• Fröken Skölds

Någon som är intresserad av valskurs?

Hej!

Vi gifter oss den 4:e juni och som många andra vill jag ju få folk att tappa hakan när det är dags för brudvalsen. Jag och min Thomas hade faktiskt velat ta oss an en riktigt weinervals. Alltså ingen vanlig stilla vals utan mer av den typen man ser i te.x. Let´s Dance. Självklart skulle vi behöva en kurs för att klara av det.

Nu är det ju så att det finns tydligen inte rena valskurser utan då får man ta privatlektioner. SNORDYRT! Så vad sägs om att vi samlar ihop ett gäng brudpar och hör av oss till en dansskola om de kan ta sig an oss?

Jag bor utanför Lund så i Lund, Malmö Ystad eller så är ju intressant.

VEM ÄR MED MIG?

• Svar på tråden Någon som är intresserad av valskurs?
  • förlovadflicka

När? Vi kanske skulle vara intresserade om det gäller i sommar :) Fästmannen bor i vellinge :) 

• Fröken Skölds

Nja.. Lite när som helst. jag gifter mig ju som sagt den 4:e juni. Jag hade gärna gjort så att man träffades mer än en gång.

Jag kan tänka mig att ta det nu i vår. Sommar blir ju lite sent för oss. Om vi blir ett litet gäng kan jag se till att få ett bra pris hos en dansskola.

Cajsa

• förlovadflicka

Ok, vi gifter oss i oktober så vi får försöka lära oss senare :)

• Late Night Love

Jag och min blivande hänger på! tyvärr kanske jag borde förvarna om att jag innehar två vänster fötter!
    Vi bor ca 3 min från lund så lun eller ystad hade fungerat för oss! Hör av dig! :)

• Fröken Skölds

Toppen! Vi har redan småövat här hemma. Mest för att kunna så mycket som möjligt och få mer hjälp med detaljer och så där sen.

Hade ni velat/vågat dansa en riktig weinervals?

">

Här ser man det lite nerplockat. Det är detta vi har tränat på själva.

">

Sen är det något i stil med detta vi hade velat var slutresultatet.

• ChMa
    Etheleglin skrev 2011-01-26 12:47:42 följande:
    Hade varit en jättebra idé om du bodde i Gbg.
    Vi kanske ska sno idéen? Vi bor i Borås och vill gärna ha valslektion..
  • Etheleglin
    ChMa skrev 2011-01-26 20:18:28 följande:
    Kanske det?
    När ska ni gifta er? 
  • Fossing77
    Ska vi hänga på tycker du?? Kan du se Calle framför dig? :)
  • Fossing77

Har mejlat Studio Danza och Dans 7h och frågat och det ser ut att gå att ordna valskurs. :) Inga priser har jag fått men det kan jag få om jag specar önskemålen lite. :)

• pratkvarn

Hej.
    Såg i Amelias bröllopstidning att det finns en DVD med Cissi  som vann Let`s Dance  med Martin för ett tag sen  hade en video att köpa för 199kr. men vet inte var. Kanske kan vara ett billigare alternativ till dyr privatundervining.

• shewe

Hej Fröken Skölds med flera.
    Jag undervisar i bla vals för Lunds dansklubb Gåsasteget. Vi har redan kört igång en nybörjarkurs i vals & foxtrot som tyvärr är fulltecknad denna terminen.
    Däremot kan jag erbjuda privatlektioner i Lund till mycket rimlig kostnad, hör i så fall av er till mig via mail på emmabramell@hotmail.com.
    (Det är inte så lätt som man tror att dansa Wienervals, en bra idé är att börja med att dansa långsam vals för att lära sig steg och takt.)

Dessutom undervisar en kollega till mig i brudvals för Studiefrämjandet i Malmö. Mitt förslag är att ni kollar in Sven-Olles kurser för Studiefrämjandet (sök på "bröllopsvals" på studieframjandet.se) och bokar in er på en workshop. Detta kostar bara ca 300  kr/person för en workshop på ca 3 timmar om jag minns rätt.
    Då lär ni er grunderna. Vill ni sedan bli riktigt duktiga kan ni ju maila mig och komma överens om en privatlektion eller två för att finputsa teknik och kanske få upp tempot till Wienervals om ni gett er sjutton på det.

• SnartFruSir
    Fossing77 skrev 2011-01-26 21:05:08 följande:
    Vi bor också i Götet och är självklart intresserade :D
  • Zelmah
    SnartFruSir skrev 2011-02-09 16:36:14 följande:
    Vi bor också i Götet och är självklart intresserade :D
    vi har nog ändrat oss från vals till tryckare istället, annars hade vi nog velat haka på i Götet med... men tror att vi dumpar Dean Martins "Amore" och kör på Madrugada & Ane  Bruns "Lift me" istället o då ryker valsen bort.. fast å andra sidan ska man ju dansa några valser efter "vår låt" så man kanske borde öva ändå hehe... snubbla på pappas o svärfars fötter e väl ingen hit.. i fruktansvärda klackar ska jag klara av att dansa oxå ju... uff... men den där DVD´n hade ju vart käck annars...
  • ChMa
    Fossing77 skrev 2011-01-26 21:05:08 följande:
    haha ja varför inte..? studio danza sa till oss att de inte kunde ordna det.. =S men das7h finns ju alltid. ska vi kolla upp det?
  • Fossing77
    ChMa skrev 2011-02-20 10:22:42 följande:
    haha ja varför inte..? studio danza sa till oss att de inte kunde ordna det.. =S men das7h finns ju alltid. ska vi kolla upp det?
    absolut :)
Svar på tråden Någon som är intresserad av valskurs?