gott vi kan fira både och på bröllopsdagen, underlättar för alla.... 

• himeko81

Jag firar 30år fem dar innan mitt bröllop och m2b fyller år på bröllopsdagen så man kan säga att vi tänker mjölka dubbla presenter :P

Födelsedagar återkommer ju ändå varje år, bröllop har man ju förhoppningsvis bara en gång.

• Mogen

Det är samma här, vi gifter tre dagar efter min 50årsdag. Jag vill inte ha något kalas när jag fyller 50, men det tyckte min blivande man att det ska man visst ha. Då bestämde vi oss för att gifta oss samtidigt och det passar mig utmärkt.
    Nu blir det vigsel i kyrkan och fest för ca 50 personer. Vad ska du ha för klänning? Själv har jag lite funderingar, spanar lite på att ha en mörkröd långklänning ( empirmodell ) och en bolerojacka ( vi gifter oss i sept.2011 ) sen till mina funderingar, kan man ha lång vit klänning när man är 50 år? Trots att vi båda har vars ett långt förhållande bakom oss så är det ingen av oss som har varit gift tidigare. Som du förstår så har jag inte riktigt bestämt mig ännu. Jag blev så glad när jag såg ditt inlägg och undar nu hur du kommer att göra?  

• Willowfield

hejsan Mogen :) Kul att du hittade hit.
    Ja du, jag hade många funderingar  om kläder, hår smycken och en massa annat blandat med min och min blivandes ålder dagarna efter han friade.
    Bestämde till slut att dagen blir vad vi gör den till utan tankar på ålder eller (som jag oftast har problem med) kroppars utseende. (speciellt min egen då :) )
    Både jag och min blivande har varit gifta tidigare, borgerglig vigsel, så denna gång vlir det kyrka och hela baletten. Känner att nu gör vi det på riktigt för kärlekens skull och inget annat.

Helt solklart kan du ha lång vit klänning, varför skulle du inte kunna ha det? Jag kommer att ha en skräddarsydd lång brudklänning dock ej vit utan snarare en aning ljust ljust beige. som gammeldags gulnad vit..
    Tillika tärnor, näbbar och allt annat brudlikt som sminkning, frisör som fixar barret osv.
    Tänker att skall jag nu till kyrkan vandra skall jag göra det med pompa och ståt, *skrattar*
    Kör på tycker jag och gör så som absolut känns bäst för dig/er finns inga måsten, tabun eller ålders prylar i detta :)
    Berätta gärna mera och vad du/ni bestämmer er för. 

• Mogen

Oj, glömde tillägga att det här med långväga gäster kan ju vara ett problem om man ska ha två bjudningar.
    Vi bor i skåne, men jag kommer från Göteborg där jag har alla min syskon med familjer. Så jag förstår dina funderingar. 
    Lycka till med födelsedag och bröllop.  

• Mogen

Hihi va kul det här med åldern, jag har också haft mina funderingar. Jag fyller ju snart 50 och min sambo är nio år äldre än jag. Först tänkte vi ha en lite längre borgerlig vigselsermoni men efter mycket funderingar så kände jag, att ska jag gifta mig så ska det göras ordentligt så då fick det bli i kyrkan. Vi ska bara ha en tärna, min 22åriga dotter som tycker att det ska bli jätte kul. Min dotter är inom reklambranschen så hon erbjöd sig med en gång att göra inbjudningskorten. Det ska bli spännande att se hur dom ser ut ( hon fick fria händer ) jag litar på henne för vi har samma smak, det ska vara enkelt och klassiskt.
    Din klänning låter och är säkert fantastisk.Vad kostar det att få sin klänning uppsydd? Har liksom inte haft en tanke åt det hållet. Jag tycker väl inte heller att jag har den snyggaste kroppen längre, så jag har bestämt mig för en klänning som är lite snäll mot figuren. Är du nyfiken så är det en klänning från Nixa modell 11505 ( utan blomma ) jag vill ha en klassisk enkel klänning.

Var på bröllopsmässa i Malmö idag, det var kul.    

• Kattpoet

Våran bröllopsdag är på  min födelsedag, perfekt för mig för jag fick den bästa presenten, en underbar make och helt underbar dotter.

Sätt  dig ner och känn efter vad du vill och om du vill ha det på bröllopet, gör så. 

• Willowfield

Härligt med fler brudar i mogen åldr tycker jag :) vi har ju samma känslor osv även om vi kanske borde vara klokare (klok vad är det för ngt) 
    Vad fin den känningen är,  gillar att den är enkel men samtidigt elegant.
    Att sy upp en klänning kostar nog väldigt olika beroende på tyg samt hur mycket pillande det är på den, min kommer att kosta ca 7500 kronor inkl underkjol, det sist nämda hoppas jag inte är ngn ballerina utstående sak för då har hon inte greppat vem jag är :)

Jobbar just nu med inbjudningskorten, största problemet jag har är nog att jag alltid oroar mig för att jag skall ångra mig och vilja ha en annan mall eller text osv, tvär jobbigt, kan inte annat än skratta åt mig själv, trodde då inte att jag kudne vara så här fånig..
    Min blivande är 7 år äldre, mogen underbar man, vet inte hur ofta jag frågar mig hur jag kunde ha en sådan tur.

Såg du ngt spännande på mässan?

• Mogen

Jo då där var väl ett och annat. De flesta utställarna var cateringfirmor och festlokaler, det har vi ju redan bokat. Men böllopstårta har vi inte beställt ännu så det fick vi tips på och till ett vettigt pris dessutom. 

Håller med, är också lycklig över att ha träffat världens snällaste och mest omtänksamma man. 

• Mogen
    Willowfield skrev 2011-01-26 17:25:05 följande:
    Som rubriken lyder. Vi gifter oss den 30/7 jag har min 50 års dag den 7/7, min blivande tycker att dessa två skall firas var för sig, inte för att han anser min dag skulle inkräkta på vår dag, utan snarare för att han anser min dag skall firas speciellt bara för mig och inte glömmas bort under vår bröllopsdag.
    Själv anser jag att det inte har ngn större betydelse känner att de som vill kan ju gratulera mig även den 30/7.
    Känner även att med tanke på avstånd till alla släktingar och många goa vänner, blir det ju dubbla resor för dem under en o samma månad om de skall komma båda gångerna.

Någon som har ideér ang detta? Någon som kanske firat både bröllop och födelsedag samma dag?
    ge era tips och förslag Skrattande 
    Ville bara säga GRATTIS på födelsedagen hoppas att du blir firad riktigt ordentligt i dag.

Hjärtliga hälsningar från en som snart också blir 50.
  • Willowfield

Tack Mogen!

Min dag var helt suveränt underbar. Blev firad både högt och lågt även fast det var sagt vi inte skulle fira den förräns på bröllopsdagen. underbara vänner man har :)

Så nu är man en mogen kvinna, fast jag säger som alltid har inget förtroende för matematikens logik....för helt tydligt kan de inte räkna....känner mig fortfarande som utan ålder utan siffror 

Svar på tråden Fira 50 års-dag samma dag som bröllop?