Inlägg från: 4Juni2011 |Visa alla inlägg
  • 4Juni2011

    Bröllopsresa till USA

    Vi ska också till USA på bröllopsresa. i sep/okt.. För oss blir det nordöstra usa....
    1½ vecka i De Pere Wisconsin för att hälsa på min lillebror och hans amerikanska "familj"
    ½ vecka i Chicago, sen bilar vi till Niagarafallen, Toronto där jag vill se hockey, New England och Boston, New York och eventuellt Washington.

    Vi har tänkt vara borta ca 4veckor..

    Tar gärna emot tips på vad vi bör se...

  • 4Juni2011
    Zia 20090618 skrev 2011-01-26 08:24:10 följande:
    Hej!
    Underbar tråd måste jag ju bara säga Flört Vi ska också försöka hinna med både öst och väst. Ungefär så här har vi väl tänkt oss det hela so far: Startar i  Washington, sedan New York, bil till Montreal och Toronto (hockeyn hägrar för min blivandeFlört) och så flyg till Las Vegas, ny hyrbil till Los Angeles. Eller så tar vi allt tvärtom och börjar i LA Glad
    Hur mycket ska ni resa runt och hur mycket är spikat och bokat så att säga? 
    Glöm inte niagarafallen när ni åker till toronto ska tydligen var jätteromantiskt där...

    Får man fråga vad ni kommer ge för flygbiljetten till västra usa och var ni ska boka den?
  • 4Juni2011
    MagicBride skrev 2011-01-26 12:09:58 följande:
    Vi har också tänkt titta på någonting i idrottsväg, något typiskt amerikanskt typ rugby eller baseball men får se vad det blir för något... Hejar inte på nått visst lag eller så men tycker att det kan vara lite kul  
    Vi vill också ha det här att man sitter och bläddrar i papperna inför kommande stad för att se vad man ska göra, känns på nått sätt som roadtrip på riktigt Vi är dessutom ganska beresta när det gäller storstäder i Europa och sådär och vet hur man hittar runt för att få ut det mesta av en stad
    Vi gifter oss i början på maj men eftersom jag studerar så väntar vi med resan till terminen är slut så utresa är bokad till 8 juni  
    Ett tips är att gå på amerikansk fotboll är tydligen gigantiskt borta i usa enligt min lillebror, vi ska se på det med honom... De har har tailgating innan, under och efter matchen och hela staden är tydligen med och grillar och festar...
  • 4Juni2011
    MagicBride skrev 2011-01-26 12:11:23 följande:
    Välkommen till tråden Er resa låter verkligen inte fel den heller Min sambo var vid niagarafallen för några år sedan och rekommenderar det verkligen På 4 veckor borde ni hinna med att se en hel del!
    Vet du vilket hotelll han bodde på och om det var bra?
    Tycker det är svårt att veta om hotellen är bra eller inte, alla ser ju så fina ut på korten...
    blir 2 veckor vi ska resa runt så vi hoppas det räcker..  
    annars får vi skära ner på tiden vi är i De Pere hos lillebror....
  • 4Juni2011
    MagicBride skrev 2011-01-27 06:13:00 följande:
    Haha när blivande mannen kom innanför dörren efter jobb igår så sa han ganska så omgående "ja jag tog en busstur till Niagarafallen när jag var i Toronto." Jag tittade skumt på honom så han flinar och säger "du berättade ju att du startat en tråd om bröllopsresan så då blev jag ju tvungen att kika!" Han kanske inte är medlem här på torget (vad jag vet ), men han är minsann inne och läser i alla fall HEEJ ÄLSKLING förresten om du nu är här inne och "snokar" igen
    hahahah de är allt roliga våra kära blivande makar...
    Min är ungefär lika nyfiken, men när det gäller facebook, han har inget konto själv men kikar gärna in på mitt då jag inte loggar ut eller läser över min axel när jag är inne på facebook :)
  • 4Juni2011
    sofi 88 skrev 2011-01-27 10:22:20 följande:
    Hoppar in här med! Vi gifter oss 2012 men vi har redan iprincip bestämt resan. Den kommer gå till Sarasota, Florida, där bekanta till oss har en lägenhet som vi får låna. Där tänkte vi hyra bil och köra runt lite i Florida, aldrig varit där så det ska bli spännande. Försöker övertala m2b att stanna någon natt i NY när vi ändå är där, var där i somras i två veckor när vi förlovade oss och jag älskar staden! Det finns tusen saker att göra i NY, ni som ska dit, se till att ha med bekväma skor för mina fötter höll på att ta livet av mig. Det var ca 40 grader varmt (juli) och vi gick någon mil om dagen, och man går gärna mycket i den staden. Vi köpte NY city pass för motsvarande 6-700 kr och då ingick flera museum, empire state building, båt att åka antingen till frihetsgudinnan eller cirkulera den. Vi valde istället att åka båt runt hela manhattan genom att lägga till lite pengar och det var verkligen värt det! Man får se väldigt mycket och man åker nära ellis island och frihetsgudinnan ändå så man får bra bilder på henne med Glad
    Låter inte helt fel..
    Har du tips på vad man inte får missa i New York och ungerfärliga priser?
  • 4Juni2011
    sofi 88 skrev 2011-01-27 11:04:46 följande:
    Vi köpte som sagt det där NY city pass, googla på det, tror det som sagt kostade kring 600 kr, kanske mindre. Vi gick på de museum som ingick i citypasset vilket var moma, guggenheim, the Metropolitan, museum of natural history (eller vad det heter) och sen båtturen och även empirestate. Tycker inte man behöver gå till alla museum om man inte är intresserad av sånt men guggenheim var häftigt och även natural history, empire state och båttur får man faktiskt inte missa. Vi köpte seightseeing pass med i två dagar och det var också kanon, hop on hop of så man kunde gå av om man ville promenera mer på ett visst ställe. Central park är ett måste, förlovade oss vid bethesda fountain med utsikt över the boathouse, väldigt vacker plats tycker jag. Sen om man gillar shopping måste man såklart gå på macys, de har ALLT! Är väldigt besviken på att vi inte orkade ta oss till grand central station, ska vara väldigt fin arkitektur å jag pluggar inom det området, och vi skulle gärna promenerat på brooklyn bridge men nu åkte vi istället under den med båtturen runt hela manhattan vilket är ett alternativ. Finns som sagt många saker som är gratis att göra, bara gå runt och titta, det är en upplevelse. Vi var faktiskt på Iron maiden då min m2b är hårdrockare, och det var väldigt häftigt att se i madison square garden! Fick höra att museum of sex är värdelöst av en guide på sightseeing bussen så hoppa det Glad Kommer inte på så mycket mer nu men staden kan verkligen erbjuda allt. Bruncha på något mysigt ställe och besök de olika områdena!
    Tack för tipsen!
    Madison square Garden blir det nog, då jag är hockey-tokig Skrattande
    Kan du rekommendera något hotell eller restaurang?
  • 4Juni2011
    sofi 88 skrev 2011-01-27 11:59:45 följande:
    Kan tyvärr inte rekomendera hotell eller restaurang, vi bodde på ett b & b som var sådär måste jag säga i chelsea (colonial house inn), men det var billigt, kommer dock inte återvända dit. Vi återvände ofta till en pub som låg på 8th ave kring 54e gatan tror jag men jag har glömt vad den hette Glad Annars åt vi inte särskilt lyxig eller speciell mat utan det blev mest det som var närmast när vi var hungriga. Åh, just det, vi gick på stand up, det var väldigt kul! Sånt man kan göra om man har lite tid över någon kväll.
    Oki...
    Jag har kollat på city pass nu och det verkar ju jättesmart att ha... Fanns så man kunde välja till hop on hop off buss.... Frågan är ju om man ska 2 eller 3 dagar..
Svar på tråden Bröllopsresa till USA