• Smuppra

Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?

Tycker absolut man kan ta kuvertavgift! Jag funderade på det förut, för att ha råd att bjuda alla jag egentligen vill ska komma på fest. Men för att det ska vara ok tycker jag att 1. summan ska inte vara för hög, 2. festen ska ha lite standard (inte för enkelt) och 3. man ska inte kräva några ytterligare presenter- närvaro är nog!

Diskuterat framtida bröllop några gånger med våra båda släkter, rent allmänt, och flera släktingar på båda sidor har sagt att de väldigt gärna vill komma och absolut kan tänka sig betala kuvertavgift om det blir för dyrt. De förstod ju på oss då att vi vill att de ska komma, så de bjuder inte in sig själva på detta sätt.

Men visst finns det många som inte tycker så. När jag tänkte på det mycket förut var jag på bilskolan och skulle prata med chefen där. Då gick hon och snackade med någon kompis i mobilen om en bröllopsinbjudan hon fått och det var ju fruktansvärt av dem att ta kuvertavgift. Fy fan vilken dålig stil! Och där satt jag och väntade men tankar på detsamma...

Svar på tråden Är det DÅLIG STIL att ta kuvertavgift? Varför? Varför Inte?