• ALLIMA
    Äldre 23 Jan 19:47
    7363 visningar
    21 svar
    21
    7363

    Önskar romantiska tips om Barcelona! Bröllopsresa i mars!

    Vi åker på bröllopsresa till Barcelona i mars och önskar därför alla möjliga tips om staden, sightseeing, restauranger osv. Gärna romantiska förslag! Tack!

  • Svar på tråden Önskar romantiska tips om Barcelona! Bröllopsresa i mars!
  • ALLIMA
    Äldre 1 Feb 11:10
    #11

    Puffelipuff!

  • Oberon
    Äldre 1 Feb 15:28
    #12

    Om ni har tid, och vill göra något fantastiskt i kombination med Bareclona stad så ska ni ta er till Alva Park i Girona och bo 1 - 2 nätter, ni kommer inte ångra er. Det är ett av de mest fantastiska hotell jag har bott på, det var hör som jag friade. Underbara restauranger, underbara rum och ett helt makalöst SPA:

    Skicka ett meddelande om ni vill veta mer eller ha bilder därifrån.

    www.alvapark.com

  • Aniara­4
    Äldre 1 Feb 20:58
    #13

    Wow, det såg verkligen fantastiskt ut! Ska ha det i åtanke. Däremot tror jag inte vi har råd med den dyraste sviten, även om det där ingår "Gold Shower Grand Room" FörvånadSkäms! Skrattande

    Men jättebra med hotelltips, fler tack! Gärna negativa erfarenheter också så man vet vad man ska undvika.

  • Aniara­4
    Äldre 10 Feb 19:39
    #14

    Ingen mer som har tips på hotell och restauranger?

  • hysch
    Äldre 10 Feb 19:52
    #15

    Åh, jag var på en förstadejt i Barcelona, då åt vi på ett fantastiskt litet tapasställe som jag inte kan namnet på. men på allvar, det är bara att gå in på smågatorna och hitta något mysigt, det är en fantastisk stad! Man kan inte besöka Barcelona utan att se Parc de Gaulle, så sjukt romantiskt! Det finns dessutom något ställe där det finns en stor fontän som har ljusspel till klassisk mussik en gång i timmen eller något på kvällarna som är helt magisk!

  • hysch
    Äldre 10 Feb 19:53
    #16

    Om du vill kanske jag kan hitta några bilder och mer konkret info :)

  • hysch
    Äldre 10 Feb 19:56
    #17

    Parc Güell heter den så klart, sorry

  • Maria Rebecc­a
    Äldre 10 Feb 20:14
    #18

    Hola! Parc Guell är ett måste om man gillar Gaudi. Hela calle D'Angel kryllar av hans verk också, byggnader som idag används som kontor o.dy. Hur läckert som helst!
    Annars har du Parc Citadella som är utmärkt för promenad och picnic, lite mer lätt tillgänglig. (Ligger precis vid triumfbågen.) Är man romatiskt lagd bör man ta sig upp till Parc Laberint. De har en labyrint av häckar, och det sägs att om man med sin käresta hittar mitten så är kärleken äkta och för evigt. Port Vell, nere vid hamnen har väldigt fina omgivningar och många bra matställen. Annars kan ni ta linbanan upp på Tibidabo, ett berg med utsikt över hela Barcelona. 

    Hittar ni till Placa Royal så har de en MASSA resturanger på samma torg, luktar turistfälla lång väg, men du blir faktiskt inte lurad och maten är bra.
    Vad gäller hotell kan jag tipsa om de Gotiska kvarteren eller Bon kvarteren. Då bor ni centralt, kan gå till Placa Catalunya, som är den stora knytpunkten. Härifrån kan ta er var som helst i hela staden. Både dessa kvarter kryllar av små tapasställen.
    Ni måste nästan gå till La Champagneria. Här köper man sig ett glas för ett par Euro och sen är det fritt fram att provsmaka Cava av alla de slag. de har även goda tapas och Pinchos, hit går även spanjorer! Bara det, haha. Shopping hittar ni bäst i stråken runt Placa Catalunya. Om ni gillar fotboll kanske det kan vara kul med en tripp till Camp Nou.

    ursäkta om jag babblar, har bott i Barcelona och fick lite tillbaka längtan. *L* Ha en underbar resa!

  • Oberon
    Äldre 11 Feb 13:32
    #19

    Mandarin Oriental är ett nytt jättecoolt hotell mitt i smeten, jättehäftiga designade rum, takterass med pool. Nytt och jättesnyggt!

  • ALLIMA
    Äldre 16 Feb 12:38
    #20

    Tack för jättebra tips! Vi kommer endast ha 2 hela dagar i stan så hur skulle ni lägga upp sightseeingen? Prioritera måste vi ju förstås. Nån som kan tipsa om bra restaurang i Gotiska kvarteren?

  • Sebast­iána
    Äldre 18 Nov 10:08
    #21
    spunkcissi skrev 2011-01-24 08:41:19 följande:
    Las Ramblas (den kända shoppinggatan) är lite speciell, men framförallt har de en stor saluhall ungefär mitt på där man kan köpa massor av fräsch frukt, färskpressade juicer mm. Dock ofta mycket folk (läs mycket turister) vilket kan vara lite tråkigt enligt mig. Värt att upplevas, men kankse inte lägga så mycket tid på. 
    Låter trevligt, men jag som är rädd för magsjuka undrar om man verkligen kan äta frukter och nypressade juicer i Barcelona...
Svar på tråden Önskar romantiska tips om Barcelona! Bröllopsresa i mars!