• water lily

Hur mkt kostade alla era trycksaker ni som beställt allt?

Vi är inte pyssliga av oss och tänker därför beställa alla trycksaker. Vi tänker ha:

* ev. save the date-kort
    * inbjudningskort
    * vigselprogram
    * placeringskort
    * festprogram
    * tackkort

Hur mycket betalade ni för detta, från vilket företag? Är det någon trycksak vi glömt?

• Svar på tråden Hur mkt kostade alla era trycksaker ni som beställt allt?
  • TheD

56 gäster, kan bjuda två till men vi ska totalt ej vara fler än 60 pers.

Våra save the date från vistaprint kostade: 320 :- 20 st. Alla gäster fick inte. Det var magnetkort.

Våra inbjudningskort (30st + kuvert) och placeringskort (100 st) från optimalprint kostade: 557:-

Sen ska vi ha kyrkoprogram men det kommer beställas senare.

• water lily
    TheD skrev 2011-01-26 00:27:18 följande:

Våra save the date från vistaprint kostade: 320 :- 20 st. Alla gäster fick inte. Det var magnetkort.

Våra inbjudningskort (30st + kuvert) och placeringskort (100 st) från optimalprint kostade: 557:-

Va bra, det var ju inte så dyrt, jag hade tänkt mig kanske 1500 kr för allt men det räcker nog inte då om man vill ha vigselprogram och festprogram också. Jag hade absolut inte tänkt lägga flera tusen, så jag hoppas kunna hitta något prisvärt. Tror inte det är ett alternativ att göra själv för jag har inte tålamod att göra så många likadana, tror jag kommer tycka att det är skittråkigt efter ett tag.
  • Lev idag

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med allt det här.
    För jag skulle vilja göra allt själv. Men tror som water lilly att jag nog kommer tycka det är pisstråkigt efter 10 stycken :P haha och då ska vi skicka iväg nästan 30 inbjudningar och göra 67 placeringskort..
    Så jag vet inte riktigt..
    Men samtidigt så ska min karl rita något som vi ska återkomma i vår dekoration och på alla inbjudningar, plac kort osv..
    Så vi får se.. Kanske blir de så att vi gör dem själva ändå :P

• TheD

Potimalprint har 15% rabatt januari ut på beställningar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• water lily
    TheD skrev 2011-01-26 20:26:31 följande:
    optimalprint ska det stå!
    Tack för tipset!
  • TheD
    TheD skrev 2011-01-26 20:26:05 följande:
    Potimalprint har 15% rabatt januari ut på beställningar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !
    När ni kommer tillsidan står det högts upp så man kan missa det, rabattkoden är :

15OFFALL

om jag inte minns fel, men dubbelkolla!!!!
  • Anna89

Jag beställde mina inbjudningkort på calligraphen, verkligen att rekomendera!! 
    + en skylt med våra namn och datumet. Det blev ca 1500 kr  

• MaybeBride09

Jag vet att ni inte vill göra själva, men jag vill ändå tipsa om hur vi gjorde våra inbjudningskort otroligt enkelt. Köpte färdiga kort i rätt färg på panduro, samt fint papper att skriva ut på. Skrev ut inbjudningstexten på pappret med datorn, skar ut, klistrade in i kortet och klistrade på ett klistermärke på utsidan. 

Sambon och jag satt och gjorde på löpande band och det tog ca 1½ timme med 20 inbjudningar och det kostade ca 200 kr. Går ju att få billigare om man kollar runt efter billiga kortbaser... 

1 oktober 2011 säger jag JA
  • MaddeåMats

Förlåt jag menade favour-askar

Jag har också gjort allt själv, men det sparng fort iväg med sidenband och vi ville ha riktigt fint pärlemo-papper, ska lägga upp bilder på korten till helgen

• WinniePuh

Oi, tack för tipsen! Jag ska själv ordnar sådant snart!

• MaddeåMats

Nu har jag lagt upp bilderna på våra inbjudningar, och de kommer skickas i morgon!

*pirrigt*

• SeptemberBrud
    TheD skrev 2011-01-26 00:27:18 följande:

Vi hade med tänkt beställa inbjudningskort och placeringskort därifrån!
    bra att höra att det inte var dyrare! Vi ska skicka ungefär 30-40 inbjudningar vi med, och antagligen betälla placeringskorten med. Sen såg vi att det fanns andra saker man kunde beställa i samma serie, men vi vet inte än hur vi ska göra med det!
Svar på tråden Hur mkt kostade alla era trycksaker ni som beställt allt?