• MiaSKPG

Ni som gift er, hur gjorde ni?

Jag har funderat kring en grej och tänkte fråga er som redan gift er och haft festen i en hyrd lokal.
    Vårat band slutar spela klockan 01 och då kan jag tycka att det är ganska lagomt för oss att åka vidare till hotellrummet men hur gör man med gästerna?
    Ska man bara säga tck och hej och åka iväg eller ska man vara artig och vänta ut att alla gäster åker hem först och tacka dem en ch en?

• Svar på tråden Ni som gift er, hur gjorde ni?
  • Chicita

Ska man gå efter gamla traditioner så är det ju bröllopsparet som ska åka först.
    Så ni kan väl helt enkelt vinka hejdå, tacka alla för att dom kom och åka...
    Ingen kommer att ta illa upp över det, det är ju tradition Glad

På de bröllop jag har varit på så har det varit både så, och att brudparet väntat ut att alla ska gå.
    Men i det fallet måste man nästan jaga ut folk som sitter och sover och väntar på att brudparet ska gå så att dom får åka hem och sova ;)

Vi har beställt buss till 01,30. Sen måste vi plocka ihop efteråt för lokalen ska vara återlämnad kl 9 dagen efter.
    Det gick inte att boka 2 dagar tyvärr.
    Våra föräldrar kommer att stanna och städa. Men vi ska i alla fall försöka röja upp det mesta och ta hem sånt som är vårt innan vi åker...

• Lindahl

Vi sa tack och hej och åkte iväg!!!!

Vår taxi kom runt 01,00... vårt värdpar stannade givetvis kvar i lokalen under resten av natten med resterande gäster. Tydligen var dom och mina föräldrar dom sista som lämnade stället vid 4:a på morgonen...
    Vi ska ju ändå skicka ut tackkort senare och vi har ju pratat med dom flestaa som varit med på bröllopet sen dess...

Svar på tråden Ni som gift er, hur gjorde ni?