• tiing
    Äldre 26 Jan 12:56
    5381 visningar
    6 svar
    6
    5381

    Behov av tips på bra präst nära Malmö för vigsel av två kvinnor

    Hjälp!
    Vi ska gifta oss till sommaren. Har funnit en underbar kyrka, men fattas präst.
    Är det någon som har något bra tips på präst. Gärna en som är mer modern, med humor
    bra röst... Och framförallt en som är positivt inställd till vigsel av samkönade!
    Tacksam för tips :)

  • Svar på tråden Behov av tips på bra präst nära Malmö för vigsel av två kvinnor
  • 2011br­öllop
    Äldre 2 Feb 21:41
    #1

    Hej vet bara en helt underbar präst med humor ha ha  vet tyvärr inte vad han heter i efternamn men han heter Lars och jobbar för svedala kommun iallafall   Lycka till !!!!!!!!!!!

  • Aniara­4
    Äldre 3 Feb 09:41
    #2

    Men församlingen där kyrkan ligger måste väl ha en präst? Håller de sig bara med homofoba präster i den församlingen?

  • Jeez
    Äldre 7 Mar 21:05
    #3

    Vet flera! Var ska ni gifta er? (eller är det bokat och klart redan?)

  • Äldre 22 Mar 18:05
    #4

    Hrmm,  utan att absolut försöka göra någon reklam för mig själv, så hade jag en samkönad vigsel i Matteuskyrkan i Malmö i juni förra året, för övrigt den första i den församlingen.

  • Äldre 22 Mar 18:29
    #5

    Alltså, jag fattar ju att ni vill ha en präst som är positiv till samkönade(fattas bara annat!), men vore jag själv präst skulle jag kanske känna lite..ja, vad ska jag säga...lätt höjning på ena ögonbrynet åt det där med humor och bra röst alltså. Det är väl inte en del av underhållningen ni bokar eller vad? Nu vet jag ju inte vad för präster ni träffat tidigare i livet, men de flesta jag känner har humor. Sedan om den passar ihop med just precis er egen, det är ju lite svårt att veta.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • jenkin
    Äldre 10 May 11:29
    #6

    Hej!


    Jag (vi) söker också efter en gayvänlig vigselförättare/präst i Malmö/Skåne till sommaren. Alltså inte bara tycker det är "okej" utan tycker att all kärlek är bra kärlek. Har ni tips så hör av er!

Svar på tråden Behov av tips på bra präst nära Malmö för vigsel av två kvinnor