• Lottie350

Har du en bröllopsblogg? Jag vill gärna läsa

Har du en blogg där du skriver/skrivet om planeringen inför ert bröllop? Jag vill gärna läsa så man kanske kan få lite inspiration Glad

• Svar på tråden Har du en bröllopsblogg? Jag vill gärna läsa
  • themandys

Hej hej! Vi har en kombinerad blogg och hemsida på svenska och engelska där vi skriver om planeringen inför vårt bröllop i maj :) www.themandys.com

• Idunn

Tack för alla tips, nu har jag att göra ett tag!

Jag bloggar anonymt om vårt kommande bröllop. Jag lägger sällan upp privata bilder, utan använder min blogg för att inspirera framför allt mig själv, men tycker att det är jätteroligt med lite kommentaren och tips på det jag skriver.

Blandat med bröllopsplanerna skriver jag om mode, resor samt vår längtan efter en liten bebis. :) Välkomna att läsa och kommentera! :)

Idunnstankar.blogg.se - om bröllopsplanering och bebislängtan
  • Humlan66
    AnnaS skrev 2011-02-01 15:27:08 följande:
    Hej jag är helt ny här på Bröllopstorget och även ny i bloggvärlden. Jag startade i helgen bloggen therunawaybride.blogg.se där jag tänker skriva om hur det är att vara hyfsat nyförlovad och planer att bröllop med fästmannen boendes i en annan stad (det är 30 mil mellan oss).

I bloggen kommer jag lägga upp allt från kyrkor (kom gärna med förslag) till brudklänningar och funderingar kring det kommande bröllopet.
    Åhh en till med mannen långt borta. Vi har 60 mil emellan oss och det är tufft att planera bröllop med detta gapet mellan oss, men det går ju
  • Soderek

Japps, jag har startat blogg inför vår bröllopsdag där jag kommer skriva allt om tankar och funderingar kring bröllop, brudklänning osv. Har precis startat den så vill ni följa med från allra första början så gå in på bloggen:

mittunderbarabrollop.blogg.se/

(Varför "mitt" underbara bröllop och inte "vårat" är för att det är jag som bloggar och inte fästmannen)

• thewhytehouse
    Anna89 skrev 2011-02-19 16:46:51 följande:
    Måste bara höra med alla er som bloggar... hur funkar det egentligen med bilder som man hittar på en annan sida? Får man kopiera dom och använda dom i sin egen blogg?  
    Fråga alltid om lov hos fotografen som tagit bilden, eller annan som äger bilden (brukar framgå på bilden eller nedanför) först. Jag har aldrig blivit nekad, utan tvärtom, så är det uppskattat att man frågar om lov och sätter ut namn och gärna länk till deras hemsida.

Fotografen äger rättigheterna till bilderna (om inte brudparet köpt rättigheterna vill säga, då är det bruparet i sin tur som äger rättigheterna) Det kan bli kostsamt om man använder en bild utan tillåtelse på blogg eller hemsida. Har hört att folk kan bli stämda på tusenlappar.

Lycka till.
Svar på tråden Har du en bröllopsblogg? Jag vill gärna läsa