Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

    Presenter eller gåvor till gästerna...

    Inga gåvor... förutom att de får middag och fest - med gratis bar och live-musik. Tycker det är gåva tillräckligt utan att man ska behöva ge favours som ingen bryr sig om ändå.

  • Sebastiána
    ClaraH skrev 2011-01-25 20:45:18 följande:
    Inga favours här heller. man bjuder ju på en hel fest, det bör väl räcka, dessutom blir det ju en ganska hög kostnad totalt även om det är väldigt anspråkslösa gåvor per person.
    Precis. En gåva för 15:- styck blir plötsligt 1200:- om man har 80 gäster. Det kan man ju lägga på något annat - ett bättre live-band t.ex.
  • Sebastiána
    Emblas Mamma skrev 2011-01-30 19:41:05 följande:
    Vi ska ha små organzapåsar (169kr för 100st) med små mintkulor godis i!
    Kommer bli jättefint!
    Gästerna uppskattar lite sött att ha till efter maten eller innan maten - det vet jag!

    Jag bara måste själv ha lite.
    De bröllop jag varit på har man fått liite godis i små askar eller påsar och det har varit MYCKET uppskatta av folk.

    Men jag skulle aldrig vilja a något glas eller grej med brudparets namn på! det hade jag nog inte ens tagit med mig hem.. vad skulle man med det till!?
    Nej, lite godis i små påsar, underbart! :)
    Och dessutom billigt.. 1,69 kr påsen!
    Är det 1.69 med godis i? Annars kostar ju godiset också. Är priset inklusive godis är det å andra sidan fantastiskt billigt!
  • Sebastiána
    Kattpoet skrev 2011-01-30 22:59:20 följande:
    Inte för vara elak, men idag känns det lite som det daltas för mycket med gästerna, det känns mer som om  en gäst inte  klarar av att vänta  10 min för maten och måste vara konstant underhållen annars  så kommer de tappa  fokus.

    Jag är född i en tid då man lärde sig vänta... det verkar inte finnas längre och det väldigt stressande för mig numera att man aldrig för anderum. 
    ...och gästen kan inte komma på själv att ta med extra nylonstrumpor, skavsårsplåster eller huvudvärkstabletter...eller kondomer (!) utan det måste finnas i en servicekorg på toaletten. Hur klarar sig dessa stackars gäster när de är bjudna på fest som INTE har toakorgar undrar jag. Ett doftljus på toaletten och riktiga handdukar det är trevligt (så vida det inte finns doftallergiker i sällskapet) däremot och inte, som jag tycker, för mycket.
  • Sebastiána
    Emblas Mamma skrev 2011-01-31 07:47:37 följande:
    nej inte med godis i!
    Heregud vad folk hänger upp sig på det!? Spelar det någon roll?
    jag kan säga att vi fyller godiset OERHÖRT billigt eftersom jag köper dom där godisert kostar 3,50/h (är det så man tar betalt?)

    Så det är nog ingen fara! Dessutom får det inte plats å mycket i påsarna så SÅÅÅÅÅÅ dyrt kommer det inte bli.
    Eftersom jag verkar vara den enda som frågat tror jag inte att folk hänger upp sig på det.
  • Sebastiána
    mjlove skrev 2011-01-31 08:56:59 följande:
    Men herregud, vad är det med er alla kvinnor därute? Varför så extremt hatiska? Kan ni inte bara vara glada för andras skull istället för att klanka ner på varandra.

    Vad spelar det för roll om det är svenskt eller ej, jag har aldrig förstått detta med att allt ska vara så himla svenskt som möjligt. Vad sägs om att vara lite "openminded" och släppa in lite andra traditioner istället för att hålla fast vid allt det svenska.

    Vill ni avvika från de svenska traditionerna och piffa upp ert bröllop så gör det för guds skull. Och ni som gnäller kan väl bara glädjas åt era medmänniskor och sluta vara så hatiska och bittra. Börjar bli så trött på att bröllopstorget bara består utav en massa "supersvenska" (gud förbjude att man skulle förespråka andra kulturer och traditioner) bittra kärringar.

    Till er som vågar avvika och hitta på andra roliga saker: Grattis och jag önskar er all lycka och glädje! 
    Man är väl inte hatisk bara för att man inte håller med.
  • Sebastiána
    mjlove skrev 2011-01-31 09:17:36 följande:
    Absolut inte, och det är inte de jag menar. Självklart måste man inte hålla med, fast tjejerna inne på BT går en aning längre.
    Läs gärna igenom den här tråden igen så förstår du nog vad jag menar. Eller läs igenom andra trådar så ser du hur hatiska vissa är. Läs särskilt igenom den tråden som skapades enbart i syfte att klanka ner på "Emblas mamma" och snacka skit om alla hennes inlägg. När du har gjort detta så förstår du säkert vad jag menar när jag säger att kvinnorna härinne är hatiska.
    Visste inte att det fanns en sån tråd. Den har jag inte sett.
  • Sebastiána
    tweety skrev 2011-03-20 17:57:32 följande:
    hejsan alla blivande brudar!

     Måsste bara tillägga till denna tråd att det i övriga europa är väldigt vanligt att man ger gästerna på ett bröllop en liten gåva och vanligat är lite olika godispastiller i olika boxar eller små glasrör.

    så denna trend är inte bara från USA då amerika har tagit med sig denna tradition från europa från början

    Det är inte bara svenska par här inne eller så finns det många par som är blandade svenska och en från ett annat land från europa och övriga världen.

    Alla gör som man vill med att ge en liten gåva toll gästerna vara sig det gäller innan middagen på bordet eller på ett bord på vägen hem

    hoppas att ni får ett trevligt bröllop och fest med eller utan gåvor till gästerna 
    Det är stor skillnad på lite pastiller eller kanderade mandlar som är vanligt på många håll i Europa, och graverade glas, nyckelknippor mm som man har som favours i USA!
  • Sebastiána
    Ciccci skrev 2011-03-21 07:58:54 följande:
    Vi ska inte ge nån present eller nåt, men självklart ska vi ha nåt roligt som gästerna kna äta..
    Har kommit på en superrolig grej!
    LYCKOKAKOR! =)

    Man kan skriva precis vad som helst till gästerna i lyckan de får i kaka.. :)

    Jag tycker det är en rolig grej, kostar inte många kronor att göra själv.. ^_^
    Kul grej! Det är flera på BT som kört på den grejen. Kul med personliga "spådomar" typ: "Du kommer att ha kul ikväll" "Snart kommer du att skåla med brudparet" osv. Jag kan tänka mig att det tar lite tid att baka dem. Vad jag hört av andra på BT går det bara att göra några åt gången eftersom man måste vika dem när de är varma, men det kan det vara värt!
  • Sebastiána
    Ciccci skrev 2011-03-21 09:06:05 följande:
    Ja om man har måånga gäster kan det vara jobbigt.
    Men vi kommer bara vara 40-45 stycken, så jag satsar på att göra det..
    Det får gå som det går.. :D
    Tror det går bra! De håller ju ett tag också så man behöver ju inte stå och göra dem dagen innan direkt.
Svar på tråden Presenter eller gåvor till gästerna...